PERSONAL | Wat heb ik geleerd van... de bus?

donderdag, juli 16, 2015

Foto: Maud Ebbers (MEB Photo)
Something new! In de toekomst zullen er artikelen online komen waar ik vertel wat ik heb geleerd van een bepaald onderwerp, ding of persoon. Als eerst zal ik vertellen wat ik heb geleerd over reizen met de bus, wat misschien wel handig is als je na de vakantie naar een andere school gaat waarvoor je moet reizen met de bus, hehe :)

1. 9292 is je beste vriend
Op 9292 OV staat of je bus (of trein) vertraging of inloop heeft, of dat het ding helemaal niet rijdt. Altijd handig om even op die site of op de app te kijken voordat je vertrekt, zodat je niet meteen al voor verrassingen komt te staan.

2. Bussen zijn 9 van de 10 keer te laat
Je weet wel, mensen die er 5 minuten over doen om een kaartje te kopen, iemands OV werkt niet, de spoorbomen zitten dicht, de brug staat open, etc..

3. Houd je altijd aan iets vast als je moet staan
Ik heb het nu over het meisje die ineens op de grond lag in bus 85... Elke keer als ze instapt zie ik het weer voor me xd

4. Niet alle buschauffeurs zijn even aardig
Je hebt buschauffeurs die vrolijk fluiten en zingen achter het stuur (neem bijvoorbeeld mijn oom die helaas volgend jaar met pensioen gaat), maar er zijn ook buschauffeurs die niet eens gedag zeggen en kei boos worden als iemand per ongeluk iets verkeerds doet.

5. Drukke halte? Wees op tijd!
Niets is vervelender als je 's ochtends bij het beginpunt van de lijn al moet staan. Ik heb dat twee keer gehad, maar kon het gelukkig verder voorkomen door gewoon 5 minuten eerder te zijn, zodat ik redelijk vooraan in de rij stond en ik dus als een van de eerste de bus in kon rennen voor een zitplek.

Yup, it's the hard knock life af en toe, maar het leven zou nog moeilijker zijn als er helemaal geen bussen zouden zijn en je dus ver moest fietsen. Reis jij veel met de bus en wat heb je daar van geleerd? Let me know :)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ha, nice! En vooral ook heel herkenbaar. Jarenlang de forens uitgehangen door heel Nederland. Op een gegeven moment leer je inderdaad dit soort dingen... Leuk opgeschreven!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.