NEW IN | Sinterklaas en meer

maandag, december 08, 2014


Zoals velen heb ik ook weer Sinterklaas gevierd dit jaar. We hebben met een deel van de familie lootjes getrokken en gister was het avondje dan eindelijk gekomen! Het leek me wel leuk om te laten zien wat de sint me dit jaar weer geschonken heeft, plus nog een aantal dingetjes die ik zelf heb gekocht.

Persoonlijk heb ik niet zoveel met Sinterklaas. Als kind vond ik het wel helemaal geweldig, maar met al deze discussies is de lol er wel weer vanaf. Dat betekent overigens niet dat we het niet gezellig kunnen vieren! Ik had het lootje van mijn oom. Ik had een macbook gemaakt, inclusief een appel met een hap eruit vastgetaped op de achterkant (bah xd) en natuurlijk een prachtig, ahum, gedicht. Ik ben echt ontzettend slecht in surprises maken... De rest van de familie is daar duidelijk beter in, de vriendin van m'n neef had zelfs een mega bak friet inclusief echt friet gemaakt, yummie, lekker meegenieten dus, hehe!

Mijn oma was de gelukkige persoon die mijn lootje had getrokken. Ik dacht eerst dat oma mijn moeder had, omdat mijn tante haar moest helpen met de surprise in plaats van mijn moeder. Ik had er nooit bij stilgestaan dat ik natuurlijk ook nog thuis woon, haha! Oma had een heel pakket van Starbucks nagemaakt en heeft het 'behangplaksel met cacaopoeder' drankje uitgevonden. Het scheen zo te zijn dat er in de pot behangplaksel cadeau's zaten, maar toen ik dus lekker vieze handjes had en niks voelde, was het dus een grap... Thanks, hahaha! Wel ben ik heel erg blij met de cadeau's, thanks oma!

Voor het Sinterklaas was, heb ik ook nog een paar dingetjes gekocht die ik ook even wil laten zien. Ik heb namelijk echt iets heel erg leuks nu, hehe!


Alweer een weekje of twee geleden ging ik voor een schoolopdracht een nachtje en dagje met Nikki mee naar Rotterdam. Het was al redelijk laat en ik was heel erg moe (zo viel ik half in slaap tegen Nikki aan in de trein..) dus besloten we even naar de Starbucks te gaan, ook om de simpele reden dat ik perse een winterbeker wilde hebben en we onze overstap toch wel zouden missen, aangezien ik met twee megatassen rondliep... Rond middenacht kwamen we op de boot aan waar Nikki samenwoont met haar vriend. We hebben toen gegeten en film gekeken en rond een uur of twee zijn we gaan slapen. Helaas voor mij, sliep ik pas ergens rond vier uur en werd ik om 7 uur alweer wakker... Ook zat ik vast in mijn slaapzak, dus dat was erg leuk, haha! Om half 11 was ik het zat, dus heb ik Nikki en haar vriend bruut wakker gemaakt xd. We hebben toen lekker ontbeten terwijl we naar twee afleveringen van My Little Pony keken... Ja, dat lees je goed haha! Daarna gingen we ons klaarmaken voor een dagje reizen, lopen, interviews, lesgeven/les krijgen, eten en kickboksen. Het was erg gezellig en dat konden we wel merken ook. De serieusheid was ver te zoeken na de 24 uur, zelfs een paar dagen later zaten we op het niveau van playbacken, rondjes rennen door de zaal, Nikki's mooie voetjes filmen (Nikki, als je dit leest, je voetjes zijn wel mooi hoor :$), twerken en slappe lach... 


Dames (en heren), dit is een externe oplader, maar dan 2.0. Het heeft de vorm van een pasje, dus in principe kan je hem gewoon in je portemonnee doen, hoe handig is dat! Ook zit het kabeltje gewoon in de Plukey zelf, dus die hoef je niet meer te vergeten! Pas was er een winactie op Facebook en ik besloot mee te doen. Vorige week bleek ik de gelukkige winnares te zijn, dus ik was heel erg blij! Lijkt deze externe oplader jou ook wel handig? Neem dan een kijkje op www.plukey.nl en bestel er ook een! Ze zijn geschikt voor Android, Windows Phone en Apple en kosten maar €15,-! Ik heb hem natuurlijk meteen geprobeerd en hij werkt echt super, dus zeker een aanrader!


De laatste tijd ben ik helemaal into de geurkaarsen, maar totaal niet into de lucifers en sigaretaanstekers. Ik hou niet zo van vuur als het heel erg dichtbij is, het doet namelijk best pijn als je per ongeluk met je duim in het vuur komt... Daarom kocht ik bij de Xenos een pakje met twee gasaanstekers voor €1,99. Niet alleen werken ze veel fijner dan lucifers of sigaretaanstekers, ze zien er ook nog eens best wel 'schattig' uit vanwege de kleur. Ik weet ook niet hoe een aansteker schattig kan zijn trouwens...


Ook kocht ik dit doosje met Chai Tea bij Xenos. Ik betaalde er €0,75 voor en dat is best goedkoop als je je bedenkt dat ze in de supermarkt ongeveer €2,50 kosten. Chai Latte is een van mijn favoriete drankjes bij Starbucks en als je dit in warme melk met een beetje gekookt water doet, smaakt het net zo lekker en het is veeeeeel goedkoper! Zonnatura is ook een merk wat bekent staat om hun pure en biologische ingrediënten met zo min mogelijk toevoegingen. Nou is dat niet iets waar ik heel erg op let, we weten toch al niet meer wat we precies eten. Als je er niet ziek van wordt of plotseling dood neervalt, vind ik het helemaal prima! Natuurlijk praat ik nu over de korte termijn, want ik weet natuurlijk wel dat sommige toevoegingen toch echt wel erg schadelijk kunnen zijn, maarja, er zit ook een groot gapend gat in de ozonlaag en daar kan je ook weinig aan veranderen... Nu weer terug naar de thee, ik vind hem heel erg lekker, maar vind het een beetje jammer dat het doosje maar voor de helft is gevuld. Dat schijnt vaker het geval te zijn bij Zonnatura helaas...


Een paar weken geleden ontdekte ik dat ik wel heel erg hard in de tube moest knijpen voor een beetje foundation... Ik moest eraan geloven, mijn favoriete foundation zou binnenkort opgaan... Gelukkig had ik nog een klein beetje geld over voor een duurdere beauty aankoop (ik had een kleine tegenvaller, omdat iemand te wild een objectief had vastgedraaid op de camera, zodat het objectief bij mij stuk ging toen ik hem leende. Helaas valt het niet te controleren wie er de schuldige was en omdat ik hem in mijn bezit had, mocht ik fijn dokken... Gelukkig is de borg veel lager dan de reparatiekosten, maar alsnog, doei lieve €20,-...). Het viel allemaal nog wel mee, want toen ik bij de kassa kwam, kostte hij in plaats van €10,99 maar €7,99, had ik weer even geluk!


Nu iets waarvoor ik pretty much een gat in de lucht sprong: Onze oude analoge camera werkt weer! Het kostte me een batterij van €11,-, maar dan heb je wel weer iets leuks. Er lagen nog twee rolletjes in de tas, die wel een aantal jaar lagen. Op hoop van zege heb ik die er toch maar gewoon ingedaan. Ook ontdekte ik dat de objectieven die bij de oude camera horen, ook gewoon op de camera passen die ik nu gebruik! Ik ben nu dus een 35-80mm en een 100-300mm objectief rijker, yay! Ze zijn natuurlijk wel oud, maar ik kan er nog prima foto's mee maken. Over een poosje als het rolletje vol is en de foto's ontwikkeld zijn (wat klinkt dat oud!), zal ik de resultaten laten zien!


En nu naar de cadeautjes van Sinterklaas a.k.a. oma! Ik had sokken op mijn lootje geschreven, dus ik kreeg drie paar sokken. Ze zitten lekker, zien er leuk uit en sluiten mooi aan!


Yay, bandage voor kickboksen! Elke keer gleed ik een beetje in mijn bokshandschoenen en ik merk dat ik wat meer steun wel kon gebruiken. Hier ben ik dus ook heel blij mee! Nu nog even uitvogelen hoe ik ze het beste om kan doen...


Een chocoladeletter! Ik had er al eerder twee gekregen, die ik meteen op had gegeten. Ook deze is nu alweer op...


(De bladblazers voelden zich stoer en speelden voor photobomb. Ze zagen dat ik foto's aan het maken was, ze zwaaiden zelfs, maar vonden het blijkbaar toch nodig om perse eerst het blad voor ons huis te blazen... Welkom op My Life As Nadine bladblazers, it's your time to shine!)

Dit was eigenlijk een deel van de surprise. Oma had er behanglijm met cacao ingedaan en er een Starbuckslogo opgeplakt. Ik moest er lekker met mijn handen in, maar er bleek dus niks in te zitten... Ik mocht de pot wel meenemen, ik vind hem leuk om op mijn kamer te zetten en er snoep in te doen, dus het graaien in de lijm was toch ergens goed voor!


Het gaat gebeuren, voor het eerst in mijn leven ga ik een zuurstok eten! Ik heb er nog nooit een op volgensmij, dus ik ga eens kijken wat ik ervan vind :).


Als laatste kreeg ik nog een externe oplader. Mijn oma wist niet dat ik er al een zou krijgen, dus nu heb ik er twee! Ik denk dat ik er een in mijn schooltas doe en ook een in mijn sporttas, dan heb ik er altijd een bij me. En als er een leeg is, is misschien de andere wel vol, dus eigenlijk zit ik nu in een luxe positie, haha!

Dit waren de dingen die ik kocht en heb gekregen. Ik ben er heel erg blij mee, dankjewel oma!!! Heb jij ook Sinterklaas gevierd en zo ja, wat heb je gekregen? Laat het me weten in de reacties!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Leuke dingetjes heb je gekregen!! :)
    Die chai tea ben ik wel benieuwd naar. Ik zal eens op zoek gaan in onze Xenos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Ik zou het idd ook doen, voor dat geld maakt het ook niet uit ;)

      Verwijderen
  2. Zo'n leuke cadeautjes :D En direct 2 cameralenzen rijker, echt cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten, scheelt ook weer een paar honderd euro :)

      Verwijderen
  3. Wat leuk! En die surprise van je oma klinkt echt grappig, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.