PHOTOGRAPHY | Kerst + sneeuw

zaterdag, december 27, 2014


Zo, kerst 2014 zit er ook weer op! Natuurlijk zijn er een heleboel dingen om te fotograferen tijdens de feestdagen en ik als fotografe to be grijp dan mooi de kans om mijn CF kaart weer deels te vullen met een aantal foto's!

 Eerste kerstdag heb ik samen met mijn ouders, broertje, opa en oma gevierd. Mijn vader heeft ons voorzien van heerlijk eten en natuurlijk was het erg gezellig. Ook hebben we toen de cadeautjes open gemaakt. Ik weet dat niet iedereen kerstcadeau's krijgt, dus ik ga er niet heel diep op in met foto's enzo. Ik kreeg een nieuwe broek, een nieuwe jas, een cadeaukaart en ook nog een fooitje van mijn opa en oma. De jas en broek laat ik nog wel zien in een outfitpost als ik daar de kans voor krijg met dit weer, maar misschien is het juist wel leuk als er een pak sneeuw ligt dan :). Tweede kerstdag was iets minder spectaculair. Ik zorgde voor een ontbijtje en later ontstond er een lichte discussie over wat we de rest van de dag zouden gaan doen. Ik wilde graag ergens gaan fotograferen, bijvoorbeeld in Utrecht, maar dat was iets te ver weg, dus besloten we dat we naar Amersfoort zouden gaan. Uiteindelijk heb ik precies helemaal geen foto's gemaakt, zijn we alleen maar door Amersfoort heengereden en dat duurde zo'n 3,5 uur. M'n vader nam namelijk de toeristische route, waardoor we verdwaalden in een woonwijk met bijna alleen eenrichtingsverkeer, dus het dramagehalte was wat aan de hoge kant. Toen we dan eindelijk in het centrum waren, konden we nergens parkeren en het was ook al donker. Nou kan je dan prima foto's maken, maar dan moet je wel een statief hebben, een camera met een iso die hoger kan dan 1600 en een lens die een grotere diafragma-opening heeft... Het zal jullie misschien niet zoveel zeggen, maar dat maakt niet uit, haha! Eenmaal thuis hadden we weer een heus kerstdiner, maar dan met friet en een frikandel als hoofdgerecht #vrijdagpatatdag, hehe! Na het kerstdiner voelde ik me niet zo lekker, hoofdpijn en ik was ook al een tijdje verkouden. Daarom besloot ik lekker in bad te gaan en Looking For Alaska er weer eens bij te pakken en hem vervolgens per ongeluk in het water te laten vallen... Helaas mocht dat niet baten, want later voelde ik me nog zieker. Ik dacht gisteravond dat ik me vandaag wel beter zou voelen, maar ook dat bleek niet zo te zijn helaas...

Vanochtend werd ik dus verkouden wakker met hoofdpijn en toen ik naar buiten keek, lag er een laagje sneeuw. In eerste instantie wilde ik het liefst helemaal onder m'n dekens kruipen en me omtoveren tot mummie, maar toen dacht ik: 'Hee, laat ik foto's gaan maken buiten, zieker dan dit ga ik me toch niet meer voelen!'. Zo stond ik dus om een uur of kwart voor tien in de sneeuw foto's te maken... Na een kwartiertje vond ik het wel weer prima en ben ik naar binnen gegaan, heb wat gegeten en ben ik achter mijn laptop gaan zitten om alle foto's van de afgelopen dagen te editen. En nu zijn we bij het moment aangekomen dat ik deze zin aan het typen ben en ik tussendoor een blik met van die deegbroodjes heb laten ontploffen, oepsie... Maar nu naar de foto's, want dat is denk ik wat interessanter dan deze tekst, hehe!

De foto's uit deze post zijn mijn eigendom en mogen dus niet overgenomen of opgeslagen worden zonder mijn toestemming!





Het ontbijtje van eerste kerstdag, inclusief 'verse' croissantjes, kerstbrood en lekkere vleeswaren, lekker!




Kerstbalsefie!! Ook als het licht is zorgt dit wel voor een beetje kerstsfeer!






Mijn opa kwam uit de kerk gelijk naar ons toe en mijn oma werd rond 11 uur opgehaald door mijn moeder. We hebben eerst koffie en thee gedronken met daarbij een stuk taart die mijn opa had meegenomen en niet veel later stond de tafel vol met lekkere hapjes waar we de hele middag mee gedaan hebben. De zalmrolletjes die je ziet heb ik gemaakt naar aanleiding van het artikel van Kelly, ondanks dat ze wat aan de grote kant waren, smaakten ze heel erg lekker! En hoe cute zijn die chocolaatjes???










Mijn vader's hobby is koken, dat is redelijk duidelijk. Elk jaar maakt hij er weer een werk van en elk jaar is het eigenlijk ook weer veeeeel te veeeeeeeel, maar wel heeeeeel erg lekker!


Omdat ik toch een redelijke fashionlover blijf, wilde ik natuurlijk ook even mijn outfit laten zien. Ik droeg een jurkje wat ik in de lente in de sale bij de H&M kocht voor maar liefst €5,-! Ik wilde eerst een ander jurkje dragen, maar ik had deze vorige week uitgeleend bij een fotoshoot en vond hem zo leuk en classy met dat kant dat ik toch besloot deze aan te doen. Helaas zitten er wel wat vlekken op en ik hoop echt dat ze eruit gaan in de was :'(.












Toen het vanmorgen sneeuwde heb ik dus ook een aantal foto's gemaakt. Op instagram (volg me: @elmeau_) zag ik bij verschillende personen foto's voorbij komen met daarop een dik pak sneeuw. Zoals je ziet valt het hier best tegen, wat hier is gevallen is meer blubber. Hopelijk gaat het straks of morgen echt goed sneeuwen, want dat zal vast nog mooiere foto's opleveren!

Dit was het weer! Wat vond je van de foto's en hoe was jouw kerst? Laat het me weten :)

Volg me op Bloglovin'

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een mooie foto's! En wat een toffe outfit ook! Voor €5,-?? We love H&M! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een boel lekkers! Ik word er helemaal hongerig van als ik dit zo zie ^^ Wat zag je er ook leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ja ik krijg ook weer honger als ik er naar kijk :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.