PERSONAL | Life

maandag, januari 19, 2015


En, heb je nog wat leuks gedaan de afgelopen tijd?


Ja, redelijk veel eigenlijk. Vorige week ben ik 18 geworden, een beste mijlpaal. Ineens heb je veel meer mogelijkheden en vrijheid, op zich wel fijn. Ik denk dat de meeste 18+ ers wel begrijpen wat ik bedoel, hehe. Ik heb nu bijvoorbeeld Google AdSense aangevraagd (ik wacht nog op goedkeuring), ik heb ineens veel meer geld (mits ik nog stufi krijg, wat ik natuurlijk deels ook weer moet uitgeven aan verzekeringen), dus meer mogelijkheden om leuke dingen te doen en vooral te sparen voor 'later' en wat ook nog een leuk detail is, is dat ik nu weer legaal alcohol mag drinken (niet teveel, en niet onder de 18) en het ook mag kopen. Sommige gerechten schijnen namelijk veel lekkerder te zijn met een beetje drank er in en aangezien ik koken best leuk vind, wil ik dat dus even gaan proberen. Natuurlijk is een beetje likeur door de koffie, thee, cola, etc. op z'n tijd ook niet vervelend.

Mijn verjaardag heb ik gevierd met vrienden van mijn oude school op de dag voordat ik 18 werd. Ik ben heel erg verwend en het was heel erg gezellig en leuk om iedereen weer eens te zien! Op mijn verjaardag zelf had ik mijn familie uitgenodigd. Bijna iedereen was er en het was ook weer heel gezellig! Ook mijn familie heeft me erg verwend! Afgelopen vrijdagavond stond het laatste 'feestje' op de planning, namelijk Nikki. Ook dat was erg gezellig, vooral toen we elkaars nagels gingen lakken. Het ging niet helemaal zoals het hoorde volgens mij, maar het was wel grappig xd


Ook doe ik mee met een fotowedstrijd van het NRC. Helaas bleek achteraf dat mijn foto niet toegestaan was, omdat hij perse in januari gemaakt moest zijn... Anyway, ik vind het natuurlijk wel leuk als ik zoveel mogelijk stemmen krijg, dus als je niks beters te doen hebt: STEM!

Precies omdat ik toch al met zelfpromotie bezig ben, gaan we gewoon nog even door. Ik heb namelijk laatst een choreografie gemaakt op 'Take me to church'. Ik heb er heel veel positieve reacties en feedback op gekregen, dus als je het leuk vind, staat hij HIER. Het is wel een Facebookfilmpje, dus ik weet niet zeker of je hem kan openen.

We zijn nog niet klaar met de schaamteloosheid, want eergisteren hebben Nikki en ik een freestyle video gemaakt. We begonnen om een uur of 1 en om 4 uur hadden we alle beelden. Omdat het zou verschrikkelijk koud was hebben we tussendoor even wat gegeten en gedronken bij de Hema en toen we klaar waren heb ik bij Nikki patatjes gegeten terwijl we samen de video bewerkten (en lachten om 'de leukste homevideo's' (als dat programma zo heet) en 'America's Next Topmodel', geloof me, ANTM kan heel lachwekkend zijn als je er op een onserieuze manier naar kijkt). Eergisteravond stond de video al online, dus wie is geabonneerd op mijn YouTube kanaal heeft hem misschien al wel gezien. Heb je hem nog niet gezien, of wil je hem nogmaals zien, kan dat:


Nikki is natuurlijk mijn docente en heeft de dansopleiding gedaan, dus het is logisch dat er niveauverschil zit tussen ons, hoewel ik ook wel erg tevreden ben over het niveau wat ik nu heb, omdat ik eigenlijk bijna nooit freestyleclasses heb. Daar komt nu gelukkig wel verandering in, als het goed is gaat Nikki dat een keer per maand doen in haar les, supertof!

Op school is het vooral erg druk, zelfs een beetje onoverzichtelijk. Hoe goed ik ook ben in onthouden wat ik wanneer en bij wie moet inleveren, ik snap er af en toe niets meer van. Ik heb het programma Wunderlist (al voordat Mascha van Beautygloss er helemaal enthousiast over werd) en vind het superhandig! Ik heb een lijst voor privé, school, mijn blog en nog wat andere praktische dingen zoals kleine boodschapjes zoals dat ik al een week schuifspeldjes moet kopen. Je maakt daarin taken die je eventueel kan koppelen aan een datum en als je slim bent stel je ook in dat je een melding krijgt als je een dag of twee later je taak voltooid moet hebben. Als ik bijvoorbeeld foto's moet inleveren voor het vak leertaak bij docent X op vrijdag om 15:00, maak ik een taak aan in school. Die noem ik 'Foto's Leertaak inleveren bij docent X', zet de deadline erin: Vrijdag 23-01-2015 om 15:00 en stel in dat ik precies een dag van tevoren een melding krijg. Als ik ze dan netjes heb ingeleverd kan ik de taak afvinken en komt hij in het sublijstje 'voltooide taken' te staan. Ik vind het programma echt heel erg handig en dit zeg ik niet omdat ik er geld voor krijg, het is gewoon spontaan en oprecht een hele goede ontdekking! Je kan het programma zowel op je laptop als op je telefoon downloaden via de appstore of Google play, hoe het op Windows zit weet ik niet precies. Als jij het toevallig weet, laat het even weten in de comments :)

De laatste paar weken/maanden ga ik met de bus naar school. Ik wil niet het hele stuk van huis naar school alleen fietsen en vooral niet als het nog/al donker is buiten. Ook kost het me heel erg veel energie, waardoor ik op het gegeven moment gewoon spontaan chagerijnig werd op de raarste momenten. Het minderfijne aan de bus is dat ik pas in april mijn studenten OV krijg en mijn ouders er dus ontzettend veel aan kwijt zijn nu, want natuurlijk reis ik 4 keer per week voor 9 uur en dat kost ook weer extra. Ik ben natuurlijk wel blij dat dit kan, maar zodra ik mijn gratis OV heb, pak ik gewoon altijd de bus en als ik vrij ben ga ik lekker naar een leuke stad toe om daar te fotograferen.

Hoe gaat het met jou? Leuke dingen gedaan de afgelopen tijd? Laat het me weten :)

You Might Also Like

2 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.