PERSONAL | Jezelf zijn

vrijdag, juni 06, 2014


Laat ik het maar meteen zeggen. Ik schrijf dit artikel naar aanleiding van de nieuwsbrief van mijn school. Op welke school ik zit ga ik niet vertellen, want ik wil niet dat dit artikel negatief gaat uitpakken voor het imago van de school. Het gaat mij er meer om dat ik mensen wil aanmoedigen om zichzelf te zijn. Lees snel verder!

In de nieuwsbrief stond het een en ander over kledingvoorschriften. Samenvattend: er zijn leerlingen die zich aanstootgevend kleden. Ik draag vaak croptops die mijn buik niet helemaal bedekken en heb daar al een paar keer opmerkingen over gekregen van leerlingen en leraren en aangezien ik volgens mij ook de enige ben die dat doet, voel ik me nogal aangesproken. Ik ga verder geen moeite meer verspillen aan het negatief doen over mijn school, maar wil wel een paar dingen in het algemeen zeggen over jezelf zijn.


Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die zich soms het idee heeft dat haar of zijn (kleding)stijl niet wordt gewaardeerd. Het is namelijk niet leuk als mensen je beoordelen op je uiterlijk voordat ze naar je innerlijk kijken of überhaupt weten waarom je je op een bepaalde manier kleedt. Ik vind het gewoon heel belangrijk dat je dingen draagt die je leuk vind, als jij in de winkel staat hoef je niet de kleding te pakken die je in tijdschriften of bij anderen ziet (tenzij je het leuk vindt natuurlijk), maar pak gewoon wat JIJ mooi vindt. Je past je kleding niet aan op meningen van anderen, maar je creëert je eigen mening. Als iedereen dat zou doen, zou de wereld er denk ik heel anders uitzien. Misschien denk je nu: 'Nadine, wat is nou precies je probleem?', mijn probleem is dat ik vind dat er teveel opgedragen aan en geoordeeld wordt over mensen en daar heb ik gewoon een hekel aan.

De moraal van dit verhaal, wees gewoon jezelf, daar wordt je het gelukkigst van!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik ga nu naar een school, en daar heb je kleding voorschriften. NOOOO. :( Maar de opleiding is wel goed, dus...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.