LIFESTYLE | Wat ik mis aan de winter

maandag, mei 25, 2015


In de winter ben ik altijd aan het klagen dat het koud en vies weer is en dat het beter gewoon maar heel snel zomer kan worden. Natuurlijk is niet alles negatief aan de winter, nee, ik mis zelfs dingen!

1. Mijn verjaardag
Op 11 januari is mijn verjaardag, precies midden in de winter (niet helemaal precies, maar je snapt wat ik bedoel). Natuurlijk heeft iedereen altijd zin in z'n verjaardag, dus dat is reden nummer 1 waarom ik de winter mis.

2. Geurkaarsen
I love geurkaarsen! In de winter brand ik ze veel vaker dan bijvoorbeeld in de zomer of lente, want dan is het gewoon licht. Nou zijn er wel verschillende geuren die bij een seizoen passen, maar toch blijf ik het meer voor de winter vinden. Het maakt gewoon de sfeer wat gezelliger ofzo.

3. De feestdagen
Ja hoor, natuurlijk moest dit erbij. Kerst, Sinterklaas en oud en nieuw, I just love it! Het is zo gezellig allemaal met de kerstboom, allemaal lampjes en versieringen! En het eten niet te vergeten, hmmmmm!

4. Eerder vrij, omdat de treinen niet rijden
Hoe vaak is het wel niet gebeurd dat een les niet doorging, simpelweg omdat er bijna niemand op school was? 'De treinen rijden niet' was in de winter een veel gebruikte reden om niet op school te zijn. Helaas is dat nu minder vaak het geval. Niet dat ik het erg vind om op school te zijn, maar het geeft altijd zo'n winters gevoel om eerder weg te mogen, haha!

5. Warme chocolademelk met slagroom
No explanation needed, haha!

6. 10x per dag hetzelfde kerstliedje op de radio
Altijd erger ik me aan het feit dat een kerstliedje zo ontzettend vaak wordt gedraaid per dag op de radio, maar stiekem mis ik het toch wel een beetje.

7. De Coca Cola reclame
Elk jaar heeft Coca Cola weer zo'n feel good commercial, meestal met een dikke kerstman. Ik vind de reclames altijd wel leuk.

8. Limited editions van Starbucks
OMG, nog nooit is er een vieze limited edition van Starbucks geweest in de winter. Ahhh ik wil ze terug!!!

Oke. De meeste dingen zullen wel herkenbaar zijn voor je. Misschien zijn de volgende dingen ook wel herkenbaar, want ik denk nu dat het ook wel leuk is om wat dingen in een rijtje te zetten die ik totaal niet mis!

1. Winterdepressie
Hou op, bah bah bah! Iedereen (inclusief ik) is altijd zo negatief in de winter, vreselijk!

2. Het weer
Sneeuw is heel leuk.... om naar te kijken vanuit je huis. Niet om doorheen te fietsen/lopen etc.

3. De treinen
Laten we hier maar helemaal niet over beginnen, verschrikkelijk! (Tenzij je daardoor eerder weg mag van school, dan vind ik het helemaal prima xd)

4. 100 laagjes dragen en het nog steeds koud hebben
Ik zal vast niet de enige zijn die het nog koud heeft bij heel veel extra laagjes kleding. Ik geef een voorbeeld: ondergoed + dikke panty + fluffy sokken + broek + hemdje + shirt + vest + sjaal + jas + laarsjes + handschoenen + muts = KOUD.

5. Home Alone
No. Just no...

Herken je jezelf hier in? Laat het me weten in de comments!

You Might Also Like

0 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.