LIFESTYLE | Mijn Bucket List voor het nieuwe schooljaar

zondag, juni 29, 2014


Gisteren hoorde ik helaas dat ik ben afgewezen bij de dansopleiding. Ik had het aan de ene kant wel verwacht, want er waren zoveel goede dansers! Ik ga dus na de zomervakantie beginnen met een fotografieopleiding, maar ja, ik had liever de dansopleiding gedaan natuurlijk, dat snap je wel! Om de moed er toch een beetje in te houden, heb ik een Bucket List gemaakt voor volgend schooljaar, lees snel verder!


Het was gisteren een drukke dag. Ik zou twee swingkids lessen helemaal zelf gaan geven, omdat de vaste lerares op vakantie was. Normaal is die lerares er altijd bij als ik een deel van de les opvul, omdat ik natuurlijk nog heel veel moet leren, maar nu dus alleen en het ging heel goed! Allemaal blije kinders en ouders, dus dan ben ik ook een blije juf Nadine! Na die twee lessen pakte ik nog een uurtje yoga mee. Afgelopen woensdag deed ik voor de eerste keer yoga en tot nu toe bevalt het heel goed, op de spierpijn na dan, haha! Na de yoga les vertrokken we met de hiphopgroep naar het winkelcentrum, waar we een aantal shows deden. Halverwege de middag werd ik gebeld door m'n moeder, want ze had de uitslag voor me. Ik liep snel naar m'n lerares, de directrice en de andere dansers en we hoorden samen dat ik helaas niet was toegelaten. Jammer, maar het mocht de dag niet verpesten natuurlijk! Nadat ze me allemaal weer even een peptalk hadden gegeven, gingen we weer vrolijk door met dansen! Maar let's get to the point, mijn Bucket List!

1. Mijn motivatie voor school terugkrijgen.
Juist, mensen die me persoonlijk kennen weten hoe slecht het gesteld is met mijn motivatie voor school. Nu ik na de vakantie een MBO opleiding ga doen, vind ik dat ik mezelf toch even moet motiveren voor school. Nu is deze opleiding gewoon alleen gericht op iets wat ik leuk vind, in plaats van nutteloze feitjes leren over biologie of geschiedenis, dus dat zal er ook wel gewoon bij helpen om me in te zetten, maar leren blijft gewoon niet mijn ding. Laten we afwachten wat het gaat worden...

2. Een tattoo laten zetten.
In januari wordt ik 18 en dat vind ik een mooie leeftijd om een tattoo te zetten. Ik weet sinds gister precies wat ik wil. Ik wil een pijl (van een pijl en boog) met in de pijl het woord 'hope' geschreven. Tegen de tijd dat ik hem ga laten zetten, zal ik er wat uitgebreider over vertellen!

3. Sparen voor een nieuwe camera.
Ik ben van plan om elke maand een X aantal euro's in een grote spaarpot te stoppen, want ik moet en zal een nieuwe camera kopen. Ik gebruik nu de Canon Eos 400D, maar hij is eigenlijk van mijn vader en al wat verouderd. Hij is nog helemaal prima hoor, maar nu ik ook een fotografieopleiding ga doen, wil ik er toch zelf een aanschaffen en het liefst een die ook een filmfunctie heeft.


4. Een bedrijfje opstarten.
Ik ben een beetje aan het overwegen om een fotografie bedrijfje op te starten. Ik weet nog niet precies hoe of wat, maar het is vooral om van te leren en om er wat mee te gaan verdienen op het gegeven moment. Of dit echt haalbaar is weet ik nog niet, maar hij komt gewoon op de lijst!

5. Lessen moderne dans volgen.
Dit jaar wilde ik er al mee beginnen, maar de tijden waren erg onhandig, de choreo's waren al aangeleerd en ik had last van een knieblessure. Na de zomervakantie wil ik het weer oppakken en gewoon vanaf het begin meedoen, zodat ik ook de choreo's beter kan leren kennen. Heel misschien dat ik ook dancehall ga doen, maar met die stijl heb ik niet zoveel en het wordt anders ook een beetje teveel misschien.

6. Leniger worden.
Als de yogalerares me al uitlacht omdat ik mijn voeten niet kan aanraken als ik zit, weet je gewoon dat je aan je lenigheid moet werken... Nou is de yogalerares ook mijn danslerares en we ouwehoeren gewoon heel veel, dus dit was gewoon even een inside joke, maar ik wil over een paar maanden wel gewoon mijn voeten aan kunnen raken. Op de lijst dus!

7. Knalrood haar.
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar mijn haar gaat knalrood worden geverfd. Niet iedereen zal het even leuk vinden, maar ik wil het graag, dus ik ga het doen ook!


8. Een eigen choreo filmen met andere dansers en uploaden op YouTube.
Dit is iets wat ik echt graag wil doen; mijn eigen choreo maken en er verder een concept omheen bedenken en uitwerken. Hopelijk kan ik een legertje goede dansers vinden waarmee ik samen kan werken!

9. Vééél foto's maken.
Hier kom is sowieso niet onderuit, want dit zal voor school ook moeten gebeuren. Maar ook voor privé wil ik meer foto's maken. Gewoon standaard mijn camera meenemen als ik ergens heen ga en random dingen fotograferen!

10. Audities doen.
Ik ben afgewezen bij de dansopleiding, maar dat betekent nog niet dat ik dansen alleen als hobby houd, daarom ga ik zoveel mogelijk audities proberen te doen. Ik heb vandaag gehoord dat ik auditie mag doen als danser bij een theatervoorstelling voor een afstudeeropdracht bij de HKU, de audities zijn in September, dus ik ben benieuwd!

11. Een paar vragen beantwoorden voordat ik nieuwe kleding koop.
Omdat ik iets teveel geld uitgeef aan kleding, ga ik proberen minder kleding te kopen en gewoon een paar keer per jaar los te gaan in de Primark. Om dit voor elkaar te krijgen ga ik mezelf een paar vragen stellen voor ik iets koop:

1. Heb ik dit nodig?
2. Ga ik dit veel dragen?
3. Kan ik dit combineren met kleding die ik al heb?
4. Weet je nog die afspraak van 'losgaan in de Primark'?

Waarschijnlijk gaat dit toch niet werken, maar let's give it a try!

12. Met de trein naar Utrecht Centraal, Starbucks halen en weer terug.
Ik houd van Starbucks, maar helaas zit er geen Starbucks in de buurt. Ik heb gelukkig wel een hele toffe danslerares die af en toe een Caramel Macchiato voor me meeneemt vanaf Utrecht Centraal (yeahh!) die ik dan erg dankbaar opdrink tijdens de les. Maar waarschijnlijk gaat dat volgend jaar niet meer, dus ga ik er maar gewoon zelf een halen op Utrecht Centraal. Typisch gevalletje van yolo!


Na het schrijven van dit artikel heb ik al meteen wat meer zin in volgend schooljaar. Ook al ga ik niet de dansopleiding doen, het kan toch een leuk jaar worden. Misschien toch een beetje bitter, maar goed, ik kom er wel weer overheen :) Ik zal over een X aantal maanden een update schrijven over mijn Bucket List, dus stay tuned!

Follow on Bloglovin

You Might Also Like

1 reacties

  1. Goede bucketlist! En ik denk dat fotografie ook een hele leuke opleiding is, ik zou het in ieder geval erg leuk vinden :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.