LIFESTYLE | Sportieve bloggers TAG

zaterdag, augustus 23, 2014


Ik beloofde je al een artikel over sport en het leek me leuk om je het een en ander te vertellen door middel van deze tag van www.kellycaresse.nl!


Ik ga nu beginnen aan mijn vierde jaar in deze sportschool, waar ik altijd met heel veel plezier heen ga. Toen ik nog klein was zat ik net als bijna alle kinderen op zwemles en haalde diploma A en B. Ik weet nog heel goed dat ik echt een verschrikkelijke hekel had aan zwemles en ik had ook een hele onaardige juf. Ik ging samen met een oude vriendin waarbij ik ook in de klas zat en er zijn tijden geweest dat we elke dinsdagmiddag huilend in de klas zaten, mean wat haatten we zwemles!

Nadat ik diploma B had, mocht ik op turnen. Ik wilde heel graag op dansles, want ik vond het altijd heel leuk om op school dansjes te bedenken op nummers van K3. Ik was ook altijd degene die de dansjes maakte, dus daar begon eigenlijk al mijn passie voor dansen, hehe! Helaas mocht ik van mijn ouders niet op dansles. Ik heb vier jaar op turnen gezeten, maar ik bakte er niet zo heel veel van en vond het ook niet leuk meer. Ik wilde nog steeds graag dansen, maar het mocht niet, dus ging ik op korfbal. Ook dat hield ik vier jaar vol en daarna mocht ik ein-de-lijk dansen! 


Ik ging mee met een oude vriendin en vond het echt helemaal geweldig! Als 14-jarig meisje had ik dus mijn eerste echte dansles in de stijl hiphop. Ik weet nog goed dat we de eerste les de bodyroll moesten doen en dat ik hem andersom deed, het lukte me echt niet. Af en toe moet ik dat nog steeds horen van mijn docente die toen de les overnam. Het eerste jaar had ik de slag nog niet helemaal te pakken, maar in het tweede jaar ging het beter en begon ik te denken aan 'van mijn hobby mijn werk maken'. In het derde jaar kreeg ik veel feedback en wilde ik beter worden om auditie te doen bij de dansopleiding die ik inderdaad mocht toen (yay hard werken), maar helaas niet gehaald heb (yay nog harder gaan werken)! Ik ben echt heel erg gegroeid dit jaar, choreo's maken, shows dansen, lesgeven, feedback krijgen en meer. In de toekomst wil ik meer gaan trainen en nog beter worden, zodat ik na mijn fotografieopleiding misschien alsnog de dansopleiding kan doen.

Nu dan de vragen van de tag (sommige vragen heb ik veranderd of weggelaten en ik heb er een paar toegevoegd):

Welke sport beoefen je, waar en hoelang?
Nou, waar is heel simpel: ik sport en dans (ik vind dans persoonlijk geen sport) bij Angel's Gym in Veenendaal. Ik dans sinds 2011, doe sinds 2014 clubyoga en in deze zomervakantie heb ik een aantal lessen bootcamp, een les Zumba Step en een les Clubpower gedaan. Ook heb ik welgeteld twee keer hardgelopen deze zomervakantie... Als het reguliere rooster weer begint hoop ik bootcamp door te kunnen zetten en ook moderne dans te gaan doen. 

Hoeveel uur sport je gemiddeld per week?
Vorig seizoen was dat 7 uur inclusief stage, in de vakantie was het meeste 5 uur en in het nieuwe seizoen waarschijnlijk 7 uur exclusief stage, dus ik ga lekker aan de bak!


Sport je liever alleen of in een groep?
Met dansen vind ik het beide fijn, choreo's aanleren, basics, freestyleclass van de docente in groepsverband vind ik leuk, maar alleen trainen, choreo's maken en werken aan freestyle vind ik ook leuk om te doen. Qua sport doe ik eigenlijk alleen maar groepslessen. Ik moet tot mijn grote schaamte toegeven dat ik nog nooit een fitnessapparaat heb aangeraakt... Ik vind de groepslessen dan ook leuk omdat je met z'n allen bezig bent met hetzelfde en je wordt door de docent(e) gemotiveerd om überhaupt te sporten (of uitgelachen omdat je omvalt met yoga, hehe. En dan natuurlijk ook weer gemotiveerd om door te gaan xd).

Wat doe je als je geen zin hebt om te sporten?
Het komt niet heel vaak voor dat ik geen zin heb, maar als ik geen zin heb, ga ik meestal gewoon, omdat ik weet dat ik sowieso blij ga zijn als ik ben geweest.

Wat is je grootste blunder?
Het gaat van van mijn fiets vallen na een BBQ in het bijzijn van de docente en een oud-lesgenootje (waar ik nog steeds mee uit word gelachen) tot aan uit m'n broek scheuren, tot aan omvallen tijdens yoga, tot aan per ongeluk mezelf slaan, tot aan niet zo intelligente opmerkingen maken. Het meest ergste was nog dat mijn docente en ik de choreo's aan het filmen waren en ik tijdens het dansen een verkeerde beweging maakte en m'n nek verrekte, waarna we niet meer bijkwamen en dat allemaal op film xd. Tja, ik wordt niet voor niets kneusje genoemd...


Waar irriteer je je aan tijdens het sporten?
9 van de 10 keer irriteer ik me nergens aan, maar als ik me irriteer is het meestal aan mezelf, omdat iets niet gaat zoals ik wil. Soms irriteer ik me aan liedjes, bijvoorbeeld het liedje van de einddans van de vorige show. Niet zo heel gek ook als je die 1001x hebt gehoord in twee weken...

Gebruik je sportieve gadgets zoals een app?
Nee, ik heb wel ooit Runkeeper gedownload op mijn telefoon, maar heb hem weer verwijderd omdat ik er niets mee deed.

Wat zit er meestal in je sporttas?
De reguliere dingen zoals telefoon, portemonnee etc. maar ook muziek voor als ik les moet geven of als de docente dat nodig heeft, extra schoenen, soms mijn laptop, extra kleding, eten, een flesje water, deodorant, een notitieboekje, een handdoek, haarstiekjes en natuurlijk mijn pasje om binnen te komen. Eigenlijk is het altijd heel verschillend wat er in mijn tas zit. Het hangt eigenlijk af van de les en of ik zin heb om dingen mee te nemen.

Wat is je favoriete drankje voor/tijdens/na het sporten?
Voor: Starbucks die mijn docente soms voor me meeneemt, hehe.
Tijdens: Good old water.
Na: Water of een proteïneshake met aardbeiensmaak.


Wat is het hoogtepunt wat je qua sport hebt meegemaakt?
Dat waren meerdere dingen. In 2013 werd mijn choreo gebruikt in de theatershow, in februari deed ik een workshop van Brian Puspos, verschillende shows, lesgeven, natuurlijk mijn auditie, leuke mensen die ik heb ontmoet en alle mensen die in me geloven en me kansen hebben gegeven.

Wat was het dieptepunt?
In het eerste jaar wilde ik stoppen met dansen. Ik had me zelfs al uitgeschreven, maar ik ben uiteindelijk toch overgehaald om te blijven. Wat echt goed was, want sinds dat ben ik ook veel beter geworden. 

Welke kleding draag je meestal tijdens het sporten?
Tijdens hiphop draag ik eigenlijk gewone kleding, tijdens modern meestal een sportlegging en een shirt, tijdens yoga een sportlegging of yogabroek met een shirt en hetzelfde bij bootcamp. Modern en yoga is op blote voeten en met hiphop en bootcamp draag ik meestal mijn LA Gears of mijn Nike's.


Heb je tips voor beginnende sporters?
Doe iets wat je leuk vind, alleen of samen met anderen. Wees ook niet bang om feedback of advies te vragen aan de docent, die docenten hebben allemaal diploma's, certificaten en kennis en kunnen jou dus helpen. Wees niet onzeker over jezelf, want dat is nergens voor nodig. Geef niet op als je geen resultaat ziet, je hebt net gelezen wat er met mij gebeurde toen ik weer terugkwam ;)

Ik hoop dat je het leuk vond om dit te lezen. Wat voor sport doe jij en waarom? Laat het me weten :)

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik heb een paar jaar op dansen gezeten, maar helaas kreeg ik het op den duur zo druk met stage dat ik het niet meer kon combineren. Daarom ben ik al voor het einde van het seizoen gestopt en sport ik dus niet meer, maar ik wandel wel heel veel. Als ik ergens heen moet wat makkelijk te voet te doen is doe ik dat in plaats van dat ik de bus pak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat het niet meer lukte met dansen! Maar heel goed dat je veel wandelt, dat is ook leuk. Ik doe het ook af en toe als ik even iets moet halen bij het wijkwinkelcentrum ;)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.