PERSONAL | 8 Voor- en nadelen van een bril

maandag, april 27, 2015


Yup, ik draag nu zo'n 2,5 week mijn bril en ik moet zeggen dat ik er wel aan gewend ben. Al wel ben ik tegen een paar nadelen aangelopen, maar ook tegen een paar voordelen die ik even met je wil delen, dus pak je leesbril en lees snel verder! (Grap van het jaar, whoehoe!)


Ik vroeg net aan mijn vader 'Pap, hoe lang heb ik nou m'n bril?' Het antwoord was 'een maandje ofzo', maar toen ik het even ging checken, blijk ik hem tot mijn grote verbazing pas 2,5 week te hebben! Nou, ik kan je vertellen dat 2,5 week genoeg tijd is om een rijtje te maken met voor- en nadelen van een bril. Laten we positief beginnen met de voordelen!

Voordelen

- Nooit meer vliegjes/zand/etc. in je ogen tijdens het fietsen/lopen!
- Ik heb geen blotebillengezicht meer
- Tot nu toe vind bijna iedereen het leuk staan. (Geen idee wat de mensen denken die er nog niks over gezegd hebben, hehe!)
- Niet meer per ongeluk met mijn vinger in m'n oog prikken... Ja, dat gebeurde soms xd.
- Een bril is een fashion item, het vult je look aan.
- Ik lijk er slimmer door dan dat ik ben.
- Ik lijk ouder, which is a very good thing!
- Mijn ogen springen er meer uit.


Maarja, tegenover voordelen staan helaas ook nadelen...

Nadelen
- Al-tijd zijn de glazen vies en op de een of andere manier krijgt alleen m'n moeder en Specsavers ze schoon... Ik kan het gewoon niet xd
- Smudged foundation waar de bril op m'n neus zit.... #zweet #bah
- Beslagen glazen... Ik wilde alleen maar thee drinken :(
- Ohja shit, ik heb m'n bril nog niet op...
- Nooooo, m'n mascara was nog niet droog....'MAAAAAAAAAMMMM!!!'
- Ik kan niet meer terug naar 'natural'.
- Hij kan kapot...
- Had ik al gezegd dat hij snel vies wordt?

Achja, ik mag echt niet klagen. Zonder bril zou ik veel minder goed zien en ik heb nu geen blotebillengezicht meer. Nja, ik zou lenzen kunnen nemen, maar ik zie het echt niet zitten om zo'n ding in m'n oog te doen om hem er vervolgens weer uit te pulken... Het idee alleen al geeft me kippenvel, bah! Eigenlijk had ik dit al veeeeel eerder moeten doen, want er is zo veel verschil in wat ik kan zien nu!

Het begon eigenlijk met klachten over hoofdpijn, maar helaas zijn die nog niet helemaal weg nu ik een bril draag. Wel is het ietsje minder geworden en ik merk ook dat mijn ogen minder moeite hoeven te doen, dus that's also a good thing!

Hopelijk vond je het leuk om te lezen. Laat me even weten wat jouw voor- en nadelen zijn als je een bril draagt, of wat je fijn of juist niet fijn lijkt aan een bril als je er geen hebt! Enne, fijne Koningsdag allemaal!!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Draag je mascara in die foto? Zonee: je wimpers zijn ontzettend lang! Zoja: het valt echt niet op, zo naturel! Haha ;) Heerlijke voor- en nadelen die heeeel herkenbaar zijn ;) Ook irritant als je dan je bril afdoet -ik draag hem enkel als ik mijn lenzen niet aanheb- dat je van die rode plekjes op je neusbrug hebt :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik droeg wel mascara, hehe. Ja ook heeeeel herkenbaar xd

      Verwijderen
  2. He grappig ik maakte laatst ook een artikel over ik en mijn bril hihi! Ik had deze helemaal nog niet gezien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.