BEAUTY | All time beauty favorites

donderdag, juli 10, 2014


Bereid je voor op een artikel met een enorme hoeveelheid foto's. Ik had ineens zin om mijn favoriete producten te fotograferen en er een artikel over te schrijven, dus lees snel verder!


De prijzen weet ik niet meer, dus helaas zal je die zelf even moeten opzoeken ;)


Body

Juist, ik ben een fan van de producten van The Body Shop en de Bodyfruit lijn van Kruidvat. De TBS producten vind ik heel fijn, maar wel erg overprized. Kruidvat daarin tegen heeft ook fijne producten en ze zijn ook heel betaalbaar, aanraders dus!



Als eerst deze scrub uit de Bodyfruit lijn van Kruidvat: Cranberry & Pomegranate die ik kreeg voor mijn verjaardag. Deze scrub bevat natuurlijke ingrediënten (hoewel de ingrediëntenlijst er vrij chemisch uitziet..) en belooft je huid soepel en zacht te maken. De scrub maakt zijn beloftes waar en ruikt ook nog eens heel lekker zoet. De scrub voelt fijn aan. Er zitten kleine korreltjes in en ook kleine pitjes, wat ik er wel leuk uit vind zien. 



Wauw, gewoon wauw. Ik kreeg deze Shea bodybutter gratis bij een bestelling in de TBS webshop en ik ga sowieso huilen als hij op is. Dit is by far het fijnste product wat ik heb! Deze bodybutter maakt mijn huid heel zacht en ruikt ook nog eens goddelijk!



Dit was het eerste product wat ik kocht bij TBS ongeveer twee jaar geleden en hij is nog steeds niet leeg! Het is de Tea Tree Skin Clearing Facial Wash. Hij zegt onzuiverheden te verwijderen en te voorkomen dat je een glimhoofd krijgt. Helaas, voor mij doet hij geen van beiden, maar ik vind het wel een fijn werkend product. De geur is alleen niet zo heel lekker, maar dat komt door de tea tree.



Deze Sweet Lemon Shower Gel van TBS heb ik online besteld. Er was namelijk een actie in de webshop van 3 halen 2 betalen, ik kreeg daarover nog 20% korting en ik hoefde geen verzendkosten te betalen. Ik koos voor deze geur omdat ik heel erg benieuwd was hoe hij zou ruiken. Het kon of heel lekker zijn, of gewoon smerig muggenolie-achtig. Ik werd blij verrast door de geur, want hij ruikt echt heel erg lekker zoet. Deze showergel is zeeploos en er zit koudgeperste citroenpitolie in uit Italië en honing uit Ethopië, waar de boeren een eerlijke prijs voor kregen.



I <3 chocola, en daarom ging dit product vrijwel meteen in mijn digitale winkelmandje. Dit is de Chocomania Shower Cream en is dus ook wat romiger dan de shower gels. Deze shower cream is ook zeeploos en is gemaakt op basis van cacaoboter uit Ghana en er zit honing uit Ethopië in. Ook voor de cacao en honing hebben de boeren een eerlijke prijs gekregen. Enne, de geur is heer-lijk!



De Strawberry Shower Gel maakte me ook enthousiast. Aardbeien staan hoog in mijn food-favorites lijst en het leek me leuk om zelf ook naar een aardbei te ruiken na het douchen. Ook dit product is zeeploos en er zit koudgeperste aardbeienolie en honing uit Ethiopië in, wederom kregen de boeren een eerlijke prijs. Ik vond de geur een beetje erg heftig en een beetje kerstachtig, maar op zich is hij best nog wel lekker.



Kokos is ook een favoriet van me, daarom besloot ik de Coconut & Shea Butter Body Lotion van de Bodyfruit lijn van Kruidvat te kopen. Ik kende de Shea Body Butter van TBS al en vond de geur ook lekker, dus dacht ik: dit is de perfecte bodylotion. En ja, dat is het eigenlijk ook wel. De kokosgeur komt je tegemoet als je de dop eraf draait en je wordt er meteen blij van. De bodylotion zegt je huid optimaal te verzorgen en hem zacht en soepel te maken. Dat doet hij en ook trekt hij heel snel in. Nadat ik hem heb gebruikt voel ik me altijd een wandelende kokosnoot, haha!


Nagels

Ik ben niet zo'n nagellak fanaat, ik was het vroeger wel. Toen ik 11/12 was probeerde ik de meest uiteenlopende creaties uit en schafte ik meer dan de helft van mij stash aan. Als ik nu 1 keer per drie maanden een nieuw lakje koop is dat veel. Ook laat ik mijn nagellak heel vaak verlept en gechipt op mijn nagels zitten tot ik een keer zin krijg om ze opnieuw te lakken. Daarom heb ik eigenlijk ook maar twee favorieten.


Elke keer als ik dit lakje draag, krijg ik er veel complimentjes over. Dit is The More The Merrier van Essie. Dit merk is alles behalve goedkoop, maar voor dit kleurtje had ik wel €9,99 over. Na twee laagjes dekt hij al en de kleur is echt heel lekker zomers. Helaas komt deze uit de lentecollectie van 2013, dus ik denk niet meer dat hij te koop is.


Chill Out van H&M is ook een favoriet. Ik heb deze van een vriendin gekregen toen ik jarig was. Ik had daarvoor nog nooit beautyproducten van H&M gebruikt, omdat ze die niet verkopen in het filiaal in Veenendaal (In Veenendaal verkopen ze alleen de basics en de 'H&M' collectie voor dames en kinderen, plus lingerie en accessoires. Mannenkleding, Divided, beauty en home is er helaas niet en iedereen uit Veenendaal baalt ervan, H&M Veenendaal, doe er aub wat aan!). Maar even terug naar dit lakje, het is een mooie, pastel-achtige blauw/grijze kleur die ook nog eens heel erg goed dekt. Wat wil je nog meer?


Zon

Nederland en de zon hebben helaas een moeizame relatie, maar soms is er toch nog een zonnetje te zien. (Meestal achter de wolken, maar goed, dat terzijde...)



Dit is wederom een product wat mij naar een wandelend kokosnootje doet ruiken. De NO-AD Aloe After Sun Lotion bevat Aloe Vera, de vitamines A, C en E en plantaardige stoffen. De substantie is een beetje olie-achtig als je het uitsmeert. Het product trekt daardoor vrij snel in. Deze after sun is echt niet beter dan andere soortgelijke producten, maar omdat hij naar kokos ruikt, heeft hij een plekje in mijn favorietenlijstje verdient.


Als ik dit product bij me heb, is iedereen spontaan zijn/haar zonnebrand vergeten. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dit product graag gebruiken. Je wordt er niet alleen sneller bruin van, maar het ruikt ook nog eens heerlijk zoet naar walnoten. Ik verbrand niet heel snel en daarom heb ik factor 6 genomen. Misschien kan je op sommige foto's de afdruk van mijn horloge wel zien, zo bruin ben ik dus al geworden en normaal ben ik pas aan het eind van het zomerseizoen zo bruin, thanks Walnootolie van Kruidvat!


Make-up

Ik ben niet zo'n held met make-up en heb ook niet veel kwalitatief hoogstaande producten in mijn stash, gewoon om de simpele reden dat ik er niet zoveel voor wil betalen. Toch heb ik wel een paar producten waar ik bijna niet zonder kan en allemaal hebben ze me maar weinig tot helemaal niets gekost!



Ik gebruik nu al een paar maanden het Etos Eyebrow Pencil in 002 en vind hem heel fijn. Hij staat heel natuurlijk en laten mijn wenkbrauwen wat meer opvallen bij mijn rode haar. Ik merk dat ik bijna altijd wel even mijn wenkbrauwen doe, ook al heb ik er eigenlijk geen tijd voor. Als ik het niet doe, zie ik er heel wazig uit ofzo, dus meestal doe ik het wel.



Dit palette was het eerste palette wat niet van Essence of Catrice was. Voor kerst had ik een cadeaukaart van Douglas gekregen en besloot dit palette van NYX te bestellen. Het is de Bronze Smokey Look Kit en hij bevat matte en glanzende bruine tinten. De matte kleuren zijn niet super qua pigmentatie, maar de glanzende zijn wel heel goed. De fall out is minimaal en ze brengen mooi aan. Het is wel jammer dat er niet echt een goede highlighter in zit, ik vind de middelste kleur namelijk niet heel mooi als highlighter. Ook zitten er nog twee lipglosjes in het palette, maar die hadden ze er beter uit kunnen laten.



Deze Revlon oogschaduw kocht ik voor een euro bij de Big Bazar. De kleur heet 050 Violet Starlet, een paarse kleur met shimmer. Op de swatch (wat trouwens geen mooie foto is :$) is de pigmentatie niet goed te zien, maar neem maar van mij aan dat hij wel okey is. Als je wat meer laagjes aanbrengt, komt het helemaal goed met de kleur en hij heeft ook bijna geen fall out.



Dit is zonder grappen de mooiste blush die ik ooit heb gezien. Ik heb het over de 01 Cakepop, that's top! blush uit de limited edition lijn 'Cookies & Cream' van Essence. De blush is helaas niet meer te koop, dus ik ga gegarandeerd huilen als hij op is. De blush is gebakken en heeft een zachte en zijde-achtige textuur voor een mooi effect. Het is een hele mooie warme tint met minuscule gouden glittertjes.



De Maxfactor False Lash Effect mascara was even een uitzondering qua budget producten. Twaalf euro voor een mascara is redelijk veel, maar wat ben ik blij dat ik deze heb gekocht! Helaas is hij wel een beetje oud nu en bijna op, dus ik zal nu moeten gaan zoeken voor een nieuwe mascara die wat goedkoper is (als iemand tips heeft voor een mascara die minder kost, maar wel in de buurt komt van deze, zou dat fijn zijn :) ). 



Ik gebruikte eerst altijd een eyeliner pen van Oriflame, maar die was helemaal uitgedroogd en er kwam bijna geen kleur mee vanaf. Daarom kocht ik een weekje of drie geleden deze eyeliner pen van Essence. Ik had er al een paar positieve reviews over gelezen en ik ben er ook heel positief over. De kleur is intens, je kan er een precies lijntje mee zetten en hij blijft de hele dag zitten.



Rode lippen zijn een beetje mijn signature look geworden, alleen draag ik de laatste tijd vanwege gebrek aan tijd niet zo vaak rode lippen meer (tijdens het schrijven van dit artikel wel toevallig!). Ik gebruikte eerst een lipstick van Essence, maar die bleef niet goed zitten en de kleur vervaagde heel snel. Toen stapte ik over op een lippotlood, wat al veel beter werkte, maar ik vond de kleur daarvan te fel. Toen kocht ik dit lippotlood van Etos in nummer 04 en ik was meteen verliefd. De kleur is donkerder en mat en blijft superlang zitten! Het enige is dat hij soms wat gaat korrelen, maar dat vind ik niet zo erg.



De Gosh X-ceptional Wear foundation in 12 Natural was ook niet echt wat je noemt 'budget', maar ook in dit geval ben ik blij dat ik hem heb gekocht. De substantie is zacht en romig en parfumvrij. De dekking is mweh, maar hij laat mijn huid er wel mooier uitzien. Ondanks dat hij een mat effect geeft, glimt mijn huid aan het eind van de dag wel, maar ik denk dat dat vrijwel bij alle foundations wel het geval is. 


Geurtjes

Ik heb een grote collectie aan parfum en deodorant en vind 99% daarvan ook goede producten. De volgende producten springen daar weer tussenuit. 


Deze deodorant is gewoon heel simpel en werkt goed. Ideaal voor tijdens of na het sporten of gewoon normaal. Verder niks geen aparte dingen, gewoon een simpele en goede deodorant. 


Menig vrouw irriteert zich aan de Axe reclames (ik ook). Toch heb ik de vrouwelijke variant van Axe Anarchy. Hij ruikt echt heerlijk en ziet er ook leuk uit. Het enige wat jammer is, is de prijs, want hij is een stukje duurder dan een normale vrouwendeodorant.


Jaaa, mijn Victoria's Secret geurtje! Ik vind hem zo fijn, hij ruikt lekker fris en 's zomers en je doet er best lang mee. Hij ruikt dus naar fresia en mandarijn, wat ik normaal nooit zou uitkiezen als geur, maar man wat ruikt het lekker!


Haar

Mijn haar heeft wat extra aandacht nodig vanwege de rode kleur die erin zit. Ook zonder rode verf heeft mijn haar wat extra's nodig, want als ik niets doe met mijn haar zit het vreselijk. Pluizende krullen all over...



Deze hittebeschermingscrème die tevens ook werkt tegen pluizen, smeer ik in mijn haar nadat ik het heb gewassen. Het werkt echt heel goed, wel een beetje prijzig, maar okee. De substantie is heel vloeibaar, dus ik moet altijd even oppassen dat het niet van mijn handen afdruppelt.



Als ik zin heb in krullen, gebruik ik deze power foam van Schwarzkopf. Hij is gewoon fijn en verdeelt goed en zorgt ervoor dat mijn krullen mooi in vorm zijn.


Even een momentje van eer voor de persoon die droogshampoo heeft uitgevonden! De geur vind ik niet lekker, dus de volgende keer ga ik voor een andere variant, maar dit is zo handig! Als ik even geen tijd heb om mijn haar te wassen, spray ik snel een beetje droogshampoo in mijn haar en ik kan de dag weer aan. Dit is trouwens een product met kokosgeur wat ik niet lekker vind, dat is zeldzaam haha!



Deze conditioner zorgt ervoor dat mijn rode kleur langer mooi blijft en hij maakt mijn haar glad en minder pluizig. Ook ruikt hij heel lekker, helaas gaat hij wel best snel op en blijft er water in de dop zitten, maar dat terzijde.

Dit waren mijn all time beauty favorites. Over een poosje zal ik een fashion editie maken en misschien ook wel een food, tools en lifestyle versie. Dus houd NadinexHope goed in de gaten, dan kan bijvoorbeeld door mijn blog te volgen op Bloglovin' via onderstaande button. Bedankt voor het lezen! Wat zijn jouw all time beauty favorites? Laat het weten in een reactie.

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuk artikel. Je lay-out is leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De droogshampoo en crèmespoeling zijn ook een paar van mijn favorieten! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.