PHOTOGRAPHY | Einde blok 2

vrijdag, februari 06, 2015


Zo, blok twee is ook weer voorbij, wat betekent dat de helft van het eerste jaar er alweer op zit! Kijken jullie mee naar een aantal foto's die ik gemaakt heb in dit blok?





We kregen een opdracht om foto's te maken die zogenaamd op de voorpagina van een krant zouden komen. We moesten bepaalde onderwerpen op een positieve en een negatieve manier laten zien, bijvoorbeeld winkelcentrum 'De Stadspoort' in Ede. De positieve foto moest zijn 'Stadspoort wint architectuursprijs' en de negatieve foto 'Stadspoort uitgeroepen tot lelijkste winkelcentrum'. Het was een pittige opdracht, maar mijn docent vond mijn serie de beste die er was gemaakt (gepaste trots, hehe). 


Voor deze opdracht moesten we een stilleven maken in de studio. Ik had echt geen flauw idee wat mijn onderwerp zou zijn, maar ik heb vrouwelijkheid als onderwerp gekozen. Het is niet het beste werk ooit, maar voor de eerste keer vind ik het wel goed gelukt!


Voor het vak InDesign (is een grafisch programma om bijvoorbeeld folders, flyers enz. in te maken) moesten we een flyer maken voor de open dag. Nadine, mijn naam- en klasgenootje, wilde mijn model zijn, thankyouwel! Ik ben blij met het resultaat!








Deze foto's waren voor mijn leertaakopdracht. Elk blok krijgen we een grote opdracht waar we dan het hele blok aan werken. De opdracht was 'vrij werk' dus je mocht het zelf invullen. Ik werk graag in de studio en Nikki (die ik onderhand wel mijn signature model kan noemen, hehe) wilde graag nieuwe foto's hebben voor haar CV, dus we besloten het te combineren. Ik kan heel goed met Nikki werken, ze is ten eerste heel erg mooi, wat altijd handig is en ze kan ook gewoon heel goed en spontaan poseren. Natuurlijk is het ook wel makkelijk dat we elkaar gewoon goed kennen, dan gaat alles sowieso al veel spontaner. 

Aan het einde van dit blok werd deze serie beoordeeld op de integrale beoordeling. Ik kreeg een 6,5 en ik was daar eerst niet blij mee, maar velen hadden nog lager en sommigen moeten het zelfs over doen, dus ik heb nog best geluk. Aanstaande vrijdag ga ik weer shooten met Nikki in het thema 'Pin up girl', dus lekker vrouwelijk, vrolijk en een beetje sexy. Die foto's zijn niet perse voor een schoolopdracht, maar we vonden allebei dat ik wel beter kon dan een 6,5 en dat gaan we dan maar even bewijzen, hehehe :)


Voor het vak Photoshop moest ik mezelf drie keer in een foto photoshoppen. Het concept vind ik wel leuk, maar de uitvoering had beter gekunt, maarja, ik kan het nu niet meer veranderen helaas.





En weer regelde ik Nadine als model. Dit kwam eigenlijk spontaan in m'n hoofd tijdens een saaie Nederlands les. Ik wilde iets heel simpels neerzetten, maar wel flink uitpakken met make-up. Nadine had daar wel zin in en kwam de volgende dag op school met haar Sleek palette en maakte bij zichzelf deze mooie ooglook. Bij de eerste twee foto's heb ik softboxen gebruikt, dus heel zacht licht waar iedereen mooi van wordt (Nadine was al mooi overigens) en bij de laatste foto gebruikten we de DIY Ringlight van onze docent. Ik ben heel erg blij met de resultaten!

Dit blok hebben we een best pittige leertaak, namelijk outdooractiviteiten zoals wandelen, k(r)amperen, reizen, kanoën en 'verzin maar door' fotograferen. Die onderwerpen liggen mij dus totaal niet, dus het wordt best moeilijk denk ik. Ook is het sowieso erg druk op school en in de rest van mijn leven, vandaar ook het minimum aan blogposts die online zijn gekomen de laatste tijd. Ik kan ook niet zeggen of ik meer ga posten, ik hoop het natuurlijk wel, maar mijn blog heeft niet zo'n hoge prioriteit momenteel. 

Ik ga proberen om vaker in de studio te werken met modellen en gewoon experimenteren met verschillende lampen en concepten, zodat ik vast wat dingen heb wat ik in mijn portfolio kan doen als ik volgend jaar op stage moet. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen en elke shoot vind ik er weer beter uitzien. Dus ik ga lekker veel oefenen en beter worden in portretten maken :)

Ik hoop dat jullie de foto's mooi vonden, wil je meer zien? Kijk dan even op mijn schooltumblr: www.roca12nadinevanspanje.tumblr.com of op mijn Facebookpagina NEW Fotografie.

You Might Also Like

8 reacties

  1. Ik vind het erg leuk om te zien welke foto's je gemaakt hebt en wat de opdrachten erbij waren. Mooie foto's en de poster vind ik er professioneel uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, je wordt echt steeds professioneler in je fotografie! Vooral de allerlaatste portretfoto vond ik prachtig, heel erg goed gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Wat ben jij goed zeg! Deze foto's zijn prachtig! Je bent goed bezig! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.