PERSONAL | War zone

zondag, juli 20, 2014

Het meisje uit Oekraïne.


1996, er wacht een prachtige toekomst voor een pasgeboren Oekraïens meisje. Wat zal ze later worden? Juf, dokter, journaliste? Alles kan, of kon...

2014, het meisje vertelt me hoe vreselijk haar leven is geworden. Wat zal ze nu worden? Levend of dood? Het is heel triest hoe antwoorden in één klap zo kunnen veranderen. Een jaar geleden wist ze niet dat ze snel het dieptepunt in haar leven ging bereiken, ze had namelijk haar hele toekomst al gepland. Ze gaat naar een universiteit in Luhansk om uiteindelijk een tolk te worden, het probleem is alleen dat een gedeelte van die universiteit bijna helemaal verwoest is en ze dus niet weet of ze daar een diploma kan halen. Er zijn momenten dat ze de aarde voelt trillen door alle tanks die voorbij haar huis rijden, als ze over straat loopt ziet ze soldaten. Haar ouders maken zich zorgen of ze nog wel een toekomst hebben in Oekraïne en of ze dit überhaupt gaan overleven. Toen ik haar een berichtje stuurde of ze gehoord had dat de MH17 was neergestort, zei ze dat ze er aan gewend was geworden dat er vliegtuigen neergehaald werden en dat er onschuldige mensen worden vermoordt... Met de dag wordt haar hoop op de toekomst minder en ze kan er niks aan doen. Het is gewoon belachelijk dat ze de dupe wordt van dit geweld, laat haar lekker haar dromen najagen in plaats van zich afvragen of ze überhaupt wel een toekomst heeft! 

Ik ken dit meisje via Internet, ik denk zo'n 3 jaar geleden dat ik haar voor het eerst sprak. Ik vond haar een beetje een nerdje, omdat ze zo haar best deed voor school, maar wel een aardig nerdje, haha! Het is daarom echt niet leuk om te zien hoe gefrustreerd ze drie jaar later is omdat ze niet weet of ze haar diploma krijgt. Het is jammer dat ik niks kan doen voor haar en ook deze post gaat niks aan de situatie veranderen, maar ik wilde gewoon dit meisje aan jullie 'voorstellen', omdat ik vind dat iedereen vrede en een toekomst verdient.

Omdat ze houd van The Black Eyed Peas, voeg ik even dit nummer bij. 

Where is the love?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wauwww moooi dit!

    Liefs irene

    www.madebyirenelouise.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.