PERSONAL | 'Goede voornemens'

vrijdag, januari 02, 2015


En toen was het ineens 2015 en lig/zit ik een beetje bij te komen van de drukte op mijn bed. Ik wilde me wel even nuttig maken, dus het leek me leuk om even een kort artikeltje te schrijven over mijn 'goede voornemens'.

Ik hoop dat je een hele goede jaarwisseling hebt gehad met allemaal lieve mensen om je heen en allemaal leuke nieuwjaarswensen en natuurlijk dat er geen ongelukken zijn gebeurd. Ik ging samen met m'n ouders onverwachts gourmetten/wokken bij mijn oom, tante, neefje en twee vrienden van ze. Het was echt heel erg gezellig en m'n oom en neefje hadden heel mooi vuurwerk. Het was een doos met allemaal verschillende vuurpijlen en dat ding heeft minstens 5 minuten staan schieten met de mooiste kleuren en soorten pijlen die er in heel Leersum te zien waren! Ik heb lekker voor het raam gekeken, want ik houd niet van die harde knallen en ik ben überhaupt te onhandig om buiten te lopen, want het gebeurt alleen mij dat ik gewoon heel leuk op een gevaarlijke plaats ga staan. Ik zou wel even foto's maken, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. 

Bij het nieuwe jaar horen ook goede voornemens en dus besloot ik ook even een lijstje te maken, nah, eigenlijk verzin in alles nu even ter plekke, maar dat ter zijde. Ik weet eigenlijk al dat er toch niet veel van terecht gaat komen, maar omdat ik soms ontzettend sentimenteel kan doen, doe ik het toch maar even.

1. Minder Starbucks halen
Het is zo verleidelijk om in een tussenuur even snel naar de Starbucks te gaan! Helaas zal het komende jaar financieel niet helemaal top worden, dus ik moet echt gaan minderen wil ik nog geld over gaan houden voor grotere aankopen.

2. Kamer vaker opruimen
Geen zin, geen tijd, 'ik kan alles zo vinden hoor!' gaan dit jaar niet meer gebruikt worden, althans, dat is de bedoeling. Een rommelige omgeving maakt me vaak onrustig, dus eigenlijk is het best noodzakelijk om mijn eigen plekje netjes te houden. Het hoeft zeker niet perfect, want daar kan ik nog slechter tegen, maar wat orde en een zichtbare vloer op meer dan 60% van mijn kamer zou wel fijn zijn.

3. Schone kleding in m'n kast leggen en niet op mijn stoel, bureau of bed. (geldt ook voor 1x gedragen kleding)
Ik denk dat dit voor velen herkenbaar zal zijn, die ene stoel vol met kleding die je steeds vergeet op te ruimen... Ik wil daar al zo lang vanaf en dit jaar moet het maar gewoon even gaan lukken!

Inmiddels is het alweer de volgende dag, omdat we naar mijn oma gingen om met de familie nieuw jaar te vieren. Het was echt heel erg gezellig, het hele huis zat vol en iedereen was er! We zijn er tot laat gebleven, want mijn tantes hebben mijn haar nog even geverfd en daarna hebben we met iedereen die nog over was 'Sneeuwwitje en de 7 kleine mensen' gezien. Het was dus al vrij laat toen ik thuis was en ik was ook nog heel erg moe, dus ben ik niet meer gaan schrijven. Dan deze post maar een dagje later online, maakt niet zoveel uit ;)

4. Positiever gaan denken
Niet steeds meer het negatieve laten overheersen, maar kijken naar de positieve kant van een gebeurtenis. Heel lastig, maar het schijnt wel haalbaar te zijn.

5. Vaker mijn nagels doen
Vergeleken met anderen doe ik dit nog best aardig, maar vergeleken met andere anderen, is het echt dramatisch gesteld met mijn nagels. Ik ga proberen elke week even een nieuw kleurtje erop te doen en ook te variëren met kleurtjes.

6. Eerder opstaan
Hoe vaak is het me al niet gebeurd dat ik net te laat was voor de bus en vervolgens naar het station moest fietsen om de andere bus te halen, omdat ik nog even snel mijn wenkbrauwen moest inkleuren? Te vaak dus. Ik ga proberen voortaan om kwart voor 7 op te staan in plaats van kwart over 7. Dan heb ik een half uur extra en heb ik gelijk wat speling zodat ik ook even wat minder hoef op te schieten.

7. Eerder aan opdrachten beginnen
Het is nog maar 1x gebeurd dat ik iets niet op tijd had ingeleverd, maar meestal begon ik pas op het laatste moment. Als ik nu gewoon ietsje eerder begin, heb ik nog wat speling en kan ik alles gewoon rustig aan doen.

8. Niet meer vrijwillig fotograferen
'Nadine, wil je even foto's maken? We zetten ze op internet zonder je naam erbij en we bewerken ze zelf, zodat het lijkt alsof we ze zelf hebben gemaakt, ohja, je krijgt er verder niks voor ;)'. Al heeeeeeeel erg veeeeeeeel verschillende mensen denken dat het zo wel kan, maar ik doe het ECHT niet meer. Ik ben er keidruk mee, vervolgens moet ik ze ineens de volgende dag gestuurd hebben en dan zie ik mijn naam nergens meer terug bij de foto's. Natuurlijk is het niet altijd het geval en soms vind ik het ook niet erg. Voor Angel's Gym en Nikki maak ik ook regelmatig foto's en dat doe ik dan gewoon vrijwillig. Mijn naam staat er bij Angel's alleen nooit bij en dat wil ik wel graag in het vervolg, omdat ik ook gewoon zakelijk wil gaan worden met mijn fotografie en wat naamsbekendheid wil, maar voor andere bedrijven/personen is het niet meer vrijwillig helaas.

9. Serieuzer gaan doen met Nikki tijdens kickboksen
Tijdens kickboksen is het altijd feest. We komen ten eerste later binnen omdat Nikki power moet geven wat later is afgelopen en ik doe die les ook mee (waar we dus niets aan kunnen doen en onze instructeur vindt het ook niet erg dat we dan later zijn). We trainen altijd samen en dat gaat er niet altijd even serieus aan toe: 'AUW je slaat op m'n tiet' 'whahaha, dan mot je verdedigen' 'fack you dan *nikki slaat vol in m'n buik*' 'Auw, fuck you too dan *ik probeer haar vol in haar buik te slaan, maar Nikki verdedigd wel en ik sla ook gewoon niet raak*' 'Whahaha die was echt scheel xd' enz. enz.. Ach, eigenlijk vind ik het ook wel prima zo, onder andere dat geouwehoer maakt wel dat ik elke keer weer met plezier naar Angel's ga en bijna altijd weer vrolijk wordt :). En we kunnen zeker weten gewoon normaal doen, ook tijdens kickboksen. Dat wat ik zei vult misschien net 5 minuutjes van de les en verder zijn we gewoon heel serieus, wel met af en toe een grapje tussendoor natuurlijk, want dat moet gewoon kunnen. We nemen het echt serieus en de anderen hebben ook geen last van ons. Nikki en ik weten onze grenzen, omdat Nikki natuurlijk ook gewoon bij Angel's werkt en daarom ook professionaliteit moet uitstralen als het nodig is, wat ze ook hardstikke goed kan en doet. En omdat ik stage heb gelopen en bijna dagelijks bij Angel's ben te vinden zodat veel ouders van de kinderen en andere leden mij ook kennen als 'juf Nadine', ben ik ook gewoon serieus en professioneel op de momenten waar het nodig is. Ik ben echt niet te beroerd om dat gewoon vast te houden die professionaliteit en gewoon te helpen als er iets aan me gevraagd wordt van bijvoorbeeld 'Hey juf, in welke zaal heb ik les?' of 'Welke gewichten kan ik het beste pakken, want ik doe deze les voor het eerst en ik zie jou altijd in die les staan.' 

10. Nooit meer 's avonds tandenpoetsen overslaan
's Ochtends poets ik al-tijd mijn tanden, zelfs als ik daardoor te laat kom. 's Avonds wil ik het nog weleens vergeten, maar ik ga proberen er gewoon aan te denken, want ik vind het heel belangrijk en zeker nu mijn tandartskosten niet meer vergoed gaan worden. Nou zal het niet zo'n groot drama worden, want ik heb nooit ergens last van, maar nu zal je net zien dat ik 100 gaatjes ga krijgen xd

Ik zei kort artikel he? Oepsie, hij is iets langer dan verwacht, maar ik vond het wel leuk om even over deze dingen na te denken en ik hoop ook dat je het leuk vond om te lezen. Heb jij goede voornemens en zo ja, welke?

You Might Also Like

2 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.