PHOTOGRAPHY | Blok 4

donderdag, juni 25, 2015


Jaaa, schooljaar 1 zit erop! Vanmorgen heb ik mijn leertaak ingeleverd en morgen is de laatste 'echte' lesdag. Het is eigenlijk al wel zeker dat ik over ga naar jaar 2, dus ik vind helemaal mooi! Kijken jullie mee naar het werk wat ik dit laatste blok heb gemaakt?

Note: Ik laat niet alle foto's zien, maar alleen de beste. Anders wordt het veel te veel, want wat je nu ziet, is denk ik 10% van alles, hehe! Ook mag er niks opgeslagen of overgenomen worden, disclaimer staat in het menu bij 'About'.

Video


Voor het vak video kregen we de opdracht om een teaser van jezelf te maken, die we kunnen gebruiken bij het solliciteren naar een stageplek. Het was een lastige opdracht, maar het is gelukt! Wat voor cijfer ik heb gekregen weet ik nog niet, maar mijn docent was erg positief.

Camerakennis/fotopraktijk









Voor dit vak krijgen we zo goed als elke les een andere opdracht. Zo moesten we het schoolgebouw fotograferen voor een zogenaamde brochure, stillevens van fruit maken, geometrische vormen zoeken op straat en installaties maken van allerlei voorwerpen. Ook deze cijfers weet ik helaas nog niet.

Concept


Met het vak concept werken we met thema's. Deze foto heb ik gemaakt bij het thema water. Mijn idee was om het tegenover gestelde van 'dried flowers' te laten zien, natte bloemen dus. Nadine ging dus leuk bloempjes plukken en een lelie uit de bos lelies bietsen, huiswerk...

Leertaak




Modellen: Joëlle, Nikki & Wouter


Deze leertaak vond ik echt heel erg leuk! We moesten portretten maken van een kind, daarvoor leende ik even het zusje van Lisette. Ook moesten we een setkaart maken voor een professioneel model. Daar moesten 6 foto's op komen, drie op locatie en drie in de studio + haar gegevens en modellenbureau. En als laatst moesten we een zakelijk portret maken van de directie van een bedrijf. Nou wilde de directrice van Angel's op het laatste moment niet meer, omdat ze foto's haat (Nadientje, ik ben niet zo camerageil als Nikki...), dus stuurde ze Wouter, de clubmanager. Niet helemaal de opdracht, maar het was wel hilarisch! Deze opdrachten heb ik dus vandaag allemaal in moeten leveren en als het goed is hoor ik het cijfer zo snel mogelijk.

Photoshop



Voor het vak Photoshop moesten we onder andere een geometrische collage maken, waar ik een 7,5 voor kreeg en we moesten haren vrijstaand maken. Op de een of andere manier is er iets misgegaan met inleveren, want ik heb een 1 gekregen, omdat ik hem niet ingeleverd zou hebben..

Vormgeving



Voor vormgeving moesten we een foto maken met koele kleuren en met warme kleuren. Ik vond deze foto's wel doordacht met de waterdruppels en het kaarsje, hehe!

Nou, dit was het dan, schooljaar 1! Volgend jaar ga ik lekker verder en heb ik het halve jaar stage, waar ik nu al druk voor aan het zoeken ben. Hopelijk vond je het leuk en tot de volgende keer!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Erug leuke teaser! En ook mooi overzicht van je opdrachten van afgelopen jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je teaser echt heel tof, er zit echt veel persoonlijkheid in! En die foto van die granaatappel is echt mijn favoriet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.