Werk recap 2016

zondag, december 25, 2016

 Hey, fijne Kerst allemaal! Vandaag een 'werk recap' van 2016. Ik heb namelijk niet echt stil gezeten en wil jullie graag laten zien wat ik gemaakt heb!


Note: Deze foto's zijn eigendom van New Fotografie en mogen absoluut niet overgenomen of opgeslagen worden, ook niet met naamsvermelding!

Ik begon 2016 als 2e jaars fotografie studente en liep stage bij Artifoto. Op dit moment ben ik 3e jaars en loop ik stage op school bij Young Media Team en dat loopt nu (gelukkig) ten einde. In deze periode heb ik heel veel gefotografeerd natuurlijk, vooral tijdens de stage bij YMT.


11-11-2016 - Dit is een portret van mijn collega stagiaire Rosalyn. Mijn docent gaf de opdracht om een portret van Marilyn Monroe na te maken. Zowel docenten, Rosalyn en ik vinden hem goed gelukt. Hij heeft ook een poos in de gang op school gehangen :).


24-12-2016 - Dit is een foto die ik gisteren heb gemaakt als 'kerstgroet' voor op de website en social media van New Fotografie. Ik bouwde een hele stellage die elk moment om kon vallen, maar het bleef gelukkig staan!


12-11-2016 - Dit is een portret van Jantine, die is gestopt met de opleiding, maar het fotograferen eigenlijk een beetje miste. Samen hebben we uitgepakt met dit concept. Een vrij klassiek beeld met heel veel bloemen. We hebben gefotografeerd met de Hasselblad, een van de beste (en duurste) camera's die er zijn.


20-10-2016 - Een statiefselfie, of zoals we dat wat professioneler zeggen: een zelfportret. Camera instellen, douche aan, zelfontspanner, rennen, oppassen dat je niet uitglijd en staan. Even door Photoshop heen en dan is hij er :) Lijkt heel simpel, maar er zitten wel een paar uurtjes tijd in!


16-09-2016 - Wederom een portret en deze keer van Carmen. Mocht je denken 'Goh, waar ken ik haar van?' Ze heeft meegedaan met een aantal dansprogramma's op tv en ze is ook een bekende dansdocente (Instagram @chloecarmen). Ik wilde eens wat anders dan normale verlichting, dus besloot ik een filter voor het haarlicht vast te maken en dat heeft naar onze mening erg goed uitgepakt.


28-10-2016 - Nog een wat anders, namelijk een product...van glas... Dit is echt vreselijk moeilijk om te fotograferen en hij is naar mijn mening eigenlijk nog niet goed genoeg. Ik heb dit gefotografeerd met de technische camera (je weet wel, die ouderwetse camera's met zo'n harmonica en een zwart doek over de achterkant). Trouwens, die structuur die je ziet en de kleur zijn echt! Dit is namelijk roze glitterwijn van Aviva! Smaakt mierzoet, maar dat vind ik wel lekker!


?-?-2016 - Mijn eerste bruidsreportage! De temperaturen liepen flink op richting de 34 graden, dus dat was wel flink afzien. Niet alleen omdat het warm was, maar ook vanwege de hoeveelheid licht buiten. Veel mensen zullen zeggen 'Maar dat is toch juist fijn?'. Nee, want je krijgt mega harde schaduwen en dat is lelijk. Gelukkig is dat op te lossen en heb ik ondanks het weer toch nog mooie foto's kunnen maken!


11-11-2016 - Dit is een foto die ik heb gemaakt voor een opdrachtgever, namelijk Stage 01 & het kledingmerk DJ White. De locatie was heel tof, namelijk in cocktailbar Stirr in Rotterdam. Deze cocktailbar heeft een grote prijs gewonnen, ik dacht dat ze de beste van Nederland waren! Deze foto vind ik heel tof geworden, dus wilde hem graag even delen.


26-03-2016 - Mijn eerste newbornshoot van dit mooie meisje! Deze shoot was voor mijn portfolio/website en kijk nou hoe schattig hij is!


13-03-2016 - Dit is Senna, de hond van mijn oom en tante. Een mega lief bolletje fluff die constant wil spelen en kattekwaad uithaalt. Hier was ze ongeveer 4 maanden oud.


02-12-2016 - En dit is Senna van bijna 1 jaar oud! Ze is haar fluff deels verloren en een heel eind gegroeid. Ze is nog steeds heel speels en ondeugend, maar ook heel erg lief. Echt een schatje! Ik wilde Senna graag fotograferen op school in de studio, dus mijn oom en tante kwamen met haar naar Ede. We hadden er een paar uur voor uitgetrokken en ze werkte super goed mee, als ze maar een beloning kreeg. Heerlijk fotogeniek beest :)


01-06-2016 - Het gala van mijn buurmeisje en haar vriendin. We gingen naar het Kasteelbos in Renswoude, een supermooie locatie! We hadden ook echt geluk dat deze heg in bloei stond, want het geeft echt een mooi contrast en de foto zit vol met kleur! Een van mijn favorieten is het wel!


?-?-2016 - De laatste lesdag op school over analoge fotografie, dus is dit ook een analoge foto. We waren maar met z'n vieren op school, de harde kern (sorry Nienke, haha). Het was echt een mega interessante les, dus ik snap niet waar de rest van de klas uithing... Nouja, hun probleem.. Wij hebben een hele leuke laatste les gehad en daar gaat het om!


24-09-2016 - En als laatst weer een portret en deze keer van Mandy! Wij gingen gezellig samen winkelen en ik had mijn camera ook maar meegenomen. Voor het gemeentehuis in Veenendaal was het licht echt heel erg mooi, dus besloten we dat we daar nog even wat foto's gingen maken. Ik vind hem nog steeds heel mooi gelukt, ook al is hij gemaakt met de meest skere camera die ik maar kon gebruiken, namelijk de 400D uit 2007... Achjaa :)

Dit was een greep uit de beste foto's van dit jaar. Nogmaals, deze foto's zijn mijn eigendom, dus deel ze niet, sla ze niet op, etc. Ook niet met naamsvermelding, gewoon helemaal niet ;). Ik wens iedereen een fijne kerst en alvast een gelukkig 2017 als ik niet meer ga posten!

You Might Also Like

0 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.