PERSONAL | Ik heb een eigen bedrijf en nieuwe foto's

vrijdag, oktober 23, 2015


Sinds gisteren ben ik een echte ondernemer. Ik ben namelijk bij de Kamer van Koophandel geweest om mijn bedrijf 'New Fotografie' in te schrijven! Ook ben ik daarna naar Nijmegen gegaan om model te staan (zitten) voor Judith, lees snel verder voor een uitgebreider verhaal!

Al een hele tijd zat ik eraan te denken om New Fotografie in te gaan schrijven, omdat ik ten eerste houd van uitdagingen (een eigen bedrijf op je 18e is op zich een uitdaging), ik wilde alles wat professioneler doen met offertes/facturen/etc. (waar verplicht een BTW-nummer op moet staan en er wordt vaak ook om een KVK nummer gevraagd) en ook gewoon een klein beetje voor de yolo, maar dan wel een serieuze yolo, want als iedereen zich voor de yolo in gaat schrijven kan iedereen wel een bedrijf opstarten...

Ik wist niet precies wat ik zou worden 'resultaat uit overige werkzaamheden' of 'winst uit onderneming'. Gelukkig is mijn vader handig met dit soort dingen en kon ik gewoon door voor 'winst uit onderneming', alleen zou ik dan wel een aftrekpost missen omdat ik niet aan bepaalde eisen voldoe, geen idee, iets ingewikkelds wat mijn vader gelukkig wel snapt en ik pas ga begrijpen als ik wat langer bezig ben en belastingaangifte ga doen. Op school hebben we bedrijfskunde, maar daar wordt echt iets totaal anders gezegd wat blijkbaar de praktijk is, zoals dat ik absoluut niet door zou kunnen gaan voor 'winst uit onderneming', maar blijkbaar kan dat dus wel...

Het inschrijven was zo gebeurd. Ik had een paar weken geleden al een heel formulier ingevuld op de site van de KVK en kreeg later een bevestigingsmail waarin een link stond naar een online agenda waarin ik een afspraak kon inplannen om alles nog even goed door te nemen, me te legitimeren en natuurlijk om alles te ondertekenen. Ik maakte voor gisteren een afspraak op het hoofdkantoor in Utrecht, 10 minuutjes lopen vanaf Centraal wat heel goed te doen was ondanks de regen. Ik was iets te vroeg, dus mocht ik even wachten in de chique lounge, maar toen ik net zat kwam iemand me al halen. Een hele aardige en geïnteresseerde man nam alles met mij door en hij wilde zelfs even mijn foto's zien op mijn site en vond ze heel mooi en ruim een half uur later stond ik weer buiten met een prachtige map en de eerste bon die ik moest bewaren om de BTW terug te krijgen, want je moet natuurlijk wel even €65,- betalen om je bedrijf in te schrijven... Achjaaa, het is het waard!

Voor iedereen die nog niet bekend is (of al wel) met New Fotografie, neem eens een kijkje op de WEBSITE of FACEBOOKPAGINA. Houd de Facebookpagina ook zeker in de gaten, want om het te vieren zal er binnenkort een winactie online komen!

Ook was ik nog even snel naar de H&M geweest, omdat ik hoorde dat er sale was. Ik heb daar ook iets gekocht, maar ik denk dat daar nog een apart artikel over komt. Ik weet het nog niet helemaal zeker, dus ik beloof nog even niks, hehe.

Ik had 's middags met Judith, die eerst ook op de fotografie opleiding zat, afgesproken. Ik zou voor haar model zijn voor een super tof concept wat ze had! Om 12:09 pakte ik de Intercity naar Nijmegen, waar ik met 5 minuten vertraging aankwam, waardoor de bus die ik moest hebben natuurlijk weer voor mijn neus wegreed... Gelukkig reed de bus om het kwartier, dus hoefde ik niet heel lang te wachten. Uiteindelijk kwam ik rond kwart voor 2 aan bij de bushalte waar Judith al op me stond te wachten. We gingen shooten in het huis van haar vriend, waar ook 2 hele leuke katten waren. We hebben het eerste uur gezellig wat bijgepraat en daarna zijn we gaan shooten. Het was echt heel leuk en gezellig en de foto's vind ik echt heeeel erg mooi geworden!


Dit is een van de foto's, als je er meer wil zien moet je even op de FACEBOOKPAGINA van Judith kijken (en heb natuurlijk even liken, hehe).

Om kwart voor 5 pakte ik de trein vanaf Nijmegen Dukenburg en pakte ik op centraal de Intercity naar Schiphol. Ik zou eerst overstappen op Utrecht Centraal, maar later dacht ik eens na en kwam ik tot de conclusie dat het handiger zou zijn als ik bij Driebergen-Zeist al over zou stappen op de Sprinter naar Veenendaal, dat scheelde een kwartier....dacht ik... Maar he, het is herfst dus lager er blaadjes op het spoor waardoor ik uiteindelijk met een kwartier vertraging in Veenendaal kwam, yaaaay... Gelukkig was het eten al klaar toen ik thuiskwam, want ik had inmiddels wel honger gekregen, haha!

Dus ja, dat wilde ik even snel vertellen! :)

You Might Also Like

8 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.