PHOTOGRAPHY | Garden (en ik heb een nieuwe lay-out)

zondag, mei 24, 2015


Wat is het mooi weer ineens! Jammer genoeg voel ik me nog steeds niet zo lekker, maar ik wilde wel even naar buiten om wat foto's te maken van de bloemen in de tuin!


Ik besloot weer even de lens te gebruiken waarmee ik meer mislukte foto's maak dan mooie: de 70-300mm. Toch vind ik dat de foto's die goed lukken, veel mooier zijn dan de foto's die ik met mijn andere lenzen maak (uitgezonderd de lenzen van school dan en het hangt af van het onderwerp). De scherpte-diepte is echt geweldig, maar het zorgt er wel voor dat de foto's al snel onscherp zijn. Nou kan ik het diafragma wel hoger zetten, maar dan verdwijnt die mooie scherpte-diepte weer, dus ik laat hem lekker eigenwijs laag staan.





Bij de laatste foto kan je goed zien wat ik bedoel met de mooie scherpte-diepte. De achtergrond is helemaal onscherp. Als hij wel scherp was geweest, zag je een raam en links wat bakstenen van het huis en dat zou erg lelijk geweest zijn, vind ik dan.

Vanmorgen voordat ik foto's ging maken, ben ik druk geweest met een nieuwe lay-out. Ik was toch niet helemaal tevreden met de vorige, omdat de homepage erg rommelig was en je aan de zijkant geen info kon zien, behalve bij de artikelen zelf. Over de nieuwe ben ik ook niet 100% tevreden, maar ik ben ook veel te perfectionistisch met dat soort dingen, dus voor nu ben ik wel tevreden genoeg om hem zo te laten.

Laat me even weten wat je van de foto's en de lay-out vindt en misschien ook wel even leuk om eventjes naar mijn Bloglovin' counter te kijken, want ik ben gisteren de 100 volgers gepasseerd! Yaay!! Thanks allemaal :) (misschien wordt het tijd voor een winactie....hehe)

You Might Also Like

6 reacties

  1. ik ken je oude lay out niet maar ik vind dit mooi rustig. Je foto's zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh dankjewel! Mijn oude Layout is dezelfde als op www.newfotografie.nl alleen dan de navbar blauw en de rest zwart. :)

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een mooie kleuren heeft die bloem op de eerste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vind ik ook! In het echt zijn ze wel ietsje minder fel, heb namelijk het contrast wat verhoogd ;)

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige foto is de eerste foto. Ik vind dat altijd zulke mooie bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja he? Zo jammer dat ze niet altijd zo blijven..

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.