PERSONAL | Macbook, rood, likes/dislikes en meer

maandag, augustus 18, 2014


Vandaag heb ik zin om even een persoonlijk artikel te schijven, lees snel verder!

Dit is de allereerste post die ik schrijf op mijn Macbook Pro. Gisteren heeft mijn oom geholpen om het te installeren en wat dingetjes uit te leggen. Ik heb aardig door hoe het werkt en de rest ben ik nu aan het uitvogelen. Er moeten nog allerlei programma's op voor school, want school is ook de reden waarvoor ik hem moest hebben. De programma's krijg ik volgens mij op de eerste dag dat ik naar school ga en het zijn vooral fotografie- en grafische programma's.

Mijn oude laptop werkt overigens nog steeds en ik gebruik hem ook nog, al moet ik eerlijk toegeven dat ik hem niet meer heb aangeraakt sinds dat ik deze heb, hehe. Nee, foto's, filmpjes enzo edit ik nog op mijn oude laptop, omdat ik nog niet de goede programma's heb nu. Lekker ouderwets met USB-sticks werken dus, haha!


Wat ook wel heel leuk is, is het feit dat ik sinds gister door het leven ga als Elmo, brandweerauto, tomaat, redhead, ginger etc. allemaal tegelijk! Ik had natuurlijk al rood haar, maar het was veel donkerder. De vorige keer had ik lichtere verf gekocht, maar had ik het zelf een beetje verpest door het zelf maar eens te proberen. Ik heb er van geleerd en schakelde nu weer hulp in. Mijn tante wilde het wel voor me doen, dus daar was ik blij mee.

Ik had totaal niet verwacht dat het zo rood zou worden, maar ik heb nu wel mijn tweede goal van mijn bucket list gehaald: Knalrood haar! Toen de verf erin zat zag ik helemaal niet dat de kleur anders was dan de vorige keer, maar toen ik ondersteboven en half opgevouwen met mijn ogen dicht bij de douche zat, zei m'n tante die de verf eruit spoelde dat het écht rood was. Voorzichtig deed ik één oog open en, wow, het was inderdaad rood! Toen ik voor de spiegel stond kon ik het pas echt goed zien en het was zelfs nog feller dan dat ik dacht. Ik moet er nog goed aan wennen, maar mean wat ben ik blij met deze kleur!

Nog even wat anders over mijn bucket list, ik heb het onderdeel 'choreo op Youtube' ook voltooid! Vorige week filmde ik de choreo die ik maakte voor mijn auditie bij de dansopleiding en uploadde hem. Veel reacties heb ik nog niet gehad, maar dat komt omdat ik er ook nog niet mega veel aandacht aan heb besteed hier en op social media. Nu ga ik dat wel doen ofcourse, dus als je hem wil bekijken kan dat hier. (Hij is helaas niet beschikbaar op mobiel, sorry daarvoor.)



Deze vakantie is wel even totaal anders dan voorgaande. Zo is het de eerste keer dat we niet op vakantie zijn gegaan, althans, de eerste keer dat mijn broertje en ik niet mee hoefden. Ook heb ik tot nu toe verdacht veel gesport en leuke dingen gedaan. Afgelopen week heb ik letterlijk bijna elke 'werkdag' in de sportschool gezeten, alleen op vrijdag niet, want toen kwamen er vrienden. Maandag deed ik bootcamp, dinsdag clubpower, woensdag zumba step en bootcamp en donderdag clubyoga. Ik vermaak me wel in de sportschool, elke keer wordt ik weer blij van de leuke mensen en leuke sfeer. 

Vrijdag had ik een aantal vrienden uitgenodigd, omdat mijn ouders dus op vakantie waren. (Ik had natuurlijk gewoon toestemming aan ze gevraagd hoor, haha!) Om een uur of zeven kwam iedereen en we hebben een leuke, gezellige avond gehad met heel veel eten. 

Deze week ben ik van plan ook weer zoveel mogelijk te sporten, maar ik denk dat ik veel lessen niet mee kan doen. Vandaag staat er sowieso een lesje bootcamp op het programma en eigenlijk denk ik dat dat de enige les is deze week die ik daadwerkelijk helemaal mee kan doen. Ik ben namelijk gevraagd door mijn docente om een aantal foto's te maken tijdens haar lessen en dat doe ik natuurlijk graag even voor haar. Dat is dus morgen en donderdag, tijdens power en yoga. Woensdag kan ik helaas ook niet sporten, want er staat een etentje op de planning met familie. Achja, volgende week nieuwe kansen toch?

Ik vond het ook leuk om even mijn likes en dislikes van de afgelopen tijd met jullie te delen in deze post, aangezien dat ook een soort persoonlijk iets is. 

Likes:
Films, series en boeken: The Fault In Our Stars, zowel de film als het boek. Ik had het boek al gelezen en wilde graag naar de film. Twee weken geleden heb ik hem gezien samen met mijn dansdocente en haar zusje en we vonden hem goed. Wel moet ik zeggen dat ik het boek beter vond, maar dat is meestal zo.
Drankjes: Een proteïneshake met aardbeiensmaak die niet te romig is. Ik probeerde eerst de romige variant met vanillesmaak, maar die vond ik niet lekker. De dag erop mocht ik gratis een andere variant proberen en die was dus heel erg lekker!
Voedsel: Kinder Bueno! Vorige week had ik een drie-pak tot mijn beschikking, waarvan ik er een heb weggegeven, nadat de persoon in kwestie even wat kunstjes moest doen en dat ook serieus deed... De rest at ik lekker zelf op, yummie!
Beauty: Ik heb eindelijk weer de Essence Stay All Day concealer weten te bemachtigen! Ik weet niet waarom, maar ik kon hem al meer dan een jaar nergens meer vinden. Waarschijnlijk heb ik ook gewoon een blijdschapsdansje gedaan midden in de Kruidvat...
Fashion: Mijn nieuwe sportbroek van de H&M vind ik echt geweldig! Hij zit heel lekker, sluit mooi aan en is licht. Ook qua prijs vond ik het wel meevallen, ik betaalde €29,99 en vind hem het geld meer dan waard!
Sport: Bootcamp it is! Ik doe het nu denk ik 3 of 4 weken en merk al verschil in spierkracht en mijn conditie is verbeterd. Nou was het allemaal al niet super slecht ofzo, maar toch, wat een geweldige lessen! Voor elk niveau en heel gevarieerd. 
Gebeurtenis: Ik won een winactie op www.thevelvetroses.com, wat ik heel leuk vind. Ik win nooit iets, dusja :).
App: Ook ik heb nu Photofy ontdekt en wat is dat een goede fotobewerkingsapp! Ik vind het leuk om teksten toe te voegen aan bepaalde foto's en voor de rest ben ik nog een beetje aan het experimenteren.
Random: Mijn nieuwe haarkleur en macbook of course, ik ben er zo blij mee!

Dislikes:
Films, series en boeken: Tja mensen, ook ik heb mijn schoolboeken binnen gekregen. Officieel hoef ik ze niet perse te kaften, maar de boeken zien er ontzettend kinderlijk uit, dus een kaftje is wel even nodig... Bleh, ik haat kaften.
Drankjes: Aloe Vera drank is een drankje wat op zich best lekker smaakt, alleen zitten er een soort gelly stukjes in, wat ik niet echt lekker vind...
Voedsel: De combinatie van kaneelijs en cookieijs, tja, wat zullen we zeggen? Ik was heel erg misselijk geworden xd.
Beauty: Er zijn altijd van die mensen die nog helemaal wit zijn na hun vakantie en dan ter compensatie een veel te donkere foundation opsmeren wat totaal niet bij hun huidskleur past, bahbahbah!
Fashion: Kunnen alle gelly shoes alstublieft verbannen worden? Vreselijk vind ik ze!
Sport: Afgelopen woensdag deed ik voor de eerste keer zumba step en ik was al gewaarschuwd dat het echt niet zo leuk was. Ik vond het ook gewoon niet leuk om te doen eerlijk gezegd, gelukkig kom ik er de komende twee weken onderuit, hehe!
Gebeurtenis: Wachten op het station in de regen, zonder beltegoed en eten en met een volle blaas. Het kwam door de werkzaamheden op Utrecht Centraal, dus overmacht, maar ik baalde wel zeg...
App: Facebook Messenger, ga alstublieft weg! Ik vind het echt een nare app, hij sluit af terwijl ik aan het typen ben en berichten die ik heb gelezen worden steeds weer als ongelezen gezien, heel irritant!
Random: Ik weet niet precies hoe ik het heb gedaan, maar mijn oortjes klinken alsof ik onder water zit. Ik gebruik nu de oude die nog bij mijn Blackberry zaten, maar ik moet nieuwe hebben, ook voor school heb ik ze nodig.

Zo, dit was hem weer! Sorry voor het gebrek aan foto's, maar er staat nog helemaal niks op mijn macbook op bovenstaande foto's na. Hopelijk vond je het leuk om te lezen. Hoe gaat het met jou en wat hebben je de afgelopen tijd gedaan? Laat het me weten :)

You Might Also Like

1 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.