LIFESTYLE | Wat te doen als je ziek bent

donderdag, mei 21, 2015


Zodan. Daar lig/zit ik dan ziek te zijn... Leuheuk! Gelukkig hoef ik me niet te vervelen, want ik heb nog genoeg te doen voor school. Als je geen bergen schoolwerk hebt liggen, hoef je je ook niet te vervelen met de volgende tips!

1. Bloglovin'
Ik gok dat de meeste van mijn lieve lezeressen/lezers wel een Bloglovin' account hebben. Als je ziek bent, kan je echt uren je tijd besteden op Bloglovin'. Zelf heb ik ongeveer miljoenen (oke, dat is wat overdreven) ongelezen posts, maar als je netjes alles al hebt gelezen, kijk dan eens bij 'Explore' of 'Find Blogs'. 

2. Een boek lezen
Hoe saai het misschien ook klinkt in eerste instantie, een boek lezen is ook anti-verveel. Pak er gewoon eens een boek bij, misschien zit je wel zo in het verhaal dat je zo lang aan het lezen bent, dat je al weer beter bent geworden, haha!

3. Seriemarathon
Pak Netflix (of in mijn geval Popcorn Time) erbij en ga lekker je favoriete serie kijken, meerdere afleveringen natuurlijk, hehe. Ik heb nu het eerste seizoen van Spartacus helemaal gezien en ben nu bezig met seizoen 1 van Broadchurch. Die serie was vorig jaar op tv en dit jaar komt seizoen 2 ook op tv. De serie is een beetje weggezakt, maar ik vind het wel echt een hele leuke, dus kijk ik hem gewoon nog een keer opnieuw voordat ik aan seizoen 2 begin. Als je niet zo van series houdt, kan je natuurlijk ook een film kijken!

4. Slapen
Je kan alles zeggen, maar als je slaapt, zal je je nooit vervelen! Het is waarschijnlijk ook beter voor je lichaam om te gaan slapen als je ziek bent, maar pas wel op dat het niet ten koste gaat van je vaste slaapritme. Je wordt echt niet vrolijk als je 's nachts niet meer kan slapen, omdat je overdag al heel lang sliep, geloof me, haha!

5. Schoolwerk
Ik heb zoveel geluk dat ik heel veel schoolwerk gewoon vanuit m'n bedje kan doen! Fotograferen zelf zal wat lastiger gaan, maar bewerken, concepten maken, grafische opdrachten, studiemeter en ga maar door kan gewoon vanuit bed. Laptopje op schoot en go!

Ik hoop natuurlijk dat dit een nutteloos artikeltje voor je was, want als het nuttig zou zijn, zou je ziek zijn en dat is natuurlijk niet fijn. Wel hoop ik dat het leuk was om te lezen! Ohja, mocht je trouwens nog bezig zijn met je examens, dan wens ik je heel veel succes!!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat ben jij druk als je ziek bent! Als ik ziek ben, lig ik meestal de hele dag op bed of de bank, liefst met een muziekje of boek. Maar schoolwerk maken of bloggen, nee bedankt (maar dat hangt er misschien vanaf hoe ziek je je voelt).
    Ben je trouwens nu ziek? In dat geval: beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar ik houd er niet zo van om stil te zitten, hehe. Ja hooikoorts en veel keelpijn, dus op zich niet echt een hele grote ramp ;) Thanks!

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.