PHOTOGRAPHY | Sportief doen in Rotterdam

vrijdag, mei 22, 2015


Voor mijn leertaak moet ik een setkaart maken van (bij voorkeur) een echt professioneel model. Heel toevallig is Nikki nu ook aangesloten bij een modellenbureau, dus appte ik haar of ze weer even mooi wilde doen en dat wilde ze! Lees snel verder voor de resultaten!



Na heel kort overleggen, kwamen we uit op een fitshoot, aangezien Nikki een en al sportief is als dans- en sportinstructrice en we besloten dat op 15 mei te doen in Rotterdam. Met mijn rugtas vol kleding, een cameratas met 2 bodies, 5 lenzen en flitserspullen en een statief vertrok ik al lopend naar het station. Natuurlijk was ik weer veel te vroeg vertrokken, dus ik moest 20 minuten wachten. Ik zat in een trein vol schreeuwende kinderen, want ik had er nooit bij stilgestaan dat het de dag was na Hemelvaart en dan iedereen vrij is... oeps. Ook realiseerde ik me dat ik mijn eten compleet was vergeten, dus vond ik het wel een goed idee om even een broodje te halen bij de Kiosk op Utrecht Centraal. Daar stapte ik in de trein naar Rotterdam Centraal en op Rotterdam Centraal moest ik een trein hebben die naar Rotterdam Blaak ging. 

Eenmaal aangekomen wachtte ik bij de ingang en belde ik Nikki. 5 minuutjes later kwam ze eraan en liepen we richting de Oude Haven, waar haar boot ligt. We gingen naar binnen en haar vriend Tyler was ook nog thuis en bezig met dingen regelen voor zijn optreden. We zochten alle spullen bij elkaar voor de shoot en toen moesten Nikki en Tyler even dramatisch afscheid van elkaar nemen, want Nikki bleef twee nachten in Veenendaal slapen, heel ongemakkelijk voor mij tho xd

Nikki kent Rotterdam veel beter dan ik, dus had ze een hele toffe locatie uitgezocht waar ze altijd gaat hardlopen. Ze zei heel blij dat het niet zo ver was, maar als je er dan heen moet lopen met veel zware spullen, valt het toch wel iets tegen... Maar goed, eenmaal aangekomen bleek het echt een mooie en rustige locatie te zijn, dus we maakten hier de volgende foto's:








| Legging: Nike | Top: Ergens in Frankrijk | Schoenen: Adidas |

Na een uur hadden we wel weer zin in een andere locatie, dus liepen we weer terug. Onderweg was er een plek langs de Maas waar we nog wat foto's hebben gemaakt. We ontmoetten daar zelfs nog een vriendje, namelijk een duif. De duif wilde maar niet weg! Een kwartier lang heeft die duif elke keer in het beeld gelopen en daarna vloog hij eindelijk weg!



| Shirt: H&M | Legging: Nike | Schoenen: LA Gear |

Ondertussen was het al kwart voor drie en we hadden best wel trek, hoewel we samen al gewoon een hele chocoladereep op hadden gegeten... We besloten terug te gaan naar de boot, waar we even een broodje ei aten en alvast de foto's bekeken. Om een uur of kwart voor vier besloten we weer verder te gaan op een andere locatie met een andere outfit en minder spullen. Zo gezegd zo gedaan en we liepen een kwartiertje naar een soort renbaan vlakbij de Erasmusbrug, of nahja, we konden hem zien, hehe!



| Legging: H&M (van mij geweest, hehe) | Top: H&M | Schoenen: Asics |

Na tien minuten waren we er klaar mee, want Nikki had het een beetje koud gekregen. Ik wilde toch nog even een andere locatie, maar die bleek niet zo makkelijk te vinden te zijn... We hebben best wel lang gelopen en gekeken en uiteindelijk was de locatie die we hadden gevonden op 3 minuten loopafstand van de boot... Yeah xd




| Legging: H&M (van mij geweest, hehe) | Top: H&M | Schoenen: Asics |

Zodan, we waren er helemaal klaar mee en het was al ongeveer half 6... Oeps... We gingen weer terug naar de boot, want Nikki had zin in chips en ik eigenlijk ook wel, hehe. Maar voordat we chips gingen eten, wilde ik nog even wat foto's van haar maken op en in de boot.






| Shirt: 'fangirlkleding' voor haar vriend (Koudijzer is zijn artiestennaam/achternaam) | Broek: Denham | Schoenen: Asics |

Hehe, eindelijk chips! Terwijl we de zak chips (die eigenlijk voor Tyler was, dus sorry Tyler) voor de helft leeg aten, bedachten we wat we zouden doen met avondeten. In eerste instantie zouden we Dim Sum gaan eten die Nikki had liggen, maar we hadden nog niet zoveel honger, dus besloten we eerst maar naar Veenendaal te rijden en dan bij mij thuis wat te eten. We verzamelden al onze spullen en liepen naar de auto en kwamen Nikki's schoonouders tegen die ook van hun boot afkwamen. Ze herkenden me van de foto's, echt heel grappig en hele aardige mensen zijn het ook! Na een rit van iets meer dan een uur en een hoop geklets over van alles en nog wat, kwamen we om acht uur bij mij thuis aan. Vrijwel meteen ging de frituurpan aan xd. Na het eten gingen we boven nog even verder met slap ouwehoeren en zochten we alle foto's uit. Nikki was al een tijd niet meer bij mij thuis geweest en ik had nog een hele stapel kleding liggen voor haar, dus zocht ze even wat leuke dingen uit die ze mocht hebben. Om half 11 vonden we het wel weer  mooi geweest, dus Nikki ging naar haar zusje en vader en ik ging slapen nadat ik even snel een paar foto's had bewerkt alvast.

Het was echt een leuke, maar vermoeiende dag en we zijn beide heel blij met de foto's! Op 29 mei staat deel twee van de shoot in de planning en die gaat plaatst vinden in de studio. Die resultaten kunnen jullie dus ook gaan verwachten!

Vind je de foto's mooi en ben jij ook zo sportief als Nikki? Laat het dan even weten in de reacties! Ik ben benieuwd :)

You Might Also Like

3 reacties

  1. Mooie foto's en ook leuk dat er zo'n dagverslagje aan vasthangt, vind ik leuk om te lezen :D Wat een supermooi meisje is ze, wel handig dat je haar zo vaak kan fotograferen! Ik vind de laatste foto van de sportshoot het mooiste (waarop ze in profiel staat). :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, oh goed om te weten, dan maak ik er vaker een verslagje van :)

      Verwijderen
    2. Oh en Nikki vind het ook vast leuk om te horen :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.