LIFESTYLE | Vakantie checklist

zondag, juli 27, 2014


Wij vrouwen (en sommige mannen) stressen ons enorm als we op vakantie gaan. 'Heb ik genoeg shirts bij me? Had ik nou mijn oplader al in m'n tas gedaan?' Lees snel verder voor een handige checklist voor als je op vakantie gaat!


Voor de geïnteresseerden onder ons, ik ga dit jaar niet op vakantie. We hadden geen zin om wéér naar Duitsland of Nederland te gaan. We wilden graag naar een zonnige plek in Zuid-Frankrijk of Italië, maar alles was vrij prijzig en we waren ook wel heel erg laat zodat alles zo goed als weg was. Waarschijnlijk gaan we nu gewoon dagjes uit of blijven we gewoon thuis chillen.

Ik wilde wel een bijdrage leveren in jullie vakantie, zodat je goed voorbereid je huis kan verlaten. Vandaar deze checklist. Ik gebruik eigenlijk altijd een checklist tijdens het inpakken, want ik ben zo'n kneus die gegarandeerd hele belangrijke dingen vergeet mee te nemen. Als je het handig vindt, kan je deze lijst uitprinten of opslaan op je telefoon.


Oostenrijk 2007

Kleding

Zorg voor genoeg kleding, maar neem niet teveel mee. Het hangt natuurlijk een beetje af van je bestemming en hoelang je op vakantie bent met wat en hoeveel je meeneemt, dus schat zelf even in. Meestal stel ik 3-4 outfits samen en doe daar een week mee. Ik ben tenslotte op vakantie en de meeste tijd zal ik toch rondlopen in m'n pyjama. En als je toch tekort komt, kan je het altijd even wassen toch?

- shirts
- broeken/rokjes
- jurkjes
- ondergoed
- sokken/panty's
- schoenen
- pyjama's
- bikini's
- sportkleding + schoenen
- kledingaccessoires (bijvoorbeeld een riem, zonnebril of handtas)


Nederland 2013

Toilettas

Vergeet je je toilettas, dan heb je een probleem. Stel je voor dat je geen shampoo hebt en je verblijft ergens in een uitgestorven Duits dorpje waar geen normale winkel te bekennen is, we don't want that to happen, do we? Ook hier weer een tip, neem niet je hele stash mee. Zoek producten uit waarmee je vele kanten op kan, bijvoorbeeld een palette met veel kleuren en tinten.

- Make-up (basis, lip, oog, blush, bronzer, highlighter, enz.)
- Nagellak + remover
-Wattenschijfjes
- Reinigingsproducten
- Shampoo + conditioner
- Douchegel, scrub, bodylotion
- scheermesjes + scheergel
- tampons/maandverband 
- de pil als je die gebruikt
- dagcrème/nachtcrème
- tandenborstel + tandpasta/mondwater
- Zonnebrandcrème
- Parfum
- Deodorant
- Haarstiekjes/schuifspeldjes
- Haarstylingsproducten (Föhn, kam, borstel enz.)


Duitsland 2012

Overig

Er zullen ook momenten zijn waar je wat voor jezelf kan doen, om je niet te vervelen zijn hier nog wat dingen die je eventueel mee kan nemen en ook staan er overige dingen bij.

- Mobiel + oplader
- Laptop/tablet + oplader
- Camera + oplader en extra geheugenkaarten
- GoPro + oplader
- Portemonnee
- EHBO doos
- Sleutels
- Paspoort/ID-kaart
- Boeken/tijdschriften/mp3 speler (+ oplader)
- Spiegeltje
- Paracetamol
- Lekker eten en drinken voor onderweg
- Adapter voor buitenlandse stopcontacten

Hopelijk vonden je dit een handig artikel. Ik zou het leuk vinden als je laten weten in een reactie wat jouw vakantieplannen zijn en mocht je nog aanvullingen hebben, laat het dan ook even weten!

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

0 reacties

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.