PHOTOGRAPHY | Covershoot Leertaak

zaterdag, november 07, 2015


Hey allemaal! Vandaag bewerkte ik de foto's die ik niet heb gebruikt voor in mijn leertaak. Ik vindt ze heel tof geworden al zeg ik het zelf, dus geniet maar mee van deze hema-ish foto's!


De opdracht was dat ik een hemafolder moest maken en natuurlijk daarvoor ook de fotografie moest verzorgen. Op de cover moest een fashionfoto komen en daar had ik natuurlijk Nikki weer voor gestrikt, heeft zij ook weer nieuwe foto's! Ik moest er rekening mee houden dat het thema 'herfst' was en dat er ook nog tekst overheen zou komen, bijvoorbeeld het Hema logo, de datum, aanbiedingen, etc. We konden niet alles doen in 1 dag, dus hebben we twee dagen afgesproken om te shooten en natuurlijk was het ook weer ouderwets gezellig!


Foto 1: Deze foto hebben we op de eerste shootdag gemaakt. We waren naar De Rode Haan gegaan, een natuurgebiedje langs het water op loopafstand van mijn huis. Deze foto heb ik uiteindelijk ook gebruikt, maar niet als de coverfoto. Deze foto is uiteindelijk extra opvulling geworden voor een mode aanbieding. Jammer genoeg waren de blaadjes en het gras nog heel erg groen, maar gelukkig bestaat er photoshop en heb ik alles wat herfstiger kunnen maken. Op deze foto is dat niet te zien, maar in de folder wel. Ohja, de folder kan je HIER inkijken!


Foto 2: Hema zonder Takkie is als Bert zonder Ernie (dit is ook echt het enige wat ik over de Sesamstraatdiscussie kwijt wil xd), het kan gewoon niet. Er zit een kleine anekdote achter het feit waarom we een Takkie hadden op de foto. We liepen namelijk in de Hema om even wat inspiratie op te doen en Nikki's vriend was bijna jarig. Hij maakt deel uit van het Rotterdamse duo 'Takkie & Ranx' en zijn artiestennaam is dus Takkie, Njang Takkie om precies te zijn. Ik zag dus die Takkie liggen en zei: 'Ahhh Nikki, je moet een Takkie kopen voor je vriendje!' Dat vond ze eigenlijk best goed bedacht en zo kocht ze een Takkie. Uiteindelijk heb ik geen foto met Takkie gebruikt, want ze pasten niet echt bij het thema mode en herfst.


Foto 3: Als extra'tje wilde ik nog een Hema Beauty pagina hebben en besloot ik om deze foto te maken waar ik Nikki via de spiegel fotografeer met allemaal beautyproducten van de Hema erbij. Ik vind de foto echt heel erg tof geworden, dus ook deze kwam in de folder!


Foto 4: Roodkapje in het bos, ofwel: Nikki met haar rode Hemajas van de kidsafdeling! Helaas was deze foto niet geschikt voor de cover omdat ik me vergist had in het logo wat erin moest komen. Hema heeft namelijk nu gewoon 'hema' staan als tekst in plaats van het kleine vierkantje met hema erin, als je snapt wat ik bedoel... Beetje jammer, anders was hij heel leuk geweest!


Foto 5: Bij deze foto geldt dezelfde rede als bij foto 4 waarom ik hem niet heb gebruikt, hoewel ik hem wel echt heel erg leuk vind!


Foto 6: Dit is uiteindelijk de coverfoto geworden! Genoeg ruimte voor de tekst, mode, herfst, kleurijk, origineel, dit was hem gewoon! Ik denk dat bijna iedereen een foto in het bos heeft gemaakt, van degenen die ik heb gezien in ieder geval wel, dus besloot ik lekker binnen een foto te maken. Ik ontruimde een deel van mijn kamer, liet Nikki op m'n bed zitten en ik gaf haar een mok thee en liet haar het gewoon lekker opdrinken terwijl ik fotografeerde. Dit is dus eigenlijk deels geen geposeerde foto, maar gewoon een momentopname die dan wel weer goed is gelukt! (Met een blaadje in haar knotje, gewoon, omdat het kon!).


Foto 7: We maakten ook wat foto's met een egale achtergrond en plakten er blaadjes op die er vervolgens binnen een minuut weer afvielen. Ondanks het feit dat ik de foto's heel leuk vind, heb ik ze niet gebruikt, omdat daar simpelweg geen ruimte meer voor was. Toch blijft deze foto wel een van mijn favorieten omdat hij niet geposeerd is, maar juist heel spontaan en vrolijk.

Yesh, ik vind ze leuk geworden, ook al heb ik niet alles gebruikt. Wat is jouw favoriet? Laat het me weten!

© New Fotografie. Alle foto's zijn mijn eigendom en mogen voor geen enkele rede opgeslagen of gebruikt worden.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Leuke foto's! Ik ben vooral fan van die foto die je ook nam voor je cover :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ze zien er allemaal erg mooi en professioneel uit. De ´coverfoto´ is mijn favoriet! Maar ook de foto voor op de beautypagina vind ik erg mooi en origineel. Knap gedaan. en ook erg leuke folder van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.