PERSONAL | Afgelopen weekend

zondag, september 27, 2015


Hey there! Heb je ook net als ik een leuk weekend gehad? Ik hoop het wel en anders kan je er nog wat van maken natuurlijk! Lees snel verder en vindt uit waarom mijn weekend zo leuk was!

Officieel is het weekend nog niet om, er kunnen nog doden vallen wat alles kan verpesten, maar daar ga ik natuurlijk niet van uit. Hoewel, er hadden deze week wel doden kunnen vallen door een stomme fout... Er stond namelijk niet vermeld op een notenreep dat er pinda's inzaten, en ja, Nikki is allergisch voor pinda's en die at natuurlijk juist die reep, arm ding :( Ik zal niet veel details vertellen, maar ze heeft geluk gehad dat ze maar twee hapjes op had gegeten. Dat gebeurde afgelopen woensdag bij Angel's met mij en nog een collega erbij, die met haar naar huis is gegaan en later die avond kon ze nog met sirenes en al naar het ziekenhuis :(. De dag erop hebben we allemaal het desbetreffende merk gemaild over deze belachelijke fout die ze hebben gemaakt door geen pinda's te vermelden en gisteren ontving ik van hun een goedgevuld pinda-loos pakket als troost voor Nikki, dus top gedaan en natuurlijk komt er ook een vermelding op de verpakking! En op deze momenten ben je nog extra blij dat je zo'n lieve, lieve, lieve vriendin hebt die je eeeecht niet kan missen :).

Maar goed, ik zou het niet over dit pinda-incident hebben, maar over mijn weekend, wat vrijdag eigenlijk al wel een beetje begon qua gezelligheidsgehalte. Ik moest om 9 uur op school zijn voor een les camerakennis, waar we gewoon alweer basis van blok 1 van vorig jaar herhaalden! WHUUUUT??? Zo jammer dat er mensen zijn die gewoon nooit op zijn komen dagen in de lessen en die nu het niveau van de lessen voor anderen omlaag halen... Oh well, ik kon ondertussen genieten van een lekker koffiebroodje. Na de theorie wilde mijn SLB'er me spreken over wat dingetjes, waaronder stage. Ik had dus kei leuk een stage gevonden en had zelfs mijn praktijkovereenkomst al binnen, maar mijn SLB'er zou het zonde vinden als ik die stage ga doen, omdat het te makkelijk is. Jammer van de moeite die ik ervoor gedaan heb, maar gelukkig hoef ik niet weer alleen alles te zoeken en gaat hij me ermee helpen. Ook zei ik dat ik de uitdaging en het fotograferen miste (lees stukje over de les camerakennis en ik heb dit jaar alleen nog maar glazen en gereedschap hoeven te fotograferen op school, dus dat is een beetje teleurstellend...) en daarom mag ik een extra vrij werk project doen over een onderwerp wat ik nog moet bedenken (Wie weet wat leuks?). Ik moet dan elke week of elke twee weken foto's laten zien en uiteindelijk heb ik dan een serie waar ik superveel van geleerd heb en hard aan heb gewerkt, dus dat is wel leuk! Na het gesprek ging ik verder met de praktijkopdrachten, daarna hadden we een les kunstgeschiedenis en daarna Nederlands.

Omdat ik voor Nederlands nog wat moest inhalen, werd ik door mijn oude SLB'er de les uitgehaald om even te helpen met de oefening voor een afstudeeropdracht van niveau 2. Ik moest een klant spelen en de persoon die examen ging doen, moest aan mij een camera verkopen. Het was echt heel grappig om te doen, omdat ik gewoon dom moest zijn voor even. Hij moest namelijk uitleggen hoe de Nikon D80 werkt, maarja, dat weet ik gewoon en dan is het lastig om niet in te grijpen als hij iets verkeerds zegt of om wat voor te zeggen, haha! Op een paar kleine foutjes na ging het heel goed en ik denk dat hij gewoon lekker deze opdracht gaat halen, Jesse (sorry als ik je naam verkeerd schrijf!), als je dit leest: veel succes!

Na Nederlands wilde de docente me even spreken (Hoi Truus, ik weet dat je dit waarschijnlijk leest! Sorry alvast voor de eventuele spel- en grammaticafouten, hehe..), want ik liep best wel een beetje achter. Daarna zijn we nog even naar buiten gegaan en later heb ik nog even met Iris en Laura gewacht op school, want Laura had nog een gesprek. Om 10 voor half 5 pakte ik met Iris de bus en om 5 uur was ik weer thuis en kon ik vrijwel meteen aanschuiven voor het avondeten. Ook had ik een pakketje gekregen, namelijk het welbekende Kenzo & Shay shirt. Ik dacht eerst dat dat gewoon een heel dope shirt was van de H&M, later zag ik pas dat de gezichten van Kenzo en Shay waren, maar toch vond ik hem supertof en heb ik hem dus besteld. Wel een beetje ongemakkelijk, want Kenzo en Shay zijn vrienden en oud klasgenootjes van Nikki, haha! Natuurlijk heb ik het shirt meteen aangetrokken en hij zit echt heel fijn! Goeie kwaliteit, de print ziet er goed uit en hij zit lekker! Wil je het shirt ook hebben, stuur dan een mail naar kenzoandshay@gmail.com :) (Dit is niet gesponsord, haha!)


Zaterdag was mijn vader jarig, hij werd 51! Toen ik wakker werd, waren mijn ouders boodschappen doen en toen Nikki me om kwart over 10 kwam halen, waren ze nog niet thuis, dus kon ik mijn cadeautje niet geven :( Oh well, met Nikki ging ik naar Angel's, waar ik nog even last minute de mix moest downloaden zodat we na de lessen met de hele demogroep nog even konden oefenen. We hadden namelijk een show 's middags met nieuwe mensen en een nieuwe mix, haha! Het eerste uurtje gaf Nikki kidsdance, dus moest ik even wachten. In die tijd ben ik begonnen met het editen van een video voor school en voordat ik het wist, begon yoga alweer. Na yoga werden Nikki en ik ineens meisje-meisjes en moesten we even voor de megaspiegels in de danszaal onze haartjes en gezichtjes weer wat mooier maken, haha, het zal er wel niet uitgezien hebben! Wat er ook niet uitzag was het feit dat er een bidon in de gym stond met het logo van de concurrent erop. Ik vond het wel grappig, dus ik maakte er een foto van en stuurde hem naar de directrice die antwoordde met: 'Grrrrr.... Heb je 'm niet weggegooid? Whahahaha :p'. Ik en Nikki zagen het al helemaal voor ons hoe ze zou reageren als ze er zelf bij was. Ik denk dat ze ons eerst vragend om goedkeuring zou aankijken en als we dan 'ja' zouden zeggen, zou ze hem pakken, onder haar vestje stoppen, weglopen, niet omkijken en de beker in de prullenbak gooien, het liefst nog ritueel verbranden, hahahah! 

De ladies die meededen met de demo kwamen allemaal en we namen de mix nog een paar keer door. Later kwam ook Nikki's vriendje Tyler, die voor 1 dag even onze cameraman en manager was, haha! Met 5 personen vertrokken we uiteindelijk in Nikki's auto naar de locatie van het optreden. Het was echt heel erg leuk en gezellig en het ging goed! Na de optredens deed ik nog even een geïmproviseerde mini-loveshoot met Nikki en Tyler en volbracht ik 1 van mijn lifegoals: De directrice van Angel's fotograferen!! Ze haaaaaaat foto's, dus nie-mand krijgt het voor elkaar om haar te fotograferen, behalve ik blijkbaar, haha! Daarna gingen we nog met z'n allen koffie drinken bij dé koffietent van Veenendaal; Espressobar De Fazant. Rond half 4 reden we weer naar Angel's om Daniëlle af te zetten (ook hallo Daan, aangezien je dit ook vast wel leest, haha!). Daarna brachten Nikki en Tyler me weer naar huis, waar de verjaardag al was begonnen. 




Heel gezellig ging ik op de verjaardag al aan de slag met het filmpje in elkaar zetten voor Angel's. Ik had namelijk mijn camera aan Tyler gegeven, die voor de gelegenheid 'Old Fotografie' in het leven riep en wat toffe footage maakte van de show. Ook waren er nog wat iPhone filmpjes die ik toegestuurd kreeg en ik zou alles dan mooi en professioneel in elkaar zetten. Na anderhalf uur was het al klaar en het resultaat mag er wezen:

26 september 2015 heeft Angel's Gym tijdens Engelenburg Present haar kunstjes laten zien!Verschillende kinderen hebben...
Posted by Angel's Gym on zondag 27 september 2015

De verjaardag was ook heel gezellig, ook al was helaas niet de hele familie erbij. We aten boerenkool en zuurkool, met lekker ijs als toetje. Mijn nicht (vriendin van mijn neef die blogt op Josephine Kookt, neem eens een kijkje, klinkt zo lang) verwende me nog even met een leuk jurkje, een Vans bloesje en een shirtje wat ze zelf niet paste, dus super bedankt!! Rond een uur of twaalf ging de laatste visite naar huis en ging ik ook maar lekker naar bedje.

Vanochtend was ik al vroeg wakker, omdat ik dacht 'oh we zullen wel naar opa gaan straks', maar nee, fout gedacht. In plaats daarvan deed ik heeeeeel rustig aan en net na de middag ben ik met mijn ouders naar het bos gegaan, om de camera die ik had geleend even uit te proberen. Op school hebben we nu de Nikon D7200 nieuw, en die wilde ik even uit gaan proberen. Ik had er een 50mm 1.4 lens bijgeleend, dus ik was helemaal blij. Deze resultaten mogen er ook wel zijn vind ik!








Toen we weer thuis waren hebben we even kibbeling warm gemaakt en voor de rest heb ik mijn YouTube-abonnementenlijstachterstand weer even ingehaald en eigenlijk ben ik daarna dit artikel gaan tikken. Straks ga ik nog even Dance Dance Dance terugkijken, eens zien wie er deze keer uitgaan. Ik hoop echt dat Pip en Pim gaan winnen, want ik vind ze zo leuk en goed! Niet alleen qua dans, maar ook qua performen, echt meesterlijk kunnen ze dat!

Zo, dus ja, dat was mijn leuke weekend! Hoe was jouw weekend en wat vind je van mijn foto's en het filmpje? Laat het me weten! :)

You Might Also Like

0 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.