PERSONAL | No buy challenge

maandag, maart 02, 2015


Jahoor, je leest het goed. Deze maand ga ik me wagen aan een heuse 'No buy challenge'! Lees snel verder voor meer info!


Zoals je vast wel hebt gemerkt, heb ik de afgelopen tijd enorm veel gekocht. Misschien zelfs wel iets te veel... Het leek me daarom wel goed als ik eens een maand probeer om niks, of in ieder geval zo min mogelijk te kopen. Niks kopen is natuurlijk niet haalbaar, want ik moet niet omkomen van de honger ofzoiets, daarom heb ik even wat regels voor mezelf gemaakt. Ik doe dit om gewoon bakken met geld te besparen en om mezelf (waarschijnlijk) te laten zien dat het niet nodig is om steeds allemaal dingen te kopen.

Het is misschien het beste om gewoon te zeggen dat ik gewoon helemaal niets mag kopen, dus geen kleding, make-up, sieraden, onnodig eten en drinken en ga maar zo door. Wel zijn er natuurlijk een paar uitzonderingen:

  • Als ik geen eten heb, mag ik wat eten kopen, maar wel iets gezonds en niet meer dan nodig is.
  • Stel iets gaat kapot of leeg, dan mag ik het vervangen. Wel zo goedkoop mogelijk en altijd eerst kijken of het gemaakt kan worden en of dat ik niks nieuws meer heb liggen.
  • Als ik iets nodig heb voor school, is dat een uitzondering.
  • Cadeautjes zijn uitzonderingen (en dan bedoel ik geen cadeautjes voor mezelf, dat mag niet xd).
  • Ik mag maximaal 1 keer per dag koffie halen uit de automaat op school, want ik moet natuurlijk wel wakker blijven.
  • Ik mag maximaal 1 keer per week een kleine versie van een Starbucks drankje halen en verder niks erbij.
  • Als ik deze maand een afspraak kan maken om een tattoo te laten zetten, is dat ook een uitzondering. Ik heb daar namelijk geld voor opzij gezet, dus dat is er toch al.

Ik denk dat het wel moet kunnen lukken, maar dat ik wel heel vaak de verleiding moet gaan weerstaan als er heerlijke broodjes kroket of frikandel mijn naam roepen in de kantine. Aan het einde van de maand zal ik laten weten hoe alles is gegaan en of ik niet stiekem een beetje heb gesmokkeld.

Wens me heel veel succes en mocht je ook denken van 'Hey, misschien kan ik dit ook doen!', doe dan gezellig mee. Zo kunnen we elkaar ook een beetje steunen, haha!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Waarom zou je ervoor opteren om iets op een zo goedkoop mogelijke manier te vervangen? Is het niet eerder kwaliteit die telt? Zodat je niet in april alsnog een uitgave zou moeten doen?
    Verder wens ik je veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde meer iets van kleding of verzorgingsproducten. Als ik bijvoorbeeld mijn telefoon sloop, koop ik natuurlijk wel een goede! Thanks!

      Verwijderen
  2. Succes! (Met mijn pasje mag je best koffie halen als je te hard gaat trillen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.