PHOTOGRAPHY | Mijn werk van het afgelopen blok + Nina

zondag, oktober 26, 2014


Als je de fotografieopleiding doet, maak je veel foto's, dat is een feit. Ik vond het leuk om even een aantal foto's te laten zien, dus kijk snel verder!







Deze foto's zijn gemaakt in het Horabos in Ede. We kregen de opdracht om kenmerken van het bos te fotograferen, zoals bruggetjes, laantjes enzovoort. Natuurlijk werd je ook wel een beetje vrij gelaten, dus kon ik mooi nog een paar extra foto's maken!





Dit zijn een aantal foto's voor het vak camerakennis (of camerapraktijk, ik snap het nog steeds niet helemaal, hehe). Op de laatste foto na zijn het allemaal portretopdrachten. De eerste twee foto's zijn gemaakt in de studio, wat voor mij de eerste keer was. De derde maakte ik ook op school en de vierde op het station. De vierde foto was een opdracht waarbij je wachtende mensen moest fotograferen.

Modellen: Sjoukje, Maud, Rhea, Demi, Nadine, Jolienke en Robert.





Foto's voor het vak conceptontwikkeling. Elke week krijg je een thema waar je 5 foto's van moet maken en je hebt daar de volledige vrijheid in. Het idee achter de foto's is belangrijker dan de techniek, dus dat is mooi, haha! De eerste foto was voor het thema 'chaos'. Ik vind het chaotisch als ik iets niet kan lezen, dus deze letters in spiegelbeeld pasten er mooi bij. De volgende twee foto's horen bij 'Mysterieus'. Ik heb daar veel positieve reacties op gehad, maar omdat het thema mysterieus is, zeg ik lekker niks over het idee achter de foto's. De laatste foto is voor het thema oud. Dit is een deurklink (huh, logisch toch?) die ik een beetje sepia-achtig heb bewerkt. Ik vind hem erg goed gelukt, al zeg ik het zelf!

Modellen: Ikzelf en Nikki








Dit zijn foto's voor de opdracht 'Personen in mijn leven' voor het vak leertaakbegeleiding. Dit vak draait vooral om techniek, maar gelukkig zijn de thema's erg leuk, tot nu toe. De naam van de opdracht zegt het al, dit zijn personen in mijn leven, familie en vrienden. Ik moest ze in hun eigen omgeving fotograferen en dat moest dan allemaal een week later al af zijn... Oeps... 

Op de eerste foto zie je Nikki, jullie hebben haar al vaker op foto's zien staan. Het is niet helemaal 100% haar eigen omgeving, maar deze is gemaakt in de tuin van haar ouderlijk huis. Met een sterke pose, want ze heeft een heel sterk karakter. Mijn docent, klasgenoten en anderen waren heel erg enthausiast over deze foto, dus dat vond ik wel leuk natuurlijk!

De tweede foto is oma, die een krantje zit te lezen aan de eettafel, zoals ze dat heel vaak doet. Ze wilde niet herkenbaar in beeld, maar het heeft ook wel iets zo. Het licht was toevallig zo gekomen, maar is achteraf best mooi en zorgt voor een huiselijke sfeer.

Op foto drie staat mijn opa. Bijna elke zondag gaan we daar koffie drinken, dus toen maakte ik gelijk een foto.

Dit is mijn nicht die altijd wel in een keuken te vinden is, want ze vindt het erg leuk om te koken. Niet alleen vindt ze het leuk, ze kan het ook nog eens supergoed (stille hint, hehe)! 

Ook mijn neef mocht op de foto. Lekker chill in de achtertuin van zijn ouderlijk huis in de zon.

Op de zesde foto mijn broertje. Niet echt zijn eigen omgeving, maar wel buiten in de straat.

Last but not least, trouwe lezer en vriendin Daniëlle met haar mooie fiets(?) in haar achtertuin. We deden dit even voordat we gingen sporten, maar onderweg naar de sportschool kwamen we helaas langs de McDonald's en kochten we wat lekkers, om het vervolgend op het terrasje voor de sportschool op te eten... Is niet echt aan te raden overigens, wel heel lekker, haha!

Modellen: Nikki, Oma, Opa, Josephine, Stefano, Enrico en Daniëlle.






Deze foto's maakte ik ook voor leertaakbegeleiding. Foto's van je eigen straat of wijk en van je woonplaats. Onderweg kwam ik de kat van de buren tegen, ook die hoort erbij dus die mocht ook op de foto. Verder zijn het gewoon kenmerkende dingen voor mijn woonplaats.




Natuurlijk doen we niet alleen aan schoolopdrachten, maar maak ik ook vrij werk. De laatste tijd even iets minder, dus je ziet in deze post ook maar drie foto's. 

Model: Nikki (met haar mooie geforceerde armspier, want dat krijg je als je powerinstructrice en uberhaupt gespierd bent, hihi).














Tot slot de foto's waar ik het meest blij mee ben. De eerste vier waren voor de opdracht van leertaakbegeleiding 'sport en bewegen'. Ik koos ervoor om foto's te maken van yoga, omdat Nikki toch foto's nodig had voor haar CV. De rest is wederom vrij werk. We waren op een mooie locatie, mooi weer en we hadden gewoon een gezellige bui. Ook dat maakt foto's voor mij mooi, de sfeer eromheen. Mocht je je afvragen waarom we een ballon en een stuiterbal hebben, dan ga ik je dat nu even vertellen...

Voordat we yogafoto's gingen maken, vonden we een ballon in de sportschool en we mochten hem meenemen. We besloten er een gezicht op te tekenen en hem om te dopen tot Bob, ons nieuwe kind. Bob mocht mee foto's maken en aan het eind van de dag mocht hij gezellig met Nikki mee in de trein naar haar huis in Rotterdam. Voordat ze naar huis ging, ging ze nog even lekker uiteten met haar vriend en Bob mocht ook gezellig mee! Eenmaal thuis legde ze Bob in bed, maar hij nam erg veel ruimte in, dus heeft ze hem voorzichtig op de bank gelegd. Toen ze de volgende ochtend wakker werd, zei haar vriend dat Bob helaas in stilte was heengegaan. 


We baalden heel erg, dus besloten we een nieuw kind te kopen. Het werd een stuiterbal genaamd Nina, die al heel wat avonturen heeft beleefd met Nikki en haar vriend. Zo zijn ze sushi wezen eten, heeft Nina plantjes gerookt en ze hebben als gezin samen gegamed. We vonden het wel leuk om iedereen te laten mee genieten van Nina's leven, dus maakten we een Facebookpagina. Mocht je het leuk vinden, like die dan en blijf op de hoogte van het leven van Nina, Nikki, haar vriend Tyler en mij! Ga naar: https://www.facebook.com/ninavandeweerdvanspanje en like :)

Wij zijn ervan bewust dat dit precies helemaal nergens op slaat, wat het deste leuker maakt. Don't judge us, because sometimes you have to act a little bit weird ;).

Dit was het weer voor vandaag, hopelijk vond je de foto's mooi! Als je ze allemaal wil zien, ga dan naar www.roca12nadinevanspanje.tumblr.com, want daar post ik alle foto's op! Vergeet ook niet de Facebookpagina van Nina te liken, it's just for fun!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat gaaf een fotografie opleiding! Ik wil nog heel graag een cursus doen want ben echt nooit tevreden. Mooie foto's zeg en leuke blog, ik volg je nu XO
    http://www.ingewm.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen! Fotografie is heel leuk en je leert snel nieuwe dingen, niet verkeerd om een cursusje te doen dus :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.