PERSONAL | I really deserved some me time

maandag, maart 30, 2015


NADINECEPTION!!! Nee hoor, voor school moest ik mezelf een tijd geleden drie keer in een foto zetten en wegens tijdsnood deed ik dat tijdens het opmaken. De foto past dan ook weer goed bij het artikel van vandaag over waarom ik 'me time' nodig had. Lees snel verder!


Vorige week hoefde ik me absoluut niet te vervelen! Niet afgelopen zaterdag, maar de zaterdag ervoor ben ik naar Amsterdam geweest met mijn ouders voor onder andere twee schoolopdrachten. Voor mijn leertaak (bij dat vak krijg je een grote opdracht waar je het hele blok de tijd voor hebt. Alle, of in ieder geval veel andere vakken passen zich op die leertaak aan) moest ik outdoor activiteiten fotograferen. Je kon tussen een aantal onderwerpen kiezen en ik koos voor wandelen en reizen. Ik vind deze leertaak echt niet de leukste, maar het hoort er gewoon bij! De foto's voor wandelen had ik al gemaakt, maar die van reizen deed ik dus tijdens de reis naar Amsterdam. Ook voor het vak video was Amsterdam nuttig. Ik moest voor dat vak namelijk een video maken die bij de opdracht van de leertaak paste, dus ik maakte een timelapse op verschillende plekken in Amsterdam. Helaas ging de accu van de camera leeg en daarom zijn we nog even met de tijd die we dan toch over hadden naar het Stedelijk Museum geweest. Toen ik 's avonds thuis kwam heb ik meteen de video bewerkt, maar toen ik in de les kwam werd de edit min of meer afgekeurd, dus dit mag ik weer overnieuw gaan doen...

Zondag had ik ook een drukke dag. Ik stond als eerst eerder op, omdat ik filmpjes van choreo's naar Nikki zou sturen. Dat zou ik eigenlijk die zaterdag al doen, maar mijn SD-kaart zit vol, dus het lukte steeds niet. Na veel proberen lukte het zondag gelukkig wel, pfoe! Later op de ochtend ging ik met mijn vader en broertje naar mijn opa en 's middags ging ik met het hele gezin naar de verjaardag van mijn achterneefje. Mijn nicht had echt de heerlijkste taart ooit gebakken, namelijk zo'n taart die je altijd op Pinterest tegenkomt met Kitkat en M&M's. Ze kan echt heel erg goed taart bakken! De verjaardag was gezellig, maar wel heel druk waardoor ik veel hoofdpijn kreeg. Na een uurtje of anderhalf gingen we naar huis en eigenlijk daarna meteen weer door naar de verjaardag van de buurvrouw. Daar was het ook gezellig, maar ook erg druk en de hoofdpijn werd alleen maar erger waardoor ik na drie kwartier alweer thuis was. Ik kookte wat bamisoep voor mezelf en ging vroeg slapen.

Toen ik maandag wakker werd bedacht ik me ineens dat ik nog superveel dingen voor school moest doen en ik zou echt in tijdnood komen! Voor het optreden van dansen wat in het weekend zou zijn, zou ik een mix maken, maar ik zag dat echt niet meer zitten. Ik besloot Nikki daarom lichtelijk in paniek een appje te sturen dat het niet lukte en dat ze even iemand anders moest zoeken, maar dat ik het alsnog zou doen als er niemand anders was. Met hoofdpijn en enorme chaos in m'n hoofd ging ik naar school. Eerst een lesje Photoshop, toen Indesign en daarna zou ik met twee klasgenootjes mijn docente en fotografe Merel interviewen over haar afstudeerproject. Dit interview komt als het goed is niet online, wat ik aan de ene kant wel jammer vind, want ik ben er echt blij mee! We hadden het interview in de Starbucks en Merel trakteerde ons op lekkere koffie! Na het interview maakte mijn klasgenootje wat foto's van Merel, wat een beetje uitliep waardoor we te laat waren voor de rekenles, #bummer #not! Tijdens de rekenles kreeg ik een appje terug van Nikki die niet al te blij was... We hebben later nog even met elkaar gebeld over hoe en wat er met de mix ging gebeuren en dat eindigde ongeveer in een 'OK. Ik maak de mix. Doei.' gesprek, waar ik heel erg van baalde, want 'ruzie' met Nikki over zoiets stoms is wel het laatste wat ik wilde met al die stress! Na een les Nederlands en vormgeving kwam ik om half 6 weer thuis en ben ik zonder te eten aan de slag gegaan met schoolopdrachten. Ik was laat klaar en kon dus pas laat met de mix beginnen. Al snel was er een probleem, want ik kon een nummer niet downloaden. Ik appte Nikki wat ik moest doen en gelukkig was ze niet meer boos, dus ik trok ook weer bij. Uiteindelijk hebben we helemaal moeilijk moeten doen via mail, waarin Nikki zei dat ze het erg waardeerde dat ik dit deed, ondanks mijn drukke schema en kon ik de mix fixen! Toen ik de mix afhad en naar Nikki moest sturen, was er weer een probleem. Het lukte niet om heb op mijn telefoon te zetten vanwege, jahoor daar is hij weer: mijn volle SD-kaart... In paniek appte ik Nikki weer en uiteindelijk is het gelukt met wetransfer. Om half 1 kon ik ein-de-lijk gaan slapen en had ik alles gedaan wat ik die dag moest doen!

Op dinsdag vond ik het allemaal wel bestprima, dus nam ik 'per ongeluk' een busje of twee later, waardoor ik niet netjes om half 9, maar om half 10 pas kwam aankakken op school, om te horen dat mijn edit waar ik zaterdag aan had gewerkt niet goed was... Yay... Tot overmaat van ramp was ik mijn oortjes vergeten, dus kon ik ook niet verder werken. Ja, ik mocht die van mijn docent lenen, maar dat vind ik dan weer net iets te ver gaan... Ik heb dus keileuk bijna twee uur niks zitten doen en daarna had ik de les digitale media. Ik vind dat echt een leuke les, met ook nog eens een hele leuke docente! Helaas bleek die les dus ook weer voor niks te zijn.. Ik had een hele mooie site gemaakt, een domeinnaam gekocht ervoor, maar als ik die wilde koppelen, moest ik elke maand een bedrag voor dat programma betalen! Dikke doei! Thuis ben ik gaan uitzoeken wat ik het beste kon doen en ik koos voor de optie 'Blogger'. Helaas ging ook dat niet helemaal vanzelf, want ik kreeg een foutmelding van de site waar ik een domeinnaam kocht. Na een lange chatsessie met de helpdesk, was dit toch maar weer geregeld een dag later! In de avond bleef ik thuis van dansen, zodat ik de hele avond tijd had om dingen te regelen voor school. Ik was wel echt ontzettend moe, dus ik besloot toch maar gewoon een beetje te gaan uitrusten. Later kreeg ik in de groepsapp van dansen een appje dat er na yoga, dus om kwart over 9 extra training zou zijn voor de optredens. Ik was zo ontzettend moe, dus ik zou na de laatste dansles om kwart voor 8 al naar huis gaan woensdag. Dit zat er dus niet meer in en ik brak gewoon van alle moeheid. Nikki en ik hadden maandag na ons niet al te fijne telefoongesprek nog afgesproken dat we elkaar nog even zouden bellen om even rustig te praten, want maandag waren we allebei gewoon compleet gestresst. Nikki belde me dus en we praatten over wat ons dwars zat. Op het gegeven moment was ik gewoon stil, omdat ik zo moe was en barstte van de hoofdpijn, toen Nikki vroeg waarom ik niks meer zei ging het mis: het werd me allemaal teveel en ik begon te janken. Samen hebben we toen besloten dat het niet meer ging op deze manier en dat ik echt rustiger aan moest doen. Voortaan gaan Nikki, de persoon die de optredens regelt en ik eerst samen kijken of alles haalbaar is voor me. Kan ik de mix maken? Wanneer en hoe laat zijn er extra trainingen? Ga ik dit überhaupt wel redden? Dit omdat het gewoon niet handig van me was om zomaar ineens te zeggen dat de mix niet ging lukken, want ik had niet ingezien dat het zo'n groot probleem zou zijn en andersom hadden ze van Angel's ook niet gezien hoe druk ik het al had. Ook willen ze wel gewoon graag dat ik meedoe met optredens, omdat ik daar goed in ben en voor mij is het gewoon duidelijker om alles op een rijtje te hebben en niet zo chaotisch een paar dagen van tevoren. We hebben denk ik een klein kwartiertje gebeld en ik was weer rustiger geworden, thanks to Nikki. Niet lang nadat ik had opgehangen viel ik in slaap, yeah!

Woensdag ging ik weer naar school en ik had er ook nog eens zin in, want ik wist dat ik ook weer eerder uit was, dus nog even thuis kon zitten voordat ik ging dansen. De dag begon met de les conceptontwikkeling waar iedereen een foto moest laten zien die we als huiswerk moesten maken. Helaas kwam ik niet aan de beurt, dus ik ben volgende week. Daarna hadden we camerakennis en fotopraktijk. Die vakken vallen altijd samen en ik snap nog steeds de verschillen niet, haha! Het eerste halfuur keken we naar het werk wat iedereen had ingeleverd en daarna waren we in principe 'vrij'. Ik vond het nog een beetje te vroeg om te gaan, dus ging ik met klasgenootje Lisette foto's van elkaar maken voor onze websites. Uiteindelijk was ik toch weer op tijd thuis en had ik de foto's bewerkt. Ook werkte ik nog wat aan mijn site en mijn domeinnaam was eindelijk gekoppeld, yaaay! (www.newfotografie.nl). Om kwart over 5 fietste ik naar Angel's en om kwart voor 6 begon de les. Als eerst gaf ik Nikki even een knuffel en het voelde weer gewoon goed, gelukkig! Na de twee hiphoplessen was er piloxing, maar die sloeg ik een keer over, anders hield ik het niet vol. Ik ben toen even voor gaan zitten en heb lekker m'n salade gegeten. Toen piloxing afgelopen was, pakte ik een lesje yoga mee, wat niet verkeerd was. Na yoga zijn we dus gaan trainen en om half 11 waren we er alle drie klaar mee en de man van de directrice ook, want die kwam met de mededeling dat ze gingen sluiten. We spraken met z'n drieën nog even het een en ander af over de kleding en toen gingen we naar huis, lekker alleen op de fiets, waar ik toch wel aan moet wennen nu Nikki een auto heeft, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om even in stilte te fietsen. Deze keer vond ik het alleen minder, want het was al laat en ik kon amper m'n ogen openhouden, dus ik was blij dat ik thuis was. Ik lag om 12 uur in bed, want natuurlijk kwam er weer iets van school tussen, maar ik kreeg het gelukkig af!

Donderdag was ik helemaal dood op. Met tegenzin ging ik naar school, zat met een chagerijnig hoofd in de lessen, maar gelukkig mocht ik eerder de les uit zodat ik de bus terug naar Veenendaal kon halen! Eenmaal thuis zag ik dat ik een appje had van Nikki dat we weer heel laat zouden trainen. Volgens mij ben ik toen huilend op bed gaan liggen wegens frustratie en heb ik Nikki geappt of ik alsjeblieft met haar mee mocht rijden naar Angel's, zodat ik iets eerder thuis kon zijn en niet weer alleen hoefde te fietsen zo laat, want daar heb ik een hekel aan. Gelukkig mocht dat en Nikki was heel erg vrolijk, dus dat vrolijkte mij ook weer iets op! Om 10 over 6 stond ze met haar mooie autootje 'Joop' voor m'n huis en het was de eerste keer dat ik in haar eigen auto zat. Nikki zei heel lief dat ze zich verantwoordelijk voelde voor me dat ik veilig thuis zou komen. Ze vond het niet zo'n fijn idee als ik zo laat nog alleen naar huis moest fietsen, maar dat ze daar gister niet aan had gedacht. Eenmaal bij Angel's zaten we nog een beetje te praten en toen heeft Nikki me overgehaald om ook met de Zumba optredens mee te doen door me een high five te geven tegen m'n voorhoofd nog voordat ik 'ja' had gezegd xd. In eerste instantie vond ik het echt een heel slecht idee, maar ik zou dan de enige van de hele club zijn die niet mee zou doen met Zumba en dat vond ik ook weer raar. Om kwart voor 7 begon yoga, maar er was maar 1 andere leerling en zij moest eerder weg, dus het ontspanningsgedeelte verviel. Nikki vroeg nog wel aan me of ik het wel wilde, maar dat gaat nooit serieus worden met ons tweeën xd. De les power sloeg ik over en tijdens het wachten werkte ik nog wat aan mijn schoolwerk en site. Na power begon de extra training van Zumba. De directrice (die die les geeft) was er, Nikki en Carolien (de andere docente) ook, en nog een paar leerlingen van haar die mee zouden doen. Iedereen kende de choreo's supergoed en ik had ze nog nooooit gehad! Ik probeerde maar gewoon mee te doen en toen alles was geweest stonden de directrice en Carolien me met grote ogen aan te kijken, want blijkbaar deed ik alles hardstikke goed mee op een paar dingen na. Ik was dus best een beetje trots op mezelf, hehe! Carolien nam de choreo's snel met me door en aan het eind van de training had ik hem al, yaaaay! Daarna gingen we door met de hiphoptraining, wat ook goed ging. Nikki bracht me naar huis en we spraken af dat ze me de volgende dag op het station zou halen als ik uit school kwam, want anders zou ik het niet op tijd gaan redden. Ik vond helemaal mooi!

Vrijdag bracht mijn moeder mij en mijn drie tassen naar school, waar ik te laat was voor de rekentoets... Ik baalde daar heel erg van, want ik had er goed voor geleerd! Daarna had ik L&B, een soort maatschappijleer, maar dan erg vervelend. De les kroop voorbij en daarna was het tijd voor werken in de studio! Klasgenootje Kristel en ik hielpen elkaar met onze productfoto's en toen we klaar waren wilden we even naar de Starbucks gaan. Heel blij en enthousiast liepen we door de kou om te ontdekken dat de Starbucks gesloten was... Jammering! Ik pakte de bus om tien voor 4, maar het ding had enorme vertraging. Ik probeerde dus Nikki te bellen, want ze zou me halen, alleen kreeg ik haar steeds niet te pakken. Om vier uur was de bus er eindelijk en niet veel later belde Nikki me. Het was geen probleem dat ik later was, het kwam alleen maar beter uit, want anders zou ze het niet redden. Ik zou laten weten hoe laat ik er was en Nikki zou er dan zijn. Zo gezegd zo gedaan, maar toen ik uit de bus stapte was Nikki er dus niet. Ik besloot even te wachten, maar het duurde me te lang en ik moest nodig naar de wc xd. Ik belde haar een paar keer, maar ze nam niet op. Toen belde ze me dat ze onderweg was en even later was ze er gelukkig! We waren op tijd bij Angel's, maar we waren de enigen, dus zijn we maar even rustig gaan zitten en hebben we uit verveling veel te veel make-up opgedaan, haha! Later kwamen er mensen en we oefenden de choreo's nog. We vertrokken toen naar het centrum waar de optredens plaatsvonden, maar we gingen eerst naar de oma van Nikki om daar de auto te parkeren en even mijn waardevolle spullen, zoals mijn camera binnen te leggen. Vanaf Nikki's oma (die echt heel aardig is) liepen we met z'n drieën (een van de nieuwe docentes, Marissa, reed ook met ons mee) naar de locatie waar we allemaal verzamelden.  Ik heb die avond echt heel leuk gevonden en heb de nieuwe docentes een beetje leren kennen. Het is echt heel leuk, want ze zijn een beetje van mijn leeftijd en ik heb beloofd dat ik een keer een zumbalesje van hun mee ga doen :). Helaas sloeg aan het eind de moeheid wel toe en ik had ook de hele dag bijna niks gegeten, waardoor ik de laatste twee optredens niet mee kon doen. Toen we om half 10 klaar waren, zijn we nog even met een groepje naar de McDonald's gegaan en kon ik eindelijk even iets eten! Na het eten zijn Marissa, Nikki en ik weer de auto en spullen gaan halen bij Nikki's oma en hebben we Marissa bij Angel's afgezet, want ze had haar fiets daar nog staan. Daarna heeft Nikki me thuisgebracht en spraken we af dat ik de volgende dag weer mee mocht rijden. Ik ben meteen naar bed gegaan, maar sliep pas heel erg laat.

Op zaterdag werd ik al vroeg wakker, maar ik ben tot 9 uur in m'n bed blijven liggen. Ik had afgesproken dat ik om 10 uur bij Nikki moest zijn, dus ik moest opschieten. Ik sprong snel onder de douche, maakte een ontbijtje en zorgde dat ik deze keer wel genoeg eten had voor tijdens de optredens. Het was kwart voor tien en ik moest gaan. M'n make-up had ik meegenomen, zodat ik dat bij Angel's kon doen. Ik vertrok naar Nikki en ik liep er serieus maar 5 minuutjes over in plaats van een kwartier... Ik stond dus keileuk 10 minuten te vroeg voor haar huis. Ik belde aan, maar niemand deed open. Dat gebeurt wel eens vaker, dus ik belde nog een keer. Ik zag en hoorde niks, dus ik besloot maar even te bellen. Precies op dat moment deed Nikki de deur open met hele verhalen dat ze nog op de wc zat toen ik aanbelde xd. Nikki had ook nog niet ontbeten, of überhaupt een shirt aangedaan, dus dat deed ze ook nog even en iets te laat vertrokken we naar Angel's. Nikki gaf een lesje kidsdance en ik deed mijn make-up in de kleedkamer, wat best awkward was, haha! Toen ik klaar was kocht ik even een kopje (emmer) thee en dronk ik dat op mijn gemakje op. Toen Nikki klaar was, begon de les yoga. Elke keer wordt de groep weer groter, dus dat is echt heel erg fijn! Na yoga gingen we nog even snel naar de wc en toen haasten we ons weer naar het centrum. Voordat we een parkeerplek hadden waren er tien minuten en de eerste grote kras op Nikki's auto voorbij, maar alsnog waren we netjes op tijd! We rockten ongeveer 15 showtjes en het was weer heel gezellig! De directrice trakteerde ons allemaal op super lekkere loempia's en na afloop aten Nikki, Carolien en ik nog even een ijsje. Nikki en ik zijn toen nog even naar een paar winkels geweest en daarna heeft ze me weer thuisgebracht. 's Avonds had ik nog een verjaardag, maar die ging niet door, dus had ik het even rustig. 

Zondag heb ik het ook rustig aan gedaan en vandaag voelde ik me niet zo lekker en heb ik me afgemeld voor school. Waarschijnlijk omdat het zo'n ontzettend drukke week is geweest. Ik heb toch niet helemaal stilgezeten vandaag. Ik heb namelijk wat dingen geregeld met mijn verzekering, een afspraak gemaakt bij Specsavers (waar vast nog wel een artikel over zal komen), visitekaartjes besteld en nog wat aan school gedaan. Net heb ik even een maskertje op m'n gezicht gesmeerd en mijn nagels zijn weer voorzien van een mooi lakje. Ook heb ik vandaag weer een beetje mijn blogachterstand ingehaald, want ik zat op de 1256 ongelezen posts... oepsie... Ik vond dat ik deze vrije dag wel even heb verdiend. Wat ik deze week qua sporten en dansen ga doen, weet ik nog niet. Maar ik ben in ieder geval vanaf woensdag tot dinsdag vrij. Ook gaat woensdag mijn studenten OV in, dus ik ga sowieso even naar Utrecht Centraal om Starbucks te halen, want ik heb mezelf beloofd dat dat het eerste yolo ding zou zijn wat ik ging doen als ik hem had, haha!

Ik ga nu lekker slapen. Sorry voor de weinig foto's in dit artikel en de vele tekst, maar ik moest dit gewoon allemaal even van me afschrijven. Laat voor de grap even een reactie achter als je dit hele verhaal hebt gelezen, zou wel willen weten of er mensen zijn die me interessant genoeg vonden daarvoor, hahaha! Thanks en tot de volgende keer!

You Might Also Like

2 reacties

  1. *steekt hand op* Ik las hem! Spijtig dat je zoveel stress moest hebben, kan best geloven dat je op een bepaald moment breekt :( Hopelijk gaat het deze week beter! Maar maskertjes kunnen al veel doen hé. Fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo, echt respect haha! Ja ik hoop dat het weer beter gaat, het maskertje heeft in ieder geval geholpen :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.