TAG | 25 Foodvragen

zondag, december 07, 2014


Ik zag deze tag al rondgaan op verschillende blogs en vind het erg leuk om te lezen bij iedereen, daarom besloot ik hem ook in te vullen. Lees snel verder (pak anders even wat lekkers, om in de stemming te komen!)


Wat is je favoriete ontbijt?

Laten we beginnen met croissantjes, een glas sinaasappelsap, een mok thee, een gekookt eitje en het liefst nog een chocolademuffin, zo lekker!

Hoe drink je je koffie?

De laatste tijd drink ik niet zo veel 'normale' koffie, maar ga ik voor een €0,45 automaatcappuchinotje op school of meteen voor highclass Starbucks. Mijn favoriete Starbucksdrankjes zijn Chai Latte met soja melk een Caramel macchiato. Pas maakte ik zelf een Starbucks-ish koffie, dat artikel kan je HIER teruglezen. En om even op de vraag terug te komen; een flinke scheut melk en een paar flinke lepels suiker.

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Op de middelbare school at ik altijd een broodje gerookte kip. Dat was een bruin pistoletje met komkommer, sla, stukjes gerookte kip en chilisous, echt heerlijk!

Soep of salade?
Neeee, ik wil niet kiezen! Ik vind soep en salade allebei geweldig! Natuurlijk hangt het wel af van het soort soep of salade, maar ik ga echt niet kiezen, haha!


Wat is je favoriete kookboek?
Ik heb niet echt een favoriet kookboek. Ik weet nog wel dat ik vroeger 4 kinderkookboeken had van een bepaalde supermarkt als ik het goed heb. Momenteel zijn die tijdelijk even kwijt, maar ik zou het leuk vinden om ze nog een keer door te bladeren en kijken of er nog wat lekkers in staat wat ik kan maken. Momenteel kook ik ook vrij weinig, maar als ik het doe, verzin ik zelf iets leuks of vraag ik m'n moeder om hulp.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Ik denk dat ik dan kies om nooit meer iets zoets te eten, dat doe ik toch al niet heel veel (chocola valt dan onder het kopje 'uitzonderingen'). Ik denk dat ik mezelf veel gelukkiger maak met hartige dingen, chocola eet ik dan wel stiekem.

Welke keuken (land) is je favoriet?
Mweh, ik heb niet echt een favoriet. Overal zit wel iets lekkers bij en iets wat ik totaal niet lekker vindt.

Wat is je favoriete foodfilm?
Guys, ik heb geen Marvel Films gezien, ik wist niet wat American Horror Story was en Bruce Lee kwam me al helemaal niet bekend voor. Hoe moet ik dan een favoriete foodfilm hebben? Haha!

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Als ik met lunch thuis ben, alleen, zet ik soms de frituurpan aan, doe er dan twee frikandellen en twee kroketten in, smeer er vier broodjes bij, twee met curry en twee met mosterd, en eet alles op alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik drink er dan het liefst een glas cola bij. Ook kan ik in een paar minuten een hele chocoladereep opeten zonder misselijk te worden en snoepen in de sportschool met wat docenten is natuurlijk helemaal erg... Vooral die ene keer toen ik met vriendinnetje Daniëlle een chili chicken at voor de sportschool xd.

Wie is je grootste inspiratiebron?
Niet echt een persoon, maar een app genaamd Instagram. Vaak zie ik allemaal lekkere dingen (voedsel, maar zeker ook mannen, hehe) voorbij komen die ik dan ook wil maken.

Thuis koken of uit eten gaan?
Als ik een vriendje zou hebben zou ik liever uit eten gaan, maar als hij goed kan koken vind ik thuis eten ook helemaal prima!



High end of low profile?
Doe mij maar low profile, stiekem vind ik de McDonalds veel lekkerder dan bepaalde chiquere restaurants..

Wat is je lievelingsrestaurant?
Whoo, restaurant 'De Hof' in Renswoude, heel lekker, middenklasse en hele goede service!

Boodschappen doe ik bij:
Ik niet, maar m'n ouders. Die komen vrijwel overal, net waar alles in de aanbieding is.

Het lekkerste wat ik ooit gegeten heb is:
Ik heb geen idee eigenlijk! Wel heb ik laatst ontzettend lekker gegeten bij Nikki en haar vriend. Haar vriend had pasta met roomsous, gecarameliseerde uitjes en en sinaasappel gemaakt, zo lekker, hij kan echt goed koken!

Wat is je favoriete coctail?
Dat is grappig, ik heb nog nooit een coctail gedronken!

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Chocola en lekker vers rood fruit. Allemaal verse fruitsapjes zouden ook niet verkeerd zijn.

Mijn favoriete snack is:
Een frikandelbroodje, maar ik wordt ook blij van een schaaltje kersen of frambozen!

Wat zit er op jouw pizza?
Spinazie, tonijn en rode ui, zo lekker!

Wat vind je niet lekker?
Gekookte aardappels, kaas, vet van vlees en mij lijken insecten, slakken en schelpdieren ook heel erg vies!


Mijn favoriete foodblog is:
Hmm ik heb niet echt een foodblog die favoriet is, ik let meer op de losse recepten die verschijnen in mijn Bloglovin' feed.

Het gekste wat ik ooit gegeten heb:
Zeewier, en bah, dat was niet voor herhaling vatbaar!

Wat staat er op je food bucket list?
Sushi, ik heb serieus nog nooit sushi gegeten... I'm sorry voor deze cultuurshock...

Ik kan niet leven zonder:
Frituur, zoals patat, frikandellen en kroketten. Hemels...

Dit was hem alweer, wil je hem ook invullen dan mag dat natuurlijk!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuke antwoorden! Ik heb serieus ook nog nooit sushi op en wil dat wel heel graag, maar mijn man vindt het vies. Niet dat hij het ooit op heeft, maar oké. Ik heb trouwens ook nog nooit bij de Starbucks iets gehaald, dus jouw tips inspireren me wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik weet het ook niet zeker met Sushi, aan de ene kant lijkt het me heerlijk, maar aan de andere kant ook weer vies. Je hebt wel veel verschillende soorten, dus misschien kan je je man overhalen om het gewoon eens te proberen ;)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.