TAG | De fotografie tag + nieuwe website!

zondag, maart 29, 2015


Hello, daar ben ik weer! Vandaag heb ik een leuke tag gevonden bij www.fotografille.nl en ik wilde hem graag ook even overnemen, want ja, ik ben nou eenmaal een fotografiestudente :)

Nog even kort voor als je het niet weet: ik doe sinds dit jaar de opleiding fotografie niveau 4 aan het ROC A12 in Ede. Het is echt een hele leuke, maar drukke opleiding waar je lekker creatief bezig kan zijn en waar je helemaal je eigen stijl gaat creëren met hulp van de beste docenten die er maar te vinden zijn! Mocht je dus ook iets met fotografie willen doen, zou ik zeker deze opleiding aanraden! Nu weer door naar de tag! 


Wat was je eerste eigen camera?
Mijn eerste camera was een Casio compactcamera. Ik kreeg hem van mijn ouders toen ik naar Londen ging. Uiteindelijk heb ik hem laten vallen tijdens het filmen en toen ging de lens kapot, helaas ook onherstelbaar... Erg jammer, want mijn (vaders) spiegelreflex kan niet filmen, dus dit was wel een ideale vervanger om te filmen. Gelukkig kan ik op school camera's lenen en af en toe maak ik daar dan een filmpje mee voor mijn blog.

Waar maak je de meeste foto’s van?
Tja, het is eigenlijk verschillend. Het meeste is portretten en producten, maar ook gewoon huis-, tuin- en keukenfoto's voor bijvoorbeeld Instagram (@elmeau_).

Met welke app bewerk je je smartphone-foto’s het liefste?
Met Photofy, zonder twijfel! Ik ken niet zoveel mensen die het gebruiken, maar ik vind het echt een hele toffe app en hij is deels gratis (ik gebruik ook alleen de gratis dingen)! Je kan kiezen uit filters, je kan stickers, teksten etc. toevoegen en de foto gelijk via social media delen.



Wat je favoriete zelfgemaakte foto?
Oke, help. Ik kan echt niet kiezen tussen deze drie, dus laat ik ze gewoon alle drie even bespreken!


Deze foto maakte ik in Amsterdam voor een opdracht, waar ik ook een ARTIKEL van schreef (een van de best gelezen artikelen, hehe xd). In eerste instantie was deze vrouw een beetje verlegen en ongemakkelijk. Ze wist niet zo goed hoe ze moest kijken, maar uiteindelijk is dit eruit gekomen en ik heb er superveel complimenten over gekregen. Dus mevrouw, als je dit leest, je staat echt prachtig op de foto, dus wees maar niet zo onzeker ;)


Oke, ik had dood kunnen gaan toen ik deze foto maakte want ik ben echt helemaal uit mijn dakraam gaan hangen. Ik vind deze foto mooi, omdat je de zonnestralen heel erg goed kan zien en omdat de bomen en huizen helemaal donker zijn. Ook vind ik zonsondergangen op zich al supermooi, ik kan er echt naar blijven kijken!


Deze foto heeft een paar maanden aan de muur gehangen op school voor de expositie. Ik maakte deze foto vorig jaar al, maar ik ben er nog steeds heel erg blij mee. De meeste mensen zullen misschien alleen handen, een tattoo en een armbandje zien, maar er is veel meer te zien in deze foto. Daarvoor moet je de betekenis van de tattoo en het armbandje kennen. Ik ga dat alleen nu niet vertellen, want ik denk niet dat Nikki (van wie de handen zijn) dat wil.

Hoeveel foto’s maak je gemiddeld op een dag?
Dat verschilt echt tussen 1 of een stuk of 500. Het hangt echt af van de dag zelf. Als ik bijvoorbeeld een dagje niet zoveel doe, maar ik er maar 1 voor de #365HappyNadineDays challenge, maar als ik met een model in de studio werk, lopen de aantallen weleens op naar de 500!

Op welke plek wil je ooit nog foto’s maken?
Ik zou voor nu zeggen dat ik in Azië wel zou willen fotograferen. Ik wil dan het dagelijks leven van de locals vastleggen, dat lijkt me echt heel erg leuk!

Aan welke fotografietip heb je het meeste gehad?
Aan alles wel, maar vooral dat ik moet experimenteren met diafragma, sluitertijd, lenzen etc. Ik heb bijvoorbeeld nu een 50mm lens met diafragma 1.4 geleend op school, zodat ik wat kan experimenteren met die lens. Ik heb hem in de studio al even uitgeprobeerd, maar ik vind het scherpstellen wel erg lastig. Ik wil hem niet op automatisch zetten vanwege het lage diafragma, want dan is hij al snel scherp op de verkeerde plek, dus probeer ik het gewoon zelf te doen. Helaas is daar dan weer het probleem dat mijn ogen blijkbaar niet helemaal goed zijn en ik zelf niet goed kan zien waar ik op scherpstel... Ik ben namelijk vorige week bij de dokter geweest, vanwege barstende hoofdpijn waar ik al een paar weken last van heb. Ze zei dat mijn ogen zich verkeerd aanpassen en dat ik daarom waarschijnlijk een bril of lenzen moet en m'n nek zit hardstikke vast, dus dat is leuk... Helaas, niks aan te doen, maar wat wil je ook als je dagelijks aan aantal uren achter je laptop zit te werken?



Hoe deel jij je foto’s met de buitenwereld?
Ik deel mijn foto's via Tumblr., Facebook, Instagram en sinds deze week ook via mijn eigen website! Ik moest voor school een site maken en ik deed dat via WIX, maar als je daar een domeinnaam wil koppelen, mag je per maand een X aantal euro gaan betalen aan WIX... Uhhm, nee dankjewel. Ik heb nu in Blogger mijn domeinnaam gekoppeld en dan betaal je niks, behalve dan elk jaar een kleine 10 euro voor je domeinnaam zelf, dus dat valt heel erg mee! Via Internet heb ik een hele mooie template gedownload en hem aangepast en ik ben er echt heel erg blij mee! Neem dus snel een kijkje op www.newfotografie.nl en als je niks wil missen, volg mij site dan ook via Bloglovin'!

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je het leuk vond! Vergeet niet een kijkje te nemen op www.newfotografie.nl :)

You Might Also Like

4 reacties

  1. Leuke tag! Had m al voorbij zien komen op fotografille.
    Balen dat je een bril/lenzen moet :( Vooral fotograferen met een bril lijkt mij best onpraktisch (mijn camera kan volgensmij trouwens ingesteld worden voor naar +/- als je door de zoeker kijkt, misschien bij jou ook?)

    Ik vind je website trouwens erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, lijkt me ook lastig! Ik kan de mijne ook zo instellen, maar dan zie ik al helemaal niks meer hehe. Thanks voor het compliment :)

      Verwijderen
  2. Wow wat een leuke Tag! Je hebt hem echt fijn ingevuld. Spijtig van je ogen, hopelijk raakt dat vlug opgelost! Het is zo vervelend om te denken dat een foto scherp is, tot je ze bekijkt op je computerscherm... Die foto van die handen is trouwens magnifiek, ik denk dat het een van mn lievelingsfoto's van je is :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.