PERSONAL | Dingen waar ik blij van word

donderdag, oktober 15, 2015


Eigenlijk is het best raar dat ik dit artikel nu ga schrijven, aangezien ik al sinds dinsdag ziek ben. Geen idee wat ik heb, maar ik heb heel veel buikpijn, koorts en ben misselijk. De dokter kon niks geks bedenken wat het zou kunnen zijn, dus moest ik afwachten. Nou verveel ik me wel een beetje, dus ik dacht 'Joo, ik ga even schrijven over dingen die me wél blij maken!' Lees snel verder!

Ik heb totaal geen voorbereidingen gedaan voor het schrijven van dit artikel, geen foto's, geen handgeschreven lijstjes, etc. Gewoon lekker spontaan iets leuks schrijven mag ook wel een keer toch? Okey, let's get it started!

1. Katten
Ik heb een klein beetje een kattenobsessie. Altijd als ik een kat zie, vind ik het zo leuk en als ik de gelegenheid hem om hem of haar nog eventjes te aaien, doe ik dat altijd. Ook ben ik de eigenaresse van een heus kattentelefoonhoesje en kitteh Vans (het laatste paar, heuy!) en daarom mag je me gerust crazy cat lady noemen. Vroeger toen ik klein was hadden we zelf een katje genaamd Kitty, maar dat beestje was een beetje rebels, zo vermoorde ze onze vogel Pietje, klom ze in de gordijnen en was ze gewoon een beetje een rotkatje die ook regelmatig mijn babyhuidje openkrabde, dus hebben mijn ouders besloten om haar naar een boerderij te brengen. Helaas heeft ze daarna niet zo lang meer geleefd, omdat ze werd aangereden, arm ding :(. Nahja, ik kan wel een heel artikel gaan schrijven over mijn liefde voor katten, maar dat doe ik niet. Wat ik wel ga doen is de volgende foto plaatsen van de katjes van mijn nicht en neef. De grijze kat heet Jip en de bruine Gijs. Mijn neef en nicht gaven een housewarming, dus gingen we even hun nieuwe mooie huisje bekijken. Gijs lag al op het bed en natuurlijk moest ik hem gelijk even aaien met z'n schattige oortjes, maar Jip lag op zolder en schrok van de visite, dus rende naar beneden en later troffen we ze zo samen aan, ZO LIEF <3!


2. Camera's, objectieven, etc. lenen op school
First things first, als je op school onder andere een Nikon D7200 of een D750 (FullFrame) kan lenen met alle objectieven die je maar op kan noemen, is een Canon 400D uit 2007 met een kapotte 17-85mm en een niet altijd hele handige 70-300mm een beetje teleurstellend geworden (#luxeproblemen). Nou zal je niet heel snel lovende woorden horen over de organisatie en bemanning van de uitleen (dat komt vast wel weer goed!), maar het fenomeen 'uitleen' is GE-WEL-DIG en daar zal je me ook nooit over horen klagen! We kunnen body's, objectieven, flitsers, zenders, lampen, paraplusetjes, reflectieschermen, etc. lenen en dat is echt bazig als arme student die de fotografie opleiding doet. Echt, thanks school dat dat mogelijk is!

3. Jandino Asporaat
Oke, deze man... Wat een held! Ik weet niet waarom, maar hij is zo leuk. Ik wil echt graag een keer naar een show van hem, ik denk dat ik dan de rest van mijn leven blij ben xd

4. Nikki (9 van de 10 keer, haha)
Zeker niet altijd, maar 9 van de 10 keer wordt ik blij van haar (ja, er wordt soms ook wel een beetje ruzie gemaakt, haha)! We doen regelmatig leuke 'friends' dingen, zoals shoots, haren verven en knippen, patatjes eten, dansen, vieze high fives geven (in plaats van op de andere hand slaan, aai je hem van boven naar beneden), kleding uitlenen, elkaar slaan met Kickboksen als echte meisjes inclusief Nikki's roze bokshandschoenen, etc. Natuurlijk blijft ze ook mijn docente en ik haar leerling en dat blijft ook wel heel belangrijk voor ons, maar ze is nou eenmaal een hele goeie vriendin geworden. Ik hou van d'r en ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten!

Een foto die is geplaatst door Nadine van Spanje (@newfotografie) op

5. Zwart-wit fotografie
Oke, ik vind het niet altijd mooi, maar vaak zie ik foto's veel liever in zwart-wit dan in kleur. 'Raad maar lekker zelf welke kleuren het waren', denk ik dan, haha! Ik vind het vaak ook veel rustiger overkomen en de foto's lijken soms meer impact te hebben, omdat je het in real life nooit in zwart-wit ziet. Architectuur vind ik bijvoorbeeld vaker mooier in zwart-wit, dan in kleur. De volgende foto heb ik gemaakt met mijn iPhone op station Arnhem.


6. Geen vlees meer eten
Yup, je leest het goed. Ik ga geen vlees meer eten en dat heb ik vanmorgen besloten naar aanleiding van dit filmpje (kijken op eigen risico, het zijn heftige beelden). Ik wil gewoon niet dat dieren zo worden behandeld, ook al weet ik dat dit een uitzondering is. Dieren zijn om te knuffelen, niet om te slaan en al helemaal niet als ze al dood moeten voor ons.

7. Bloemen
Jaaaa, je maakt me altijd blij met een bosje bloemen! Ik heb sinds vorige week een nieuw kastje op mijn kamer en ben van plan om daar een mooie vaas neer te zetten en te zorgen dat er altijd mooie bloemen in staan. In de namen van bloemen ben ik nooit zo goed, mijn basiskennis gaat niet verder dan rozen, tulpen en lelies bij wijze van spreken, maar dat doet er niet toe. Als ze maar mooi zijn!

8. Mijn eigen bedrijf
Whut? Ja! Over een week heb ik een eigen bedrijf. Ik ga namelijk New Fotografie inschrijven bij de Kamer van Koophandel, yaaay! Het is eigenlijk alleen nog maar om praktische redenen. Ik wil bijvoorbeeld gaan werken met facturen, maar daar moet verplicht een KVK- en BTW nummer opstaan. Ook zou ik misschien in aanmerking kunnen komen voor wat leuke belastingvoordelen, maar dat moet ik nog maar even zien. Verder wil ik ook aan de slag gaan met een nieuwe website, want de huidige staat vol fouten, is niet mooi op je telefoon en ik wil dat de lay-out beter bij de huisstijl gaat passen. Ik heb er echt heel veel zin in om op mijn 18e ondernemer te worden, wish me luck!

9. Nieuwe spullen
Dit kan van alles zijn, kleding, schoenen, make-up... En het hoeft niet per se gloednieuw te zijn, pas kwam mijn nicht met shirtje, jurkje en een vest die ik mocht hebben en ik ben er nog steeds heeel erg blij mee! Sowieso vind ik het leuk om iets te krijgen van iemand, ook al is het maar iets heel kleins, het is gewoon een mooi gebaar. Iemand iets geven vind ik ook heel erg leuk, want ik weet gewoon dat het gewaardeerd wordt en dat is gewoon fijn!



10. Het feit dat dit alweer het 150e artikel is!
Jazeker, we zijn bij het 150e artikel! Als ik braaf een vast uploadschema had, zouden we daar allang voorbij zijn, maar ach, het blijft toch een mooi getal! Ik wil jullie bijdeze allemaal heel erg bedanken voor het lezen van mijn posts, de reacties, het volgen op Instagram (@newfotografie) en op Snapchat (nadinexhope), enz. enz. Echt, zonder jullie was dit er niet, dus heel erg bedankt!!!

Ga ik alweer bedankt zeggen, namelijk voor het lezen van dit artikel. Laat ook even achter in de reacties waar jij blij van wordt, lijkt me leuk om alles te lezen!

You Might Also Like

2 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.