TAG | Blog gadget en fotografie

donderdag, juli 03, 2014



Op www.doormariska.nl zag ik deze tag voorbij komen en vond hem heel leuk, dus besloot ik hem ook te doen. Lees snel verder!



Het is eigenlijk al een tijdje geleden dat ik deze tag tegenkwam, maar ik had er nooit meer aan gedacht om hem te doen. Ik zag hem ineens weer bij mijn favorieten staan, dus ik dacht: 'Nu doe ik het, anders vergeet ik het weer.'

Welke camera gebruik je?
Ik gebruik de Canon EOS 400D. Hij is eigenlijk van mijn vader, maar ik mocht hem gaan gebruiken. Ik gebruikte eerst namelijk een compactcamera, maar de kwaliteit daarvan vond ik niet goed genoeg voor een blog.

Welke lens gebruik je voor productfotografie?
Ik heb eigenlijk maar 1 lens die ik gebruik, namelijk de 17 -85 mm lens, daar zitten ook een paar filters bij. Volgens mij zit er standaard een warmtefilter op, ik vergeet hem er steeds af te halen, haha! Ook ligt er een telelens, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.


Heb je nog meer accessoires voor je camera die je gebruikt?
Ja, ik heb een statief. Het merk weet ik niet, hij is namelijk al een tijdje oud (lees: 20 jaar). Ook heb ik een opzetflitser, een zonnekap (of hoe dat ook mag heten) en een aantal filters. Een afstandsbediening en close-up filters staat nog op mijn verlanglijstje!

Wat is je favoriete plek om foto's te maken?
Ik maak het liefst buiten foto's als de zon schijnt. Het licht vind ik dan erg mooi en ik hoef geen flitser te gebruiken. Outfit foto's maak ik sowieso altijd buiten, tenzij het met bakken de lucht uit komt...

Bewerk je je foto's?
Soms wel, soms niet. Hang er een beetje vanaf wat voor foto's het zijn en of de kleuren realistisch overkomen. Ik probeer productfoto's niet te bewerken, maar de laatste tijd bewerk ik wel outfit foto's. Titelfoto's bewerk ik wel bijna altijd. Wat ik de laatste tijd wel steeds probeer te doen, is 'NadinexHope' in de foto's zetten. Ik gebruik daarvoor gewoon heel simpel Picmonkey (ook voor de fotoshoots die ik pas heb gedaan!)


Heb je een PC, laptop of tablet waarmee je je blog beheert?
Ik heb een laptop waar ik vrijwel alles mee doe. Schrijven sowieso, maar soms sla ik artikelen op als concept en zet ik ze met mijn Blogger app op mijn mobiel online.

Heb je nog een wishlist?
Jazeker. Ik zou dus graag een nieuwe eigen camera willen die ook een filmfunctie heeft. Daarnaast dus ook een afstandsbediening en wat close-up filters.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat leuk, ik heb ook een Canon! Maar zelf maak ik juist het allerliefste mooie foto's binnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.