PHOTOGRAPHY | XmassGlam (en mijn stage)

zondag, december 20, 2015


Vandaag was het zover, de release van XmassGlam! Lees snel verder!


Helaas kan ik niet elke foto apart laten zien, maar als je op de titelfoto klikt, zie je alles iets groter. Als dat niet genoeg is, staan ze wel op mijn Facebookpagina, maar kijken is liken, hehe!

In November heb ik alle foto's al gemaakt, just to be sure dat ik genoeg tijd had naast mijn stage, waarover ik straks wat ga vertellen. Ik wilde de foto's echt perfect hebben, ook qua bewerking en presentatie. Er zit best veel werk in het maken van een serie. Zo begin je eerst met een plan en een moodboard. Dan ga je op zoek naar modellen, die ik eigenlijk al heel erg snel had verzameld. Dan komt het plannen van de shoots en dat is redelijk ingewikkeld, want ten eerste moet de studio vrij zijn en ten tweede moeten de modellen kunnen. Tot mijn grote verbazing ging dit alles heel erg soepel en kon ik alle modellen in dezelfde week fotograferen, twee op dinsdag en drie op vrijdag, score! Het langst ben ik bezig geweest met het bewerken, want het moest perfect. Ik wilde alles een glamorous look geven, maar het er nog wel menselijk uit laten zien, dus geen overgephotoshopte, maar mooi gephotoshopte huidjes etc. Ook qua presentatie kwam er veel bij kijken. Ik wilde mijn werk ophangen in een bepaalde winkel, dat mocht, maar helaas hield de winkel zich niet aan de afspraak. Zo wilden ze niet meer mijn portretten, maar foto's van hun producten die ik maar even gratis voor haar moest maken, wat ik dus niet doe, gratis werken... Zo jammer, want het was zo'n mooie plek geweest! Natuurlijk kreeg ik dit bericht pas 3 dagen geleden en kon ik geen andere locatie meer vinden, dus werd Facebook de place to be. Ik ben dus een aardig poosje bezig geweest met deze serie en kan hem nu met trots aan iedereen laten zien! :)

Verder nog even bijpraten over mijn stage, waarvan er nu alweer 6 weken opzitten! Het is echt een hele leuke stage, met leuke mensen en ik heb meer geleerd dan voorheen op school. Ik loop stage bij Artifoto in Veenendaal en sta vooral in de winkel en maak pasfoto's. Verder krijg ik een aantal Photoshopklusjes, help ik klanten met afdrukken via de Kiosk, een bestelsysteem waar klanten zelf hun foto's kunnen selecteren die ze af willen laten drukken en vorige week ben ik bijvoorbeeld mee geweest met een klus waarbij er accountants gefotografeerd moesten worden voor op hun site. Ik leer echt veel en daarnaast is het ook heel gezellig en gaat de tijd ontzettend snel. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ooit nog in de schoolbanken moet gaan zitten, haha!

Yesh dit was 'm weer! Wat vind je van mijn serie? Let me know!

You Might Also Like

2 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.