BEAUTY | Mijn make-up stash

maandag, februari 16, 2015


Dan upload ik een hele tijd niks en dan ineens heel veel, dat is gek! Als ik eenmaal de slag te pakken heb, doe ik meteen heel veel. Vandaag scheen de zon enorm mooi, waardoor ik goed licht had in mijn kamer. Ik besloot daarom een aantal foto's te maken voor een artikel die ik al een tijdje wil schrijven, namelijk mijn make-up stash!


Ik schrijf dit artikel niet om op te scheppen of zoiets, zeker niet, maar ik vind het gewoon leuk om het bij anderen te zien en waarom zou ik het zelf niet doen dan? Vandaag had ik zo'n mooi licht in mijn kamer en gisteren maakte ik een achtergrond voor mijn foto's met oud laminaat en ducktape, dus de tijd was echt gekomen om er even dankbaar gebruik van te maken! 

Ik heb al mijn make-up erbij gepakt en het op een hoop gegooid (voorzichtig, dat wel), daarna heb ik alles een beetje bij soort gelegd en ben ik het per soort gaan fotograferen, met hier de resultaten! (Het was even proberen hoe ik alles het beste neer kon leggen/zetten, maar het is wel aardig gelukt, hihi.)

Lipliners


Wauw, ik heb er wel twee en gebruiken doe ik ze niet meer. De kleine heb ik een aantal jaar geleden van mijn nicht gekregen voor mijn verjaardag, hij zat met nog een hele boel andere producten in een mooie make-updoos die ik als het goed is ook nog ergens heb liggen. Gek genoeg is hij nog steeds goed en zo af en toe gebruik ik hem nog. De grote kocht ik zelf vorig jaar, maar hoe mooi hij eerst was, zo minderfijn is hij nu. Hij is hardstikke stroef geworden en er komt geen mooie rode kleur meer af, meer slecht gepigmenteerd donkerroze. Heel jammer, want ik vond hem eerst supermooi!

Lipbalsems


Jahoor, lekker veel Lipsmackers! De frisdrank-Lipsmackers heb ik allemaal gekregen voor mijn verjaardag en die van Disney kocht ik zelf. Ik moet alleen bekennen dat ik ze bijna nooit meer draag. Meestal pak ik namelijk toch een mooie lipstick of doe ik alleen een beetje Labello op. De tweede van links is mijn favoriet. Ik kreeg hem cadeau voor mijn verjaardag en ik vind het ontzettend fijn. Hij is lekker vettig en ruikt heerlijk. M'n lippen voelen heel verzorgd aan, echt een fijne dus!

Lipgloss


Het is precies roze wat overheerst hier en toch is dat de kleur die ik de laatste tijd vaak oversla. Überhaupt ben ik niet echt meer een lipglossmeisje, heel af en toe als ik niet weet wat ik moet doen pak ik er toch maar een, maar die momenten zijn heel zeldzaam. Ik weet het niet, het plakt verschrikkelijk en het glimt veel te veel voor me, ik houd daar gewoon niet zo van en al die glitters, bah!

Lipsticks


Jaaaaa, lipstick is echt mijn make-up holy grail geworden de laatste paar maanden! Ik houd er zo van en omdat ik een voorliefde voor lipstick heb, ga ik ze lekker allemaal apart benoemen van links naar rechts :).

Essence - Coralize me! droeg ik vroeger heel veel (3 jaar terug). Als ik hem nu 2 keer per jaar draag, is het veel. Ik vind hem gewoon niet meer bij me passen en elke keer dat ik hem draag, voel ik me weer 12.
Black Onyx - ? kreeg ik in de eerste klas tijdens Sinterklaas. Ik draag hem heel af en toe en ik vind de geur heel lekker, want dat is natuurlijk belangrijk bij lipstick, dat het lekker ruikt.... Ofzo.
L' Oreal - Crimson Carpet kocht ik voor nog geen twee euro bij de Action en sinds dien heb ik hem ook heel erg veel gedragen. Nu weer wat minder, omdat ik hem mooier vind voor in de zomer of lente.
Essence - Rockin' Red kocht ik ooit, maar ik heb hem maar 1 of twee keer gedragen. Hij ziet er zo ontzettend goedkoop uit met al die glitters, echt vreselijk!
Tease - ? kreeg ik voor mijn verjaardag vorig jaar, eigenlijk meer als grapje, maar zo heel gek is hij nog niet. Ik vind hem niet heel fijn, maar ook niet heel beroerd.
Hema Moisturising Lipstick - 18 was een cadeautje die ik voor mezelf kocht, vanwege dat ik goede cijfers haalde. Ik heb hem vandaag gedragen weer na een lange tijd. Ik was gewoon vergeten hoe fijn en mooi ik heb vind, net lippenbalsem. Wel ging hij snel van mijn lippen af en smudgede hij een beetje.
Calvin Klein - Clear Rose kocht ik voor €2,- bij de Big Bazar, geen geld voor Calvin Klein en de kleur is ook prachtig! Een tijdje was het mijn dagelijkse vaste lipstick, maar uiteindelijk werd dat ook weer minder.


Hier is deel twee van mijn lipsticks:

Essence - Dare to wear viel heel erg tegen. Ik dacht een prachtige donkerrode kleur te kopen, maar hij bleek heel paars-achtig uit te vallen en dan precies zo'n kleur die ik dan weer niet kan hebben, heel jammer!
Essence - Adorable Matt! vind ik echt ge-wel-dig! Ik houd heel erg van mat rode lipsticks en dit is gek genoeg de enige matte die ik heb. Ik draag deze heel vaak en het is ook de ena laatste lipstick die ik tot nu toe heb gekocht.
Essence - All you need is red is een hele felle, maar wel mooie rode kleur die ik heel veel heb gedragen. Rood is nu echt mijn favoriete kleur lipstick, dat merk je denk ik wel, haha!
MAX & MORE - Vamp Red heb ik vorige week gekocht en ik vind hem heel erg mooi. Ik denk dat ik hem bijna elke dag wel gedragen heb. De kleur is net wat donkerder dan dat ik gewend ben, maar ik vind het wel tof staan.
MAX & MORE - Fuchsia zat bij Vamp Red in het pakje en ook deze vind ik heel mooi. Als ik geen Vamp Red droeg deze week, dan droeg ik deze kleur. Een paarse tint had ik nog niet echt (op die neprode van Essence na dan), dus ik moet er nog wel even aan wennen. Ik kreeg wel een comment dat hij me goed stond, dus dankjewel!
Alcina - Burgund is een hele oude van mijn moeder die op de een of andere manier bij mij terecht is gekomen. Ik heb hem nog nooit gedragen en dat ben ik ook niet van plan, aangezien hij al zo oud is. 

Poeders en blush


Ik heb poeders en blush maar even samen genomen. Ik heb twee poeders van Essence een transparante en een normale en bij beide heb ik de pan geraakt, yay! Ook heb ik een bronzer van Etos, maar die vind ik niet zo fijn. Hij heeft teveel glitters en is net niet mooi bij mijn huid. Ik ben nog op zoek naar een goede bronzer om mee te shapen, maar ik heb zo'n lichte huid dat dat gewoon erg lastig is en ik heb ook niet echt een enorm budget (aanraders zijn welkom!). Ik heb 5 blushes en de laatste tijd gebruik ik daar best wel wat van. Ik voel me de laatste tijd niet zo lekker, dus dan fake ik dat gezonde kleurtje wel gewoon even en het staat ook veel vrolijker. Ook voegt het net iets extra's toe als je de blush iets feller dan normaal aanzet, niet teveel natuurlijk, maar je mag het wel zien. Ik heb twee koele, twee warme en over die van MAX & MORE ben ik nog niet helemaal uit of hij nou koel of warm is.

Basis en wenkbrauwen


Ik begin meteen wel bij het wenkbrauw deel, want daar heb ik precies maar 1 product voor. Namelijk het wenkbrauwpotloodje van de Etos. Ik had het er laatst nog met iemand over dat ik pas een jaartje mijn wenkbrauwen doe, echt heel kort nog! Ik weet ook echt niet waarom ik het niet eerder heb gedaan, want ik lijk veel volwassener en mijn gezicht spreekt meer.

Verder heb ik 4 soorten concealer en ik gebruik er maar twee, namelijk de vloeibare van Essence en soms als ik echt een hele erge puist heb het palletje van Catrice, omdat de dekking net ietsje beter is. De sticks zijn helaas te donker voor me, wat erg jammer is. Ik heb ook 5 foundations/BBcreams. De linkse is te donker voor me en vlekt als een malle, de tweede gebruik ik alleen als die van Gosh op is, de middelste dekt niet, de BB cream vind ik niet mooi staan en de laatste is mijn favoriet en meteen ook de duurste, haha!

Oogschaduws


Dit zijn een aantal mono's en kleine pallettes die ik heb. De meeste zijn al best oud en eigenlijk gebruik ik meer dan de helft niet. Het lichte kleurtje uit het tweede doosje van de onderste rij gebruik ik soms als highlighter, want ik vind hem heel mooi. Ik kreeg hem van mijn nicht voor mijn verjaardag. In de Quattro pallettes op de tweede rij van onder zit een mooie zilveren kleur die ik ook af en toe gebruik in een look en de zwarte kleur in de paarse versie gebruik ik ook veel, omdat hij mooi gepigmenteerd is.


Van alles wat hier ligt, gebruik ik eigenlijk alleen het Absolute Nude pallette van Catrice. Het palletje rechtsboven werkt niet zo heel goed bij mij, want omdat het geen poeders zijn, veeg ik het er zo weer af. Best jammer, want die kleuren zouden net wat extra's toevoegen bij een look. De rest is allemaal oud geworden en er komt bijna geen pigment meer vanaf. Alleen de twee sticks gebruik ik af en toe om te highlighten.


Deze pallettes gebruik ik wel allemaal, het W7 pallette het meest, omdat je er zoveel kanten mee op kan. De linker gebruik ik voor wat kleur, hij is van MAX en de rechtse bestelde ik in 2013 met kerst en vind hem erg mooi!

Mascara's


Wel drie dezelfde, dat komt ook niet vaak voor! Het komt omdat je die weleens bij zo'n pak Libresse krijgt en als je dan drie pakken koopt, krijg je ook drie mascara's. Verder heb ik er nog een van Essence, maar die is bijna op en de andere twee van MaxFactor zijn ook bijna op. Ik vind ze allemaal erg fijn!

Eyeliners/potloodjes


15 producten, doe maar! Ik gebruik er welgeteld twee van, de rest gebruik ik nooit of heel af en toe, eigenlijk best zonde. De producten die ik gebruik zijn het Kajal potloodje van Essence die ik van mijn nicht kreeg (alle producten waarbij ik zeg dat ze van mijn nicht zijn, zijn van dezelfde nicht, haha) en de eyeliner pen van Essence.

Nu ik dit artikel af heb, snap ik echt niet waarom ik zoveel heb. Meer dan de helft gebruik ik niet of is oud, dus dan kan ik dat beter weggeven aan vriendinnen of weggooien. Misschien dat ik dat wel ga doen! :) Hopelijk vond je het leuk om te zien. Wil je een andere soort stash zien, zoals kleding/nagellak/parfum moet je het even laten weten, want ik zou het denk ik wel leuk vinden. Kan ik meteen alles goed en kritisch uitzoeken :)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Whaa, wat heb je een jaloersmakende collectie. Vooral die Disney-lipsmackers vind ik waanzinnig tof. *verslaafd*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha vind je? Ik gebruik ze eigenlijk nooit, wanwege de enorme hoeveelheid glitters, hehe. Ze ruiken wel goddelijk tho :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.