BEAUTY | Mijn nagellak stash

maandag, februari 23, 2015


Ha, ik heb echt de slag weer te pakken nu met bloggen! Vandaag weer een nieuw stash-artikel, ik laat nu namelijk mijn nagellakcollectie zien :)


De zon scheen weer heerlijk door mijn zolderraam heen en er lag een setje flitsbedieningen me heel lief aan te kijken. Ik heb namelijk flitsbedieningen geleend op school, zodat ik mijn externe flitser niet perse op mijn camera hoef te zetten. Ik kan hem nu op een statief zetten of vasthouden en vanuit een andere hoek flitsen. Ik wilde er een beetje mee gaan experimenteren en dit was dus een mooie gelegenheid om mijn nagellakjes eens te fotograferen. Ook heb ik de oude 35-80mm lens gebruikt, die vind ik denk ik toch mooier voor mijn productfoto's.

Ik heb alle lakjes op kleur gesorteerd en de fijnste zal ik wat uitgebreider bespreken.

Paars


Dit zijn alle paarstinten die ik heb, samen met de blauwe lakjes de meeste qua kleur. Ik vind de enalaatste lak het fijnst van deze. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag van mijn tante. De lak blijft lang mooi en dekt goed. Die van Revlon vind ik niet zo fijn, de dekking is heel erg slecht, want na 6 laagjes kan je er nog doorheen kijken. Wel ruikt hij naar druiven, that's the only good thing :).

Wit/zilver


Wit en een verdwaalde zilveren kleur. Ik vind ze eigenlijk allemaal niet zo fijn qua dekking, maar de kleine van Etos die bij het Etos cadeau pakket zat, die ik vorig jaar kreeg met mijn verjaardag, is nog wel te doen. 

Zwart/grijs


Ook niet mijn favorieten. Als ik zwarte nagellak draag, kan je er wel vanuit gaan dat ik dat heb gedaan met het linker lakje. De zwarte van Hema is heel stroperig, de enalaatste heeft net even ietsje teveel glitters en de grijze is ook stroperig en de dekking is ook niet echt een applausje waard, helaas..

Geel/goud


Neh, ook niet mijn ding deze lakjes. De kleuren dekken niet goed en ze staan me ook niet mooi vind ik.

Bruin/nude/oranje


Zie je die O.P.I lak? Als ik die ooit kwijtraak ga ik zo hard huilen! Het is echt de perfecte nudekleur voor mij. Het middelste lakje is ook nude, maar dan met een roze/parelmoerglans en dat vind ik niet zo heel mooi. De overige kleurjes gebruik ik eigenlijk bijna niet, de derde wil ik nog wel eens pakken trouwens, dat is een hele aparte kleur. Ik wist ook niet of ik die bij rood, paars of bruin moest zetten, omdat hij van alles wel wat heeft, maar ik vond hem vandaag meer bruinig xd.

Groen


Over deze lakjes ben ik het meest te spreken (behalve over de meest rechtse, hoewel dat ook wel weer meevalt). Links is '07 Genious in the bottle' van Catrice en deze is een beetje holografisch, erg mooi! Die van O.P.I is ook net nieuw, deze legergroene kleur zit nu op mijn teennagels en hij dekt al na twee laagjes en is supermooi! De naam van dit lakje is 'Uh-Oh roll down the window'. 'The more the merrier' is een heel fel en vrolijk groen lakje van Essie en de laatste komt van de Action.

Rood


Dit is nog best bescheiden... Haha, je had waarschijnlijk veel meer rood verwacht, of niet? Mijn favorieten zijn die van P2 'I got you babe' en die van Revlon 'Cherry bon bon'. Ze lijken wel heel erg op elkaar, lekker vrolijk en fel :).

Roze


Eigenlijk dacht ik dat ik wel meer roze zou hebben, maar dit is ook wel genoeg, want ik draag eigenlijk alleen die van Revlon en af en toe die van Colour Works. De rest is allemaal best oud en stroperig of dekt niet zo mooi.

Blauw


En weer een grote hoeveelheid aan blauwe lakjes. Ik vind alle lakjes hier wel fijn, behalve de middelste en enalaatste. Die van H&M en de derde van rechts vind ik toch het fijnste en mooiste. Dekking is goed, kleur is mooi en ze blijven redelijk lang zitten, yay!

Overig


Heel eerlijk moet ik bekennen dat ik deze producten bijna nooit meer gebruik. Ik heb in geen jaren meer basecoat gebruikt en de laatste maanden ook geen topcoat meer... oepsie... Ik vind wel de matte topcoat van Etos heel erg mooi staan, want ik houd van mat :).

Nou, dit waren ze dan, mijn nagellakjes. Volgens mij gebruik ik meer dan de helft niet, dus ik ga even kijken wat ik daarmee ga doen. De volgende keer ga ik denk ik mijn parfum laten zien, want dat is denk ik ook wel heel leuk. Als je nog andere suggesties hebt, hoor ik dat graag :)

You Might Also Like

7 reacties

  1. En een goede basecoat en topcoat zijn juist zo belangrijk als je nagels lakt haha. Maar leuke kleuren heb je hoor! Die holografische vind ik ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know, ik ben schuldig! Vroeger deed ik het al-tijd, maar nu is het snel snel en dan is het sneller om alleen de kleur aan te brengen ;)

      Verwijderen
  2. Wow, je hebt echt enorm veel lakjes! Leuk dat je ze zo overzichtelijk hebt weergegeven, ik vind die holografische echt cool. Heb je daar toevallig een foto van als hij op je nagels zit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Hmmmm, zo snel niet, maar ik zal er even een op Instagram zetten ;)

      Verwijderen
    2. Hey, ik zie nu ineens dat ik vergeten ben de foto van het lakje op Instagram te zetten, maar hij staat wel in deze post: http://mlanadine.blogspot.nl/2015/02/personal-25-random-fotos-van-mijn.html

      Verwijderen
  3. Wat een leuke stash heb je! Ik denk dat de mijne net iets groter is, haha. Maar inderdaad, vele lakjes gebruik ik niet eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Nee idd, er zitten altijd wat dingetjes tussen die je toch niet fijn vind.

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.