BEAUTY | Happy new hair!

woensdag, juni 25, 2014


Eens een redhead, altijd een redhead. Ineens had ik het gehad met mijn uitgroei, dus besloot ik zelf mijn haar te verven, lees snel verder voor het verhaal en het resultaat!

Zaterdag dansde ik een show en ik keek later het filmpje ervan terug en ik irriteerde me niet zozeer aan de verkeerde danspassen, maar aan mijn haar. Ik besloot van het ene op het andere moment dat ik mijn haar (lees: uitgroei) ging verven met het pakje verf wat ik nog had liggen.

Mijn haar was dus vaal geworden door de zon en het wassen en ik had aardig wat uitgroei. Normaal gesproken verf ik dan al mijn haar, maar aangezien ik maar 1 pakje had liggen (normaal heb ik er zeker 2 of 3 nodig!) besloot ik alleen mijn uitgroei te doen. Zelf... 

Ik heb de Garnier Nutrisse Ultra Color in 7.64 'Nectarine' gebruikt. De kleur ziet er vrij chauvinistisch oranje-achtig uit, maar op mijn haar wordt de kleur altijd een stuk donkerder en aangezien mijn haar toch al lichter was geworden, dacht ik dat dit wel een goede kleur moest zijn.


Ik zal even kort vertellen hoe ik mijn haar precies heb geverfd.

Stap 1
 Spullen verzamelen zodat je niet het hele huis door hoeft te lopen als er allemaal verf in je haar zit. Ik had het pakje verf, kwasten, oude handdoeken, een kam, elastiekjes of klemmen en een natte doek om spetters weg te halen nodig.

Stap 2
Maak een rechte schijding in je haar en verdeel deze ook weer in twee stukken, zodat je als het ware vier delen krijgt. Ze deze vast met elastiekjes of een klem.

Stap 3
Volg de instructies die bij de verf zitten en maak de verf klaar. Doe ook vast je handschoenen aan (dat was ik dus vergeten, m'n nagels zijn nog steeds oranje :( )

Stap 4
Maak 1 deel haar los en werk van boven naar beneden in banen van ongeveer 1 centimeter. Doe dit ook bij de andere delen.

Stap 5
Masseer de verf in en controleer of je alles hebt geraakt. Als je nog verf over hebt, smeer het er maar gewoon in, zonde om weg te gooien. Laat het ongeveer een kwartier tot 20 minuten intrekken. Tijdens het wachten kan je alvast wat spullen opruimen/schoonmaken.

Stap 6
Spoel je haar uit met lauwwarm water, net zo lang tot er bijna geen kleur meer af komt. Eventueel was je het nog even met shampoo en daarna doe je de bijgeleverde nabehandeling in je haar en spoel je het weer uit.

Stap 7
Laat je haar aan de lucht opdrogen of gebruik een föhn en zie het resultaat!




Okee, zoals je kan zien is het bij mij een soort '50 tinten rood' geworden, dit omdat ik toch niet zo nauwkeurig ben als dat ik dacht... Niet al mijn uitgroei is geraakt en sommige plukken zijn roder dan de anderen. Maar op zich, voor de eerste keer zelf verven is het niet heel slecht, al zeg ik het zelf.

De kleur die er nieuw in zit vind ik erg mooi. De volgende keer gebruik ik diezelfde verf en doe ik gewoon mijn hele haar, het liefst laat ik dat door iemand doen natuurlijk, haha! Op de oneffenheden na ben ik wel heel blij dat het weer redelijk 'normaal' is, want ik was de uitgroei echt helemaal zat!


Bedankt voor het lezen, laat even weten wat je van mijn nieuwe kleurtje vind :)

Follow on Bloglovin

Ik ben trouwens aangenomen bij de opleiding Fotografie, yeahh! Nu hoop ik dat ik ook word aangenomen bij de dansopleiding, want dan ga ik dat doen :) Ik had afgelopen vrijdag mijn auditie voor de dansopleiding, wat best wel goed ging voor mijn gevoel. Heb laten zien en verteld wat ik wil, kan en ga doen en ik hoop dat zij me daarbij willen helpen!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ik vind het wel nog een leuk effect hebben zo :)
    Mooie kleur ieder geval

    Liefs
    Karlien
    http://polishedcats.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rood haar, ooit wil het eens! Het staat je supermooi :)

    xo Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie kleur, het staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Ik lees en beantwoord alles! :) Helaas worden anonieme reacties verwijderd, tenzij je naam in de reactie vermeld staat.