LIFESTYLE | Een 'perfectly imperfect' Instagramfeed + spam

dinsdag, november 03, 2015


Hey allemaal! Vandaag even iets anders dan normaal, we gaan het namelijk hebben over Instagram feeds! Lekker random, dus lees snel verder waar het over gaat...

Je ziet regelmatig artikelen voorbij komen waarin er beweert wordt dat je op een bepaalde manier de per-fec-te Instagramfeed krijgt. Nou uhhh, mij niet gezien hoor! Ik heb serieus een tip voorbij zien komen waarin er geadviseerd werd om overbelichte foto's te plaatsen, omdat dat witte mooi zou staan! Nooo freaking way dat ik allemaal overbelichte foto's ga plaatsen als fotograaf, want dat is niet bepaald reclame, haha.

Kijk, van mij hoeft het er ook niet heel erg rommelig uit te zien met allerlei rare filters enzo, maar eentonig hoeft van mij ook weer niet. Ik zie niet zo graag alleen maar foto's met veel wit, steeds dezelfde (lichte) kleuren en allemaal friemeltjes om een onderwerp heen om hem beter bij je 'perfecte' feed te laten passen. Daar raak je toch op uitgekeken lijkt me, omdat heel veel Instagrammers dat doen? Vind je het zelf wel mooi om een 'perfecte' feed te hebben, dan vind ik het natuurlijk helemaal prima, want smaken verschillen. Wel ga ik liever voor een perfectly imperfect feed.

Zwart-wit, kleur, formaten die wisselen, verschillende onderwerpen etc. Ik plaats ze gewoon. Wel zorg ik er altijd voor dat ik ze even door Whitagram, een app, haal, zodat er een witte rand om de foto heen komt (dit is niet gesponsord trouwens, haha). Ik vind het namelijk veel rustiger staan dan wanneer ik het niet doe. Natuurlijk moest je eerder ook noodgedwongen je foto croppen naar een vierkant en dat vond ik gewoon niet praktisch. Ik had bijvoorbeeld een hele mooie staande foto gemaakt, dan kon ik uiteindelijk de helft eraf croppen omdat hij vierkant moest wezen...  Dat was een andere rede dat ik toen Whitagram ben gaan gebruiken. Nu kan je wel staande en liggende foto's plaatsen, maar he, met witte balkjes eromheen staat het gewoon rustiger.

Spam
Om nog even iets nuttigs aan dit artikel toe te voegen, mag je gezellig in de comments vertellen of je gaat voor perfect, imperfectly perfect of juist iets anders en natuurlijk vermeldt je even jouw Instagram account! Ik zou het ook erg leuk vinden als je als tegenprestatie mij zou willen volgen: @newfotografie.

Dankjewel voor het lezen en tot de volgende keer!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wat een goed artikel dit zeg! Ik ben het met je eens. Maar toch moet ik eerlijk bekennen dat ik een feed waarbij alle foto's goed bij elkaar passen en een geheel vormen vaak wel heel erg mooi en inspirerend vind. Bijna een soort moodboard! Zelf probeer ik dit ook te realiseren op mijn instagram @liefsvanmars. En ik ben eigenlijk best wel tevreden!
    En je punt over het plaatsen van overbelichte foto's omdat dat mooier zou zijn, vind ik ook onzin! Overbelichte foto's vind ik vaak niet eens mooi! Maar toch krijgen ze vaak wel de meeste likes, raar toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja raar idd, als ik zo'n foto inlever op school wordt ik nog net niet geslagen, haha!

      Verwijderen
  2. Goed verhaal Nadine! Can't agree more!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap de hype van overbelichte foto's ook niet. Geef mij maar een foto met de perfecte belichting! Ik volgde je al langer op instagram. maar weet niet of jij al een kijkje bij mij nam. op @bysilke kan je me vinden! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar echt idd, jaa ik volgde jou ook al! En wat blij wordt ik van de goed belichte foto's! Haha :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.