FOOD / VIDEO | Recept voor Vanilla-Cacao Coffee

zondag, november 16, 2014


Wat is er lekkerder dan een goede mok vol koffie op deze regenachtige zondagmiddag? Ik weet het antwoord ook niet, dus maakte ik een lekker bakje koffie voor m'n ouders en mezelf. Niet zomaar koffie, maar koffie met een lekkere vanille en cacaosmaak! Benieuwd? Lees dan snel verder!


Deze mooie 90's keuken maakt het helemaal af toch? 

Om dit lekkere Starbucks-ish drankje te maken heb je de volgende dingen nodig:

  • Een koffiezetapparaat
  • Filterzakjes
  • 3 Mokken
  • Een grote eetlepel
  • Koffielepels
  • Een steelpan
  • Garde
  • Gemalen koffie
  • Buisman
  • Water (Kijk naar de streepjes op de kan voor hoeveel personen je nodig hebt)
  • Suiker
  • Cacaopoeder
  • Vanillesiroop
  • Melk
  • Slagroom
  • (Het liefst een regenachtige zondagmiddag, maar dat is niet verplicht, hehe)

Voor het recept in grote lijnen, kijk je alvast deze video. Als je er niet uitkomt, lees dan nog even verder voor meer uitleg :)


  1. Zet alle ingrediënten klaar
  2. Doe het filterzakje in het koffiezetapparaat
  3. Voeg twee goede scheppen gemalen koffie toe
  4. Voeg een heel klein beetje Buisman toe
  5. Doe het water in het reservoir
  6. Zet het koffiezetapparaat aan en wacht tot het klaar is
  7. Doe de koffie in een steelpan (of iets anders waar je makkelijk in kan roeren)
  8. Voeg een grote eetlepel suiker en cacaopoeder toe
  9. Voeg twee grote eetlepels vanillesiroop toe
  10. Roer het geheel door elkaar en schenk het daarna in de mokken
  11. Verhit een flinke scheut melk in een steelpan
  12. Haal het van het vuur als je het warm genoeg vind en roer er flink doorheen met een garde zodat er melkschuim ontstaat
  13. Verdeel de melk over de mokken
  14. Voeg een grote toef slagroom toe en strooi er nog wat cacaopoeder over
  15. Geniet van je koffie (Pas op dat het niet te heet is, zometeen maak je dezelfde mooie actie als ik, want ik dacht dat als de slagroom koud was, de koffie ook wel een goede temperatuur zou hebben... Dus niet he... xd)
Laat me weten of jij deze koffie ook gaat maken, vergeet dan niet een foto te sturen op Twitter, Facebook of Instagram! Wat is jouw favoriete koffie?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat leuk gedaan Nadien! Leuk bedacht om in een video te verwerken! Ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg lekker uit, ik vind koffie met wat cacao zo lekker en nog wat kaneel erbij, Yum!
    Ik zou wel mijn slagroom zelf maken, want ik lust echt geen slagroom uit een bus. Zelfgeklopt is zoveel lekkerder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je helemaal gelijk in & dankjewel :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.